بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۸۶۹۴۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۴
نعمتی:
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی در مورد دلایل رای اعتماد به ربیعی برای تصدی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توجه به تجربه چهارساله ربیعی در این وزارت‌خانه و اقدامات خوبی که در این رابطه به انجام رسیده است، می‌توان به ادامه این روند از جانب ایشان، امیدوار بود.

تدبیر24»بهروز نعمتی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار داشت: در بخش بیمه دکتر علی ربیعی عملکرد مناسبی داشته‌اند، ایشان توانسته‌اند 11 میلیون ایرانی را در برنامه‌ای مدون شده، که عموما از طبقات ضعیف و مظلوم بودند، تحت حمایت بیمه درآورند که خود یک اقدام کم نظیر است.

نعمتی در ادامه با توجه به ساختار عریض بوروکراتیک وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، متذکر شد: ساماندهی بخش‌های مختلف بیمه پذیر و بخش های مختلف سرمایه گذار و همچنین صندوق های بازنشستگی کار دشوار و پیچیده ای بوده است، از یاد نبریم که قبل از حضور دکتر ربیعی در سمت وزیر این وزارتخانه، چند صندوق در این وزارتخانه موجود بود که هر روز با مشکل جدیدی مواجه بودند. حتی می‌توان از صندوق بازنشستگی کشوری و مجموعه سازمان تامین اجتماعی نام برد که مشکلات و مسائل حاشیه‌ای آنها، گریبانگیر این وزارت خانه بود.

نعمتی با اشاره به تخصص دکتر ربیعی در مورد مسائل و مشکلات اجتماعی افزود: با توجه به مسائل و مشکلات اجتماعی که در سطح جامعه وجود دارد، استنباط ما این است که ایشان می‌توانند در این بخش کار را به خوبی به پیش ببرد. ضمن اینکه دکتر ربیعی می تواند یکی از بحث ها و شعار هایی که دکتر حسن روحانی برای حل مشکلات اجتماعی و مسئله ریشه کنی فقر در ایام انتخابات مطرح کردند، را پوشش دهد. در واقع کسی باید در سمت وزیر این وزارتخانه در راس امور باشد که به این شعارها و گفتمان مطرح شده، نزدیک باشد. با توجه به تجربه چندین و چند ساله ای که رئیس جمهور محترم با آقای ربیعی داشتند، می توان به ادامه فعالیت این مجموعه خوش بین بود، البته در مجموع ممکن است نقدها و گله مندی هایی از زحمت های آقای ربیعی نیز وجود داشته باشد، اما با در نظر گرفتن ماحصل تلاش هایی که انجام شده، بنده فکر می کنم آقای ربیعی می تواند توفیقات جدیدی در این عرصه داشته باشد.

نعمتی در ادامه در پاسخ به سوالی در مورد رویکرد وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در مسئله فساد در دوره وزارت علی ربیعی، اضافه کرد: در برخی از موضوعات آقای ربیعی عملکرد بسیار خوبی داشته اند و برخوردهای قاطع و محکمی صورت گرفته، البته در برخی از مجموعه ها هم نقدهایی به عملکرد وزارت خانه مطرح است که بنده منتقد عملکرد ایشان بودم و در طی چندین جلسه به خود ایشان هم این نقدها انتقال داده شد. البته خود آقای ربیعی انسان سالم، زحمتکش و از بچه های قدیم نظام و انقلاب هستند.

نعمتی در پاسخ به سوالی در رابطه با تخریب های هدف دار چند هفته اخیر نسبت به دکتر ربیعی و رویکرد آنان به مسئله فساد و امتیازخواهی برخی از گروه ها، خاطرنشان کرد: تخریب زمانی جواب می دهد که موضوعات با هم تطابق داشته باشد، ولی عموم تخریب هایی که این چند وقت اخیر در مورد دکتر ربیعی به ویژه در فضای مجازی مطرح شده، به شخص دکتر ربیعی نمی چسبد.

برچسب ها: تدبیر24 ، ربیعی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها