بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۶۸۶۰
تاریخ انتشار: ۲۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۴
نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سد گرین گفت: سدی که تعطیل و به فراموشی سپرده شد، با تلاش‌های شبانه‌روزی احیا شده و در عین حیرت و تعجب کسانی که در این زمینه تجربه اجرایی دارند و این کار را امری محال فرض می‌کردند به چرخه اجرایی بازگشت و در روزهای گذشته از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت رئیس جمهور اعتبار آن به اینجانب ابلاغ شد.
تدبیر24»حسن بهرام‌نیا در آئین تجلیل از خبرنگاران نهاوند، با اشاره به چهره‌های نامی و ماندگار شهرستان از گذشته تا کنون نظیر شهید قدوسی و باهنر، شیخ علی‌اکبر نهاوندی و مفاخر معاصر اظهار کرد: نهاوند دارای ظرفیت‌های ویژه طبیعی و میراث معنوی، فرهنگی و انسانی والایی است که باید به کل کشور معرفی شوند و متأسفانه با وجود این همه ظرفیت از نظر توسعه، شهرسازی، اشتغال و تولید حال و روز مناسبی نداریم بنابراین بر همه است هم‌آوایی داشته باشیم و از هر فرصتی استفاده کرده و شهرمان را معرفی کنیم.

بهرام‌نیا، خبرنگاری را کاری بسیار سخت، شکننده و در عین حال عاشقانه دانست و وجود خبرنگاران توانمند و متعهد را ظرفیتی ویژه برشمرد و ابرازامیدواری کرد: بتوان از این ظرفیت در راستای توسعه شهرستان استفاده کرد و امروز با توجه به نیاز شهرستان هرچه تلاش کنیم باز هم کم است، پس باید در کنار هم بتوانیم کارها را به سرمنزل مقصود برسانیم.

وی با اشاره به انجام کارهای بزرگ برای شهرستان و به سرانجام رساندن پروژه‌های تعطیل یا متوقف شده نهاوند، به موضوع سد گرین اشاره و تصریح کرد: سدی که تعطیل و به فراموشی سپرده شد، با تلاش‌های شبانه‌روزی احیا شده و در عین حیرت و تعجب کسانی که در این زمینه تجربه اجرایی دارند و این کار را امری محال فرض می‌کردند به چرخه اجرایی بازگشت و در روزهای گذشته از طرف سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی و معاونت رئیس جمهور اعتبار آن به اینجانب ابلاغ شد.

وی ادامه داد: خوشبختانه پس از برگزاری مناقصه، شرکت پیمانکار و مجری انتخاب شد که شرکت آب و انرژی است و سابقه پیمانکاری سد کارون را در پرونده خود دارد و با تأمین و ابلاغ منابع آن به صورت مرحله‌ای(حدود ۳۵۴ میلیارد تومان) در هفته‌های آینده شاهد آغاز به‌کار سد گرین خواهیم بود که بر اساس برنامه پیش‌بینی شده و پیمانکار بخش خصوصی و تضمین بازپرداخت هزینه‌ها ظرف مدت ۳ سال اجرایی خواهد شد.

وی در ادامه به تشریح وضعیت بیمارستان جدید و رایزنی مجدد با وزیر بهداشت به منظور تجهیز و جذب نیروی بومی اشاره کرد و افزود: پروژه مهم و حیاتی دیگر، اصلاح راه‌های مواصلاتی است که در جریان پروسه‌ای پیچیده، توفیق حاصل شد و راه ملایر- آورزمان که به عنوان راهی روستایی به شمار می‌آمد، به مسیر اصلی تبدیل شد و در ردیف اعتبارات ملی برای چهار خطه شدن تا آورزمان و ملایر قرار گرفت که خوشبختانه با منظور کردن اعتبار ملی برای پروژه مذکور در بودجه امسال استان و شهرستان، شاهد تسریع در انجام عملیات آن خواهیم بود.

بهرام‌نیا با اشاره به اجرایی شدن عملیات احداث زیرگذر در ورودی روستاهای شعبان و کفراش و گرفتن سهمیه احداث مدارس جدید از ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و بنیاد برکت با رایزنی مستقیم با رئیس این ستاد، خبر خوشی به مردم گیان داد و عنوان کرد: به تازگی موافقت احداث پل ورودی سراب گیان را اخذ کردیم البته پیش از این دستور مساعد وزیر راه و شهرسازی را برای تعریض جاده سراب گیان دریافت کرده بودیم که مسئولان شهرستان آن را پیگیری خواهند کرد و با توجه به اینکه تپه گیان حصارکشی شده است، تلاش می‌کنیم برای حفاظت بیشتر، این مکان تاریخی را مسقف کنیم.

وی به اقدامات انجام شده و برنامه‌ها در حوزه بهداشت و درمان، گردشگری و توسعه آموزش عالی، احداث ساختمان دانشگاه دولتی، احداث خوابگاه دولتی برای دانشجویان، موافقت ایجاد خانه مهر(امید) برای بازنشستگان با دستور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و سایر پروژه‌ها و برنامه‌ها و اهداف خود برای توسعه شهرستان اشاره کرد و گفت: هر کاری بدانیم در پر کردن خلأهای شهرستان و تسهیل در زندگی مردم موثر باشد، انجام خواهیم داد و در این راه دست کسانی که نگاه توسعه‌ای داشته باشند را خواهم بوسید و می‌فشارم.

وی خاطرنشان کرد: باید نگاه تعاملی داشته باشیم، نگاه‌ها و سلیقه‌های مختلف در جای خود محترم بوده اما در جایی که منافع مردم در میان است باید این اختلاف‌سلیقه‌ها کنار گذاشته شود و اگر کسی بر سر منافع مردم سیاسی‌بازی کند، خیانت کرده است. باز هم اعلام می کنم برای اعتلا و توسعه شهر، دستم را به سمت همه گرایش‌ها دراز می‌کنم و از فرماندار، بخشداران، شهرداران و اعضای شورای شهر می‌خواهیم دستمان را در دست هم قرار داده و میثاقی دوباره برای خدمت به مردم ببندیم که اگر میثاق خدمت ببندیم همه خواسته‌های مردم و شهرستان محقق خواهد شد.

در ادامه خبرنگاران سوالات و مطالبات صنفی خود و نیازهای شهرستان از جمله تشکیل خانه مطبوعات، ساماندهی سراب گیان و تأمین نیازهای مردم و امکانات اولیه، تأمین پزشک متخصص، درمانگاه فرهنگیان، مسکن مهر خبرنگاران و سایر مسائل شهرستان را عنوان کردند و نماینده نهاوند به خواسته‌های خبرنگاران پاسخ و قول مساعد برای پیگیری مطالبات را داد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها