بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۶۷۸۱
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۰
یک کارشناس مسائل منطقه با محکوم کردن اقدام تروریستی در افغانستان اظهار کرد:عربستان، آمریکا،اسرائیل با شکست در عراق و سوریه برای جبران مافات هم اکنون گروه‌های تکفیری را به افغانستان سوق داده‌اند و از این طریق مقوله ارعاب و خشونت در منطقه را مدیریت می‌کنند.
تدبیر24»علی رضا رجایی با اشاره به اینکه طالبان با انتشار بیانیه‌ای خواستار ایفای نقش سازنده عربستان سعودی در افغانستان شده است،افزود:هم اینک 300 تا 500 هزار افغانستانی با گذرنامه پاکستان در عربستان مشغول به کار هستند که اگر یک سوم این جمعیت تحت تعالیم وهابیت قرار بگیرند برای این کشور در آینده بحران‌ساز خواهد شد.

رجایی با تاکید براینکه شواهدی وجود دارد که پاکستان از گروه‌های تروریستی از جمله طالبان حمایت می‌کند،اظهار کرد:سیاست‌های اتخاذ شده ریاض در افغانستان الزاماً تابع و همسو با اسلام آباد نخواهد بود،هرچند با کشور پاکستان منافع مشترکی در افغانستان داشته باشند.

این کارشناس مسائل بین‌الملل افزود:مدارک به دست آمده از نقش سعودی در حمایت از گروه‌های مسلح افغانستان اندکی پس از جنگ اتحاد جماهیر شوروی برضد افغانستان،حکایت دارد. حمایت مالی سخاوتمندانه سعودی،تحت عنوان بیرق جهاد،صورت گرفت و از دل آن،سازمان القاعده و گروه‌های زیرمجموعه آن و گروه‌های مسلح و غیرمسلح پدید آمد، هرچند به علت اقدامات خشونت بار، عنوان جهاد به تدریج کنار رفت و عنوان تروریزم جای آن را گرفت.

وی با تاکید بر اینکه مردم افغانستان هوشیار بوده  و از توطئه عربستان باخبر هستند،افزود: اطلاعاتی وجود دارد که ناتو تجهیزات و امکانتی را که قرار بوده به دست مردم افغانستان برسانند به هر دلیلی نرساندند و این یعنی کشورهایی نظیر امریکا و پاکستان و عربستان مانع کمک‌های ناتو به مردم افغانستان هستند.

رجایی به سفر مخفیانه رئیس سازمان «سیا» به افغانستان اشاره کرد و گفت: در اخبار شنیدیم که  مایک پامپئو در راس هیئتی به کابل سفر کرده و دیدارهایی با برخی مقامات افغانستانی داشته که در این دیدارها به طرف افغانستانی قول تامین امنیت و ثبات و رفاه برای مردم آن کشور را داده است.

وی یادآور شد:ما نمی‌دانیم این چه امنیتی است که این همه انسان بیگناه را به خاک و خون کشیده‌اند ولی حتی به خود جرأت محکوم کردن این جنایت را نمی‌دهند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: به مردم مظلوم  افغانستان به خصوص  میرزاولنگ  این فاجعه اسفناک را تسیلت گفته و امیدواریم که ارتش افغانستان بتواند این منطقه را از دست تروریست‌ها پس بگیرد. البته این مهم باشکل گیری خیزش مردمی که تحت تاثیرحامیان خشونت نیستند و مصالح و آرمش ملت بزرگ افغانستان می‌اندیشند به دست می‌آید.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها