بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۶۹۶۳
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۹
در ایران انجمنی داریم به نام انجمن هنرمندان خودآموخته، این انجمن متشکل از نقاشان و مجسمه‌سازانی است که بدون رفتن به دانشگاه و آموزش علمی دست به خلق آثار مهم هنری زده‌اند. افراد گمنامی که معمولا در روستاها و شهرهای کوچک ایران زندگی می‌کنند و سر سوزن ذوق خودشان را بدون هر گونه چشم‌داشتی علنی کرده اند.
تدبیر24»از این قبیل انسان‌ها، چه در زمینه هنر و چه در تفکر و اندیشه کم نیستند، انسان‌هایی که ترشح ذهن عمیق‌شان را با ادبیات علمی نمی‌توانند بیان کنند اما جریان آن را هم نمی‌توانند متوقف کنند، از خواندن و نوشتن لذت می‌برند بدون آنکه در زندگی عادی شان نمود عینی داشته باشد.

یکی از این قبیل افراد «علی نسایی» است، کفاش ماهری که اکنون به عنوان نویسنده کتاب بر سر زبان‌ها افتاده است، سراغش رفتیم. کتاب او در حوزه جامعه شناسی و نقد اجتماعی است و اصلا کسی باور نمی کرد این کفاش میان سال با اندک سوادش در این حوزه دست به قلم ببرد.

این نوسینده گنابادی اهل روستای پچک بخش کاخک از توابع شهرستان گناباد و دارای 50 سال سن، متأهل، دارای دو فرزند و شغل اصلی او هم کفاشی است. آن هم در مغازه کوچکی واقع در گناباد که در عصر یک روز گرم تابستان در محل کارش، پای صحبت‌هایش نشستیم.

او در این گفت‌وگو با بیان اینکه اغلب زمان‌ها بیکار هستم، گفت: برای اینکه وقتم را با کارهای روزمره تکراری هدر ندهم،  روزی حداقل 5 ساعت را به مطالعه کتاب می‌پردازم.

نسائی افزود: کتاب‌های تاریخی، جامعه شناسی و مذهبی از جمله کتاب هایی است که علاقه‌مند به خواندن آنها بوده و هستم که با توجه به اینکه استرس و اضطراب داشتم، این مطالعه و نوشتن کتاب تا حد زیادی از استرس من کاسته است.

این نویسنده گنابادی اضافه کرد: از دو سال قبل تصمیم گرفتم مباحث ذهنی خودم را در قالب کتابی بیان کنم که با تشویق تعدادی از همشهریانم مواجه شد، کتاب «به کجا می رویم» اولین کتاب بنده است که در موضوعات مختلف جامعه شناسی و نقد اجتماعی بوده و چند هفته‌ای است از زمان چاپ آن نیز می‌گذرد.

نسائی با اشاره به اینکه متأسفانه مردم ما با کتاب بیگانه هستند و این یک درد بزرگ است، خاطرنشان کرد: مردم ما یک عادت خیلی بدی دارند که بدون مطالعه، در مورد همه چیز اظهار نظر می‌کنند که البته این در گذشته نیز بوده اما در حال حاضر خیلی بیشتر شده است.

وی تصریح کرد: شبکه‌های اجتماعی، رسانه‌ها و ماهواره تأثیر زیادی در دور کردن مردم از کتاب داشته، همچنین شبکه‌های اجتماعی فاقد هر گونه مرزی است، در حالیکه وقتی یک کتابی می‌خواهد چاپ شود بسیاری از مسائلی که به ضرر مردم است حذف می‌شود، این در حالی است که شبکه‌های اجتماعی باعث مشکلات عدیده عقیدتی و فرهنگی نیز شده است.

این نویسنده گنابادی با بیان اینکه برای چاپ این کتاب از هیچ ارگان یا نهاد و سازمانی حمایت نشدم، تأکید کرد: کلیه هزینه‌های این کتاب از تسهیلات بانکی تأمین شد ولی انتظار داشتم مقداری از من حمایت می‌شد، اما حالا وجدانم راحت است، چراکه دینم را به جامعه ادا کردم و تمامی نقاط ضعفی که در جامعه دیده‌ام را در کتاب «به کجا می رویم» به آن اشاره کردم.

برچسب ها: تدبیر24 ، نویسنده‌
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها