بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۶۹۶۲
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۸
یک روانشناس گفت: این‌که برخی از ما به خاطر باورهای غلط رنج کشیدن را نوعی فضیلت می‌دانیم، با شاخص‌های انسان سالم منافات دارد.

تدبیر24»فرناز امیراصلانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: متاسفانه برخی از ما به دلیلِ آسیب‌های روانی که در کودکی دچار شده‌ایم، معتقدیم که رنج کشیدن فضیلت است و انسان هر چه مظلوم‌تر باشد، از حقانیت بیشتری برخوردار است دارد و حقیقت با اوست. این استدلال به حدی عجیب است که گویی از روی عمد به دیگران اجازه دهیم که باعث آزارمان شوند و سلامتی روحی و حتی جسمی ما را نشانه بروند.

این روانشناس ادامه داد: متاسفانه قریب به اتفاق مردم ما به جای این‌که از خوبی خودشان حرف بزنند، ترجیح می‌دهند که از بدبختی‌ها و رنج صحبت کنند و حس ترحم اطرافیانشان را برانگیخته کنند. برخی از این قسم افراد معتقدند که اگر از بدبختی‌ها و رنجشان صحبت کنند نزد دیگران محترم‌تر خواهند بود و حتی با این روش می‌توانند از بار گناهان‌شان کم کنند.

وی افزود: بدون شک همه ما این جمله را زیاد شنیده‌ایم"من به این دلیل پدر خوبی هستم که برای بچه‌هایم زحمت کشیده‌ام و خیلی رنج بردم". معنای غالب چنین جملاتی این است که من از آگاهی و مهربانی برخوردار نبوده‌ام. در حالی که هرکدام از ما اگر پدر و یا مادری آگاه و مهربان بوده و از حداقل امکانات برخوردار باشیم، حتما به خاطر بچه‌ها رنج نمی‌بریم و بزرگترین لذت و شادی زندگی را از حضور و وجود بچه‌ها خواهیم گرفت.

امیراصلانی تصریح کرد: متاسفانه برخی خانواده‌ها به کودکانشان می‌آموزند که شادی و لذت بردن از زندگی با گناه کردن مترادف است و موجب غفلت و سبکسری می‌شود. علاوه بر این، در بسیاری از داستان‌ها و فیلم‌های سینمایی، قهرمان قصه پی در پی رنج می‌کشد و در نهایت نیز در اوج ناکامی، قربانی روزگار جفاکار می‌شود. به همین‌خاطر افراد زیادی این شیوه از نگرش را می‌پذیرند و تصور می‌کنند که رنج بردن نوعی فضیلت است.

این روانشناس یادآور شد: برخی برای خود پیش شرط‌هایی از جمله داشتن یک آپارتمان مجلل، اتومبیلی گران قیمت و ویلایی در ساحل دریا را در نظر می‌گیرند و گمان می‌کنند که فقط با تحقق این پیش شرط‌ها می‌توانند از زندگی لذت ببرند. در حالی که در هر شرایطی از وضعیت اقتصادی و اجتماعی، جهان زمینه‌هایی برای لذت بردن از زندگی فراهم می‌کند و فقط کافی است که ما به زندگی خود با دقت بیشتری نگاه کنیم.

وی تاکید کرد: تا چنین طرح‌واره‌هایی بر ذهن ما حاکم باشند از زندگی لذت نخواهیم برد. هرکدام از ما مثل کسی هستیم که جلوی صفحه زندگی نشسته است. حالا انتخاب با خودمان است که برنامه‌هایی سرشار از زیبایی را برگزینیم و یا این‌که برنامه‌هایی آکنده از رنج را تماشا کنیم. انتخاب حق ما است و بهتر است که اگر واقعا قدرت لذت بردن از زندگی را نداریم، به یک مشاور متخصص مراجعه کنیم، چراکه رنج کشیدن جز این‌که زندگی ما و اطرافیان‌مان را بسوزاند هیچ منفعت دیگری ندارد.

برچسب ها: تدبیر24 ، فضیلت
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها