بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۶۹۳۵
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۴
نظر مثبت فراکسیون های مجلس با اکثریت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم
بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم در حالی در کمیسیون ها و فراکسیون های مجلس شورای اسلامی در حال پیگیری است که سه فراکسیون مستقلین، نمایندگان ولایی و امید با کلیت این لیست موافق هستند و تنها نسبت به دو یا سه وزیر پیشنهادی انتقاداتی دارند.
تدبیر24»رییس جمهوری سه شنبه گذشته 17 مرداد ماه در نامه ای به رییس مجلس لیست 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را معرفی کرد، پس از معرفی این لیست، جلسات فراکسیون ها و کمیسیون های تخصصی مجلس شورای اسلامی برای بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی دولت دوازدهم آغاز شد.
از همان آغاز بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی در مجلس، فراکسیون های تخصصی وارد عمل شدند و بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز کردند، البته این فراکسیون ها پیش از بررسی صلاحیت ها، جلساتی را با رییس جمهوری برای ارائه نظراتشان در مورد ویژگی های و شاخص های وزرای پیشنهادی داشتند.
در همه دوره ها، فراکسیون های سیاسی مجلس شورای اسلامی نسبت به کمیسیون های تخصصی نقش پررنگ تر و حیاتی تری نسبت به بررسی وزرای پیشنهادی داشته و دارند و به نظر می رسد تصمیم گیر نهایی برای وزرای پیشنهادی فراکسیون ها هستند.
فراکسیون های مستقلین، امید و نمایندگان ولایی از صبح امروز به صورت جدی بررسی صلاحیت وزرای پیشنهادی را آغاز کردند به طوری که امروز نزدیک به 10 وزیر پیشنهادی در این سه فراکسیون سیاسی مجلس حضور یافته و برنامه های خود را اعلام می کنند.
این موضوع مشخص است که فضای کلی مجلس درمورد وزیران پیشنهادی این بار نسبت به دوره قبل بسیار مثبت تر است چرا که از یک سو در حال حاضر مجلس شورای اسلامی نسبت به گذشته با دولت همسو تر است و حضور نمایندگانی از طیف اعتدال در پارلمان باعث شده است این همسویی و همکاری با دولت بیشتر جلوه کند.

**نظر فراکسیون مستقلین ولایی مجلس به کلیت کابینه دوازدهم مثبت است/ از افراد اعتدالی استفاده شده است
بهروز نعمتی عضو شورای مرکزی فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی نظر اعضای این فراکسیون را نسبت به کلیت کابینه پیشنهادی از سوی رییس جمهوری مثبت ارزیابی کرد و گفت: ممکن است اختلافات جزیی وجود داشته باشد ولی نظر اعضا نسبت به مجموع کابینه موافق است.
وی اظهارکرد: با توجه به روحیه ای که دکتر روحانی دارد وزرای پیشنهادی وی افرادی معتدل هستند و سبقه اعتدالی دارند، ممکن است افرادی که برای کابینه انتخاب شده اند اصولگرا، اصلاح طلب یا مستقل باشند ولی همه آنان دارای سبقه اعتدالی دارند.
نعمتی یادآور شد: این شرایط خوبی است که بتوانیم از همه ظرفیت ها و نیروهای کشور در دولت استفاده کنیم و این گونه می توانیم از بدنه کارشناسی و زبده استفاده کنیم، ما از رییس جمهوری همواره خواسته ایم که دربدنه دولت از نیروهای نخبه، زبده و کارشناس استفاده کند که ظرفیت های لازم را داشته باشند
وی تصریح کرد: در این راستا ما جلسات خود را با وزرای پیشنهادی از هفته جاری آغاز کرده ایم، در هفته جاری با وزرای اطلاعات و امور خارجه جلساتی داشتیم و آنان برنامه های خود را اعلام کردند و اعضا نیز از این دو نفر حمایت کردند، در هفته آینده نیز ما به صورت مستمر جلساتی را با وزرای پیشنهادی خواهیم داشت و در نهایت نتیجه را در مورد تک تک وزرا اعلام خواهیم کرد.

**عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس: ترکیب کابینه دوازدهم کاری، عملیاتی و تخصصی است
عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی میانگین کابینه دوازدهم را نسبت به قبل متعادل تر دانست و گفت: ترکیب کابینه دوازدهم کاری، عملیاتی و تخصصی است.
اکبر رنجبرزاده افزود: میانگین کابینه دوازدهم معرفی شده از سوی رییس جمهوری نسبت به قبل متعادل تَر شده است.
وی اظهارکرد: کابینه دوازدهم سیاسی نیست، عملیاتی، کاری و تخصصی تَر شده است.
عضو شورای مرکزی فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس یادآور شد: توان و کارایی افراد معرفی شده خوب است و ما این ترکیب را خوب می دانیم.
رنجبرزاده در مورد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ما نگران وزارت علوم هستیم امیدواریم رییس جمهوری گزینه خوبی را برای این وزارتخانه معرفی کند زیرا در دوره یازدهم این وزارتخانه آسیب دیده است.

**ما تمام قد از روحانی حمایت می کنیم/ در بخش هایی به برخی از وزرای پیشنهادی انتقاداتی داریم
بهرام پارسایی سخنگوی فراکسیون امید مجلس گفت: هنوز جلسات ما با وزرای پیشنهادی آغاز نشده است ما باید جلسات خود را با این وزرای پیشنهادی آغاز کرده و بعد از این جلسات و همچنین جمع بندی کمیته جمع آوری اطلاعات، نظرات خود را اعلام خواهیم کرد.
وی افزود: کلیت کابینه را در بخش هایی قوی می دانیم ولی در بخش هایی انتظار بیش از این بود و ما انتظار داشتیم که رییس جمهوری وزرایی بهتر را انتخاب می کرد.
سخنگوی فراکسیون امید مجلس تاکید کرد: قطعا حضور وزرای پیشنهادی در فراکسیون بسیار تاثیرگذار است و ما ابتدا برنامه های این وزرای پیشنهادی را خواهیم شنید و سپس نظرات نهایی خود را اعلام خواهیم کرد.
پارسایی تصریح کرد: ما به حضور نداشتن حتی یک زن در کابینه اعتراض داریم و البته نقدهایی نسبت به برخی از وزرا داریم که در جلسات آن را با وزرای پیشنهادی مطرح خواهیم کرد.
وی ادامه داد: فراکسیون امید مجلس امروز هم تمام قد از روحانی حمایت می کند ولی در کنار آن ما به برخی از وزرای پیشنهادی انتقاداتی داریم و امیدواریم که رییس جمهوری به آن توجه کند.
وی گفت: از نظر ما اکثریت کابینه رای خواهند آورد ولی دو یا سه نفر از وزرای پیشنهادی رای نخواهند آورد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها