بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۶۷۸۷
تاریخ انتشار: ۱۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵
مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: در حوزه سازمان میراث فرهنگی تغییرات پی در پی مدیریتی انجام می‌شود، عدم ثبات مدیریتی در حوزه سازمانی باعث می‌شود که فعالیت‌های مثمرثمر به بار ننشیند و خروجی برای حل معضلات و مشکلات حاصل نشود.
تدبیر24»محمد حسینی در بازدید از این خبرگزاری که به مناسبت روز خبرنگار صورت گرفت، در خصوص میزان تاثیرگزاری عملکرد رسانه‌های استان مرکزی، گفت: قطعا انعکاس فعالیت‌های اثربخش سازمان‌ها توسط رسانه‌ها برای حمایت از سازمان‌ مربوطه نیز مفید است و چنانچه انتقادات از سازمان‌ها انعکاس نیابد، مسائل و مشکلات و عملکردها و دستاوردها مسکوت باقی خواهد ماند.

وی با بیان اینکه خبرنگار انعکاس دهنده اخبار مفید، اثربخش و مهم است، ادامه داد: رسانه‌ها پل ارتباطی بین مسئولین و مردم هستند، یک خبرنگار در جایگاهی قرار دارد که می‌تواند حتی از زبان مردم انتقاد کند و موجبات حل و فصل مسئله‌ای را فراهم و وضعیت مطلوبتری را ایجاد کند. 

حسینی افزود: خبرنگاران به جهت سختی کار، حضور همیشگی و جدی در همه صحنه‌ها و انعکاس درست خبرها قابل تجلیل هستند.

وی با بیان اینکه صحت خبر برای مجموعه خبری اعتبار کسب می‌کند، اما متاسفانه برخی از رسانه ها با دروغ‌پردازی و سیاسی‌کاری زمینه‌ساز بی‌اعتمادی افراد جامعه می‌شوند و شک و تردید را نهادینه می‌کنند، افزود: اخبار باید صادقانه و به دور از جنجال‌های سیاسی منتشر شود، این امر برای حل واقعیت‌ها و مسائل موجود در جامعه ضروری است و هدف آنهم اصلاح امور جامعه است، انتشار اخبار نادرست اعتماد مردم را نسبت به اعتبار مجموعه خبری سلب می‌کند، البته ممکن است انعکاس برخی اخبار تاثیر مطلوبی در جامعه نداشته باشد و باعث دلسردی و نگرانی ‌شود، براین اساس انعکاس چنین اخباری ضرورت ندارد. 

حسینی در خصوص تشکیل کابینه جدید و تغییراتی که در پی آن در حوزه میراث فرهنگی حاصل می‌شود، تصریح کرد: ما از روند این تغییرات ناخرسندیم، در حوزه سازمان میراث فرهنگی تغییرات پی در پی مدیریتی انجام می‌شود، عدم ثبات مدیریتی در حوزه سازمانی باعث می‌شود که فعالیت‌های مثمرثمر به بار ننشیند و خروجی برای حل معضلات و مشکلات حاصل نشود، البته تغییرات مدیریتی در دولت جدید به طور رسمی ابلاغ نشده است، اما قطعا این تغییر و تحول ایجاد می‌شود. 

وی با بیان اینکه نتیجه و خروجی عملکرد دولت مستقیما به مردم برگردد، ادامه داد: یک مدیر برای اشراف پیدا کردن به تمام مسائل نیاز به زمان دارد، عدم ثبات مدیریتی در این حوزه باعث هرج و مرج می‌شود و اقدامات مرتبط با این حوزه آنچنان که بایسته است انجام نمی‌شوند. 

حسینی در خصوص ضرورت تشکیل وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، تصریح کرد: وزارتخانه یک واژه دهن پرکن به نظر می‌رسد، چناچه سازمان به طور مستقیم به حوزه ریاست جمهوری متصل باشد و از آن حوزه تغذیه کند، موفق‌تر عمل خواهد کرد و می‌تواند توان اجرایی و  مالی مناسب تری داشته باشد، البته تشکیل وزارتخانه و نظارت مجلس مفید است، اما در حال حاضر با موضوع نظارت به اندازه کافی درگیر هستیم. 

 وی بیان کرد: میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سه حوزه تخصصی هستند و این در حالی است که این سه حوزه در قالب یک سازمان از جهت پرسنلی و امکانات مالی و خودرو و غیره سازماندهی شده اند که این روند چندان مناسب نبوده و پرسنل، امکانات و تجهیزات موجود در حد نیاز این سازمان بزرگ نیست. 

مدیر کل میراث فرهنگی استان مرکزی خاطرنشان کرد: در دنیا سازمان‌های عریض و طویل میراث فرهنگی و گردشگری وجود ندارد و تنها حوزه معاونت یک مرکز یا سازمان این مقوله را اداره می‌کند، اما آنچه که مهم به نظر می‌رسد اینست که بخش خصوصی در این حوزه تقویت شده و دولت تنها نقش نظارتی را برعهده دارد. 

وی در خصوص آمار و ارقام در حوزه میزان فعال بودن ظرفیت‌های گردشگری استان، اظهار کرد: اعداد و ارقامی در رابطه با این موضوع موجود نیست و اساسا خود کشور ارزیابی درستی در این زمینه ندارد، اما آنچه که مسلم است این است که در استان از پتانسیل و ظرفیت‌های مطلوبی برخورداریم.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: علیرغم اینکه یکی از محورهای اصلی توسعه در کشور موضوع گردشگری است، اما این مهم آنچنان که باید در عمل اتفاق نیفتاده و در وضعیت اعتبارات نیز در این حوزه هیچ تغییری حاصل نشده است. 

حسینی با اشاره به سرمایه‌گذاری گسترده‌ای که ایرانیان در دبی در زمینه مسکن انجام داده‌اند، ادامه داد: استان مرکزی به نسبت برخی از استان‌های کشور از مواضع ضعیفی برای جذب سرمایه‌گذار برخوردار است، سازمان میراث فرهنگی به تنهایی نمی‌تواند زمینه مناسب برای جذب سرمایه‌گذار را فراهم کند، لذا به منظور جذب سرمایه‌گذار باید در خصوص فرهنگ‌سازی، همکاری بین دستگاهی برای جذب سرمایه‌گذار و تسهیل قوانین برای سهولت در امر سرمایه‌گذاری همکاری همه جانبه‌ای اتفاق بیفتد. 
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها