بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۶۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۳۵
جابری انصاری:
معاون عربی و آفریقای وزیرامور خارجه با تاکید بر حمایت ایران از تلاش های سازمان ملل متحد برای حل بحران یمن گفت:موفقیت تلاشهای سازمان ملل برای حل بحران یمن منوط بر این است که بر اساس وظایف ذاتی خود بی طرفی را رعایت کند.
تدبیر24»حسین جابری انصاری در جمع خبرنگاران با بیان اینکه امروز گفت‌وگوهای خوب و سازنده‌ای با نماینده سازمان ملل متحد در امور یمن داشتیم، اظهارداشت: ایشان در تلاش هستند که در شرایط فعلی حل این بحران را از طریق سیاسی فعال کنند و در راستای حل سیاسی این بحران دیداری از ایران داشتند و قرار است با مقامات جمهوری اسلامی ایران رایزنی کنند.
وی با بیان اینکه ایشان در چارچوب همین موضوع یعنی جلب کمک برای تحقق حل بحران یمن از طریق سیاسی به تعدادی دیگر از کشورهای منطقه نیز سفر کرده‌اند، گفت: جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدای بحران یمن تاکید داشت که راه حل این بحران همانند دیگر بحران‌های مشابه در منطقه راه حل نظامی نیست و باید این بحران را از طریق سیاسی و انجام گفت‌وگوهای مستقیم بین طرف‌های درگیر و مراجعه به نظرات و دیدگاه های مردم یمن حل کرد.
جابری انصاری با اشاره به اهمیت آتش‌بس و پایان درگیری و محاصره این منطقه گفت: متاسفانه محاصره یمن و مشکلاتی که برای مردم این منطقه به وجود آمده موجب تشدید بیماری‌های مختلف از جمله وبا شده است.
معاون وزیر امور خارجه با بیان اینکه گفت‌وگوهایی را با نماینده سازمان ملل در امور یمن داشتیم و قرار است در ضیافت ناهار این گفت‌وگوها ادامه پیدا کند افزود: ایشان قرار است همچنین در جریان این سفر با آقای دکتر ظریف وزیر امور خارجه نیز دیدار و رایزنی کنند.
وی با بیان اینکه تلاش می کنیم در مقطع فعلی امکان موفقیت ماموریت سازمان ملل در حل سریع‌تر بحران یمن را فراهم کنیم و از تلاش‌های این سازمان در این راستا حمایت می‌کنیم،افزود:موفقیت تلاش‌های سازمان ملل در این چارچوب منوط بر این است که براساس وظایف ذاتی خود بی طرفی را رعایت کند و تلاش کند که اعتماد طرف‌های درگیر را جلب کند.
جابری انصاری با تاکید بر اینکه از تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی این بحران در چارچوب اصول و قالب‌های اساسی که اشاره شد حمایت می‌کنیم، گفت: مفاهمه کلی بین ما و سازمان ملل متحد در این ارتباط وجود دارد و امیدواریم با ابتکار سازمان ملل و در نظر گرفتن تمام جوانب این موضوع از سوی این سازمان امکان موفقیت تلاش‌ها برای حل این بحران فراهم شود و گفت‌وگوها بین طرف‌های درگیر در این منطقه انجام شود.
معاون وزیر خارجه با اشاره به سفر ولد شیخ به چند کشور منطقه برای حل بحران یمن گفت: با توجه به گزارش‌هایی که ایشان از این سفرها ارائه دادند به نظر می‌رسد که در مرحله فعلی زمینه‌ خوبی برای موفقیت این تلاش‌ها وجود دارد و ایشان از ایران درخواست کردند که به این روند کمک کنند و ما نیز از همان ابتدا از تلاش‌های سازمان ملل برای حل سیاسی این بحران حمایت‌ کرده‌ایم.
وی در پایان گفت: پایان سریع‌تر بحران یمن یعنی اینکه هر چه سریعتر فاجعه‌ای که در یمن در حال رخ دادن است به اتمام برسد و ما تمام تلاش‌مان را می‌کنیم که این سازمان با در نظر گرفتن واقعیت‌های صحنه یمن و خواسته‌های مردم یمن بتواند اعتماد از بین رفته را اعاده کند و امکان حرکت قطار صلح در این منطقه را فراهم کند و ما از تمام امکانات‌مان در این چارچوب استفاده می‌کنیم.
اسماعیل ولد شیخ فرستاده ویژه دبیر کلل سازمان ملل متحد در امور یمن امروز به منظور دیدار و گفت و گو با مقامات کشورمان برای حل و فصل بحران یمن وارد تهران شده است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها