بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۶۸۲۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۵۰
بررسی لیست تازه وارد ها به اردوی استقلال بیانگر نکات جالبی در مورد تقابل های سابق آنها با تراکتورسازان تبریزی است.
تدبیر24»جدال استقلال زخم خورده و تراکتورسازی با انگیزه در ایستگاه سوم لیگ بی هیچ مقدمه ای تماشایی و نفس گیر خواهد بود. از یک سو استقلالی که نایب قهرمان لیگ شانزدهم شده به فکر جمع کردن تمام امتیازات سومین بازی فصلش خواهد بود و از طرف دیگر یحیی گل محمدی پرسپولیسی تلاش خواهد کرد تا نشان دهد علی رغم تمام مشکلات این روزهای تیم تبریزی؛ دانش بازی دادن به جوانان و ساختن تیمی تازه را دارد.

اما استقلال میزبان بازی بزرگ امروز پایتخت با خیل مردان سرشناس خود می خواهد نشان دهد که نتیجه نگرفتن برابر نفت آبادان و استقلال خوزستان آینه تمام نما از توانایی های مردانش نبوده است.

منصوریان باید ثابت کند خیلی زودتر از فصل گذشته قادر خواهد بود گره های موجود بر سر اجرای برنامه های تاکتیکی اش را باز کند. البته در این راه سرمربی جوان آبی ها به توانایی های فردی مردان سرشناس تیمش هم چشم خواهد داشت. مردانی که برخی از آنها برای نخستین بار به مجموعه استقلال اضافه شده اند و برخی دیگر دوباره به این تیم پیوسته اند تا گره گشای آبی ها در فاز تهاجمی باشند.

بررسی لیست تازه وارد ها به اردوی استقلال بیانگر نکات جالبی در مورد تقابل های سابق آنها با تراکتورسازان تبریزی است. نکاتی که توجه به آنها در این واپسین دقایق برخورد دو تیم بزرگ فوتبال ایران خالی از لطف نخواهد بود.

داریوش اولین گلش را به تراکتور زد،  سجاد آخری را

داریوش شجاعیان؛

هافبک تازه وارد استقلال اولین بار با پوشیدن پیراهن تیم گسترش فولاد تبریز پای به لیگ پانزدهم برترین سطح فوتبال ایران گذاشت. جالب اینکه داریوش اولین گل لیگ برتری اش را هم در هفته دوم لیگ ۱۵ به تراکتورسازی زد. در دیدار یاد شده تراکتورسازی داربی تبریز را با گلهای شجاع خلیل زاده(۲) و سامان نریمان جهان ۳-۰ جلو بود که شجاعیان یکی از گلها را در دقیقه ۸۵ جبران کرد.

هافبک تازه وارد استقلالی ها طی ۲ فصل و ۲ هفته حضور در لیگ برتر ۶۰ بازی انجام داده و۷  گل به ثمر رسانده که یکی از آنها سهم تراکتورسازان بوده است.

سجاد شهباززاده؛

مهاجم باتجربه آبی ها بعد از پشت سرگذاشتن فصلی نه چندان موفق در لیگ حرفه ای ترکیه چند صباحی را به نفت پیوست تا از ابتدای لیگ هفدهم به تیم سابقش استقلال اضافه شود.

نکته قابل توجه اینکه سجاد یکشنبه ۱۹ اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۵ آخرین گلش برای استقلال را به همین تیم تراکتورسازی زده بود. مهاجم آن روزهای تیم پرویز مظلومی، در ایستگاه ۲۹ لیگ پانزدهم با ضربه دقیقه ۴۸ خود شکست استقلال را برابر تیم امیر قلعه نویی به تساوی ۲-۲ تبدیل کرد. هر چند که در نهایت این گل با ضربه دقیقه ۷۹ الویس نانگ پر پر شد.

با تمام این اوصاف شهباززاده خاطره های خوب هم از تقابل هایش با تراکتورسازان دارد. این مهاجم پیش تر ، در لیگ سیزدهم با پیراهن سایپا و از روی نقطه پنالتی دروازه  تراکتورسازی را در روز تساوی ۳-۳ دو تیم باز کرده بود.

مهم تر اینکه سجاد آبی ها در دیدار نیمه نهایی جام حذفی دو فصل پیش هم عملکردی را برابر تبریزی ها به ثبت رساند که فوق العاده بود. شهباززاده سه شنبه اول دی ماه سال ۱۳۹۴ به تراکتورسازی امیر قلعه نویی ۲ گل تماشایی زد تا یک تنه عامل حذف حریف در دیدار پای فینال رقابت‌ها لقب بگیرد.

بیت سعید در حسرت، قائدی در انتظار

حسن بیت سعید؛

به گزارش مشرق، این مهاجم جنوبی تازه وارد به استقلال نیاز به فراگیری درس چارچوب شناسی ندارد. مهاجم ۲۷ ساله جنوبی طی ۲ فصلی که پای به لیگ برتر گداشته با پیراهن استقلال خوزستان ۱۹ گل به ثمر رسانده است. این مهاجم در اولین دیدار ابتدایی لیگ هفدهم شانس بازی برای استقلال تهران را پیدا کرد و انتظار می کشد تا شانس مجددی نصیبش گردد. قابل توجه اینکه حسن اولین بار با زدن ۲ گل به پرسپولیس در هفته دوم لیگ پانزدهم وارد جفرافیای بالاترین سطح فوتبال ایران شد و پس از آن ۱۷ گل دیگر زد. با این حال هیچ کدام از ضربات این جنوبی هنوز به تور دروازه تراکتورسازان نرسیده است.

مهدی قائدی؛

نوجوان استقلالی ها بی تردید چهره شاخص تیمشان در تقابل با استقلال خوزستان بود. مهدی که با دریبل هایش دل هواداران استلال را ربوده پیش از این شانس بازی در لیگ برتر را نداشته و امروز برای اولین بار برابر تراکتورسازان فرصت بازی خواهد یافت. آیا نخستین گل این فصل استقلال را پدیه فصل پیش لیگ دسته اول فوتبال کشور خواهد زد؟

بسیاری از هواداران استقلالی، در فضای مجازی و نظرسنجی های ریز و درشت خود به گلزنی این استعداد بوشهری در دیدار برابر تراکتورسازی رای داده اند.

اگر دوباره موتور ۸ شاکی روشن شود

امروز می توان توقع داشت تا مجتبی جباری با ورود به میدان برای استقلال تبدیل به یک مهره کلیدی شود. خصوصا که کارنامه زیدان سابق آبی ها برابر تراکتورسازان قابل توجه است.

مجتبی جباری بعد از چهار فصل حضور در لیگ ستارگان قطر به استقلال برگشته در حالی که آخرین بار با پیراهن سپاهان برابر تراکتورسازان به میدان رفته است.

این هافبک خلاق بعد از اینکه در ابتدای لیگ سیزدهم با مدیریت استقلال به مشکل خورد راه اصفهان را در پیش گرفت تا ۵ هفته ای هم برای تیم زلاتکو کرانچار به میدان برود. در واقع شکست ۱-۰ سپاهان برابر تبریزی ها در هفته چهارم لیگ یاد شده زمانی رقم خورد که جباری هم به روزهای رفتنش از فوتبال ایران نزدیک می شد. به هر تقدیر آخرین تقابل جباری و تراکتورسازان یکشنبه ۲۰ مردادماه سال ۱۳۹۲ انجام شد تا امروز تیتر بزنیم ۸ شاکی بعد از ۴ سال به تراکتور رسید!

نکته دیگر اینکه جباری سابقه ستاره شدن برابر تراکتورسازی را هم دارد. مجتبی که امروز به 8 شاکی ملقب شده؛ در لیگ یازدهم برابر تراکتورسازان عملکردی فوق العاده داشت. وی در بازی رفت دو تیم ابتدا در دقیقه ۱۸ با پاس طلایی اش فرهاد مجیدی را به گل رساند. این هافبک خوش فکر سپس در دقیقه ۶۷ گل دوم استقلال را هم برابر حریف به ثمر رساند.

جالب اینکه در بازی برگشت استقلال با ۲ گل مجتبی که از روی نقطه پنالتی درون دروازه میزبان رسید شانسی برای محسن فروزان دروازه بان حریف باقی نگذاشت. دیدار یاد شده در ایستگاه ۲۲ لیگ یازدهم برگزار شد تا استقلال مطلومی به لطف درایت جباری شکست دیدار رفتش برابر تراکتورسازی قلعه نویی را جبران کند.

حال باید منتظر ماند و دید آیا کامپیوتر موتور استقلالی ها امروز در شرایط حساس دیدار دو تیم، روشن خواهد شد؟

برچسب ها: تدبیر24 ، استقلال
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها