بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۶۹۲۹
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۲۹
رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری باشت گفت: آتش سوزی در ارتفاعات کوه های مشرف بر بهره عنا در باشت پس از سه روز در ساعت 27 دقیقه بامداد جمعه به طور کامل مهار شد.

تدبیر24»سامان گرجی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: آتش سوزی در کوه های مشرف بر بهره عنا با تلاش بسیار نیروهای امدادی مهار شد. آتش سوزی در ارتفاعات کوه های مشرف بر بهره عنا در باشت پس از دو روز در ساعت 27 دقیقه بامداد امروز به طور کامل مهار شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری باشت تصریح کرد: این آتش سوزی در مناطق سخت گذر و صعب العبور رخ داده بود که این کار مهار آن را با دشواری روبه رو کرده بود.

گرجی عنوان کرد: آتش سوزی در چندین مرحله مهار شده بود که با افتادن کنده های سوخته از ارتفاعات به جاهای دیگر باعث روشن شدن مجدد آتش می شد. آتشی که در حوزه فارس همجوار با این منطقه در روز گذشته روشن شده بود یکی از دلایل شعله ور شدن مجددا آتش در منطقه کوه های بهره عنا بوده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری باشت خاطرنشان کرد: وزش باد شدید و وجود علوفه خشک از دیگر عوامل شعله ور شدن مجدد این آتش سوزی درچند روز اخیر بوده است.

گرجی بیان کرد: در راستای مهار این آتش سوزی در دو روز گذشته مردم بهره عنا، پایگاه مقاومت بسیج و سپاه پاسداران باشت، منابع طبیعی استان و شهرستان باشت و محیط زیست، بخشدار بوستان، فرماندار باشت و شورای محل این شهرستان بسیار تلاش کردند که جا دارد از زحمات بسیار آنها تقدیر و تشکر کرد.

وی افزود: جاوید بخت، معاونت آبخیزداری منابع طبیعی استان کهگیلویه وبویراحمد در تلاش برای مهار این آتش سوزی از ناحیه دست صدمه دیده است.  تمام نیروهای عنوان شده در ارتفاعات کوه های بهره عنا از دوشب پیش مانده بودند.

گرجی اضافه کرد: با توجه به اینکه این آتش سوزی کاملا در بامداد امروز مهار شده بود یک اکیپ 8 نفره در غالب دیده بان در ارتفاعات مستقر شده است که از رخ دادن مجددا آتش جلوگیری کنند. به دلیل تمام شدن آذوقه این اکیپ دیده بانی مسئولان منابع طبیعی، امکانات و آذوقه مورد نیاز و نیروهای تازه نفس را جایگزین آنها کردند.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری باشت تصریح کرد: سه شبانه روز است که تمام نیروهای یاد شده همگام با مسئولان منابع طبیعی در محل آتش سوزی حضور کامل داشتند.

گرجی عنوان کرد: مقدار زیادی از عرصه های منابع طبیعی شهرستان باشت در این آتش سوزی سوخته است. به دلیل این آتش سوزی خسارت زیادی به دامداران منطقه وارد شده است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیز داری باشت خاطرنشان کرد: وجود بالگرد اعزامی از شرکت نفت گچساران در روند مهار هر چه سریعتر آتش سوزی ارتفاعات بهره عنا در باشت بسیار موثر و تاثیر گذار بوده است که جا دارد از مدیر عامل شرکت بهره برداری نفت و گاز گچساران تقدیر و تشکر کرد.

گرجی بیان کرد: در شهرستان باشت 105 هزار هکتار عرصه های منابع طبیعی وجود دارد که با توجه به وسعت این منابع با کمبود پرسنل حفاظتی مواجه هستیم که امید می‌رود مسئولان مربوطه در این راستا برای برطرف شدن این کمبود اقدام کنند.

وی اضافه کرد: تمام مسئولان  منابع طبیعی استان به خصوص مهندس بهشتی مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد با همکاری و تلاش بسیار ما را در مهار این آتش یاری کردند که از همه آنها تشکر می کنیم.

به گزارش ایسنا، آتش در ارتفاعات و مناطق صعب العبور کوه های مشرف بر بهره عنا از توابع شهرستان باشت از روزسه شنبه آغاز شده بود که در بامداد امروز جمعه کاملا مهار شده است.
برچسب ها: ارتفاعات ، آتش ، تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها