بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۱
بازگشت فیگو به نوکمپ با خشم شدید هواداران بارسلونا روبه‌رو شد و تا محرومیت باشگاه کاتالانی پیش رفت.
تدبیر24»فیگو پس از جدایی از بارسلونا و پیوستن به رئال مادرید دوباره در ۲۱ اکتبر ۲۰۰۰ به نوکمپ بازگشت. جو وحشتناکی در ورزشگاه کاتالان‌ها حکمفرما بود. آبی‌اناری‌ها پیش از این ریوالدو را از مادرید جذب کرده بودند اما انتقال فیگو هواداران را خشمگین کرد.

این عصبانیت بیش از همه به این خاطر بود که هافبک پرتغالی اعلام کرده بود در بارسا می‌ماند. حضور دوباره فیگو در نوکمپ با سوت های اعتراض آمیز شدیدی همراه شد. زمانی که او به کناره‌های زمین نزدیک می‌شد هواداران به سمتش اشیایی پرتاب می‌کردند. رفتار تماشاگران باعث شد فیگو از آنها بخواهد این کار را انجام ندهند. شرایط نوکمپ باعث شد او ضربات کرنر را نزند (ضربات کرنر به عهده هافبک پرتغالی بود). فیگو اغلب در میانه میدان بازی می کرد و به کناره‌ها نمی‌رفت. به نظر می‌رسید رئال تحت فشار قرار گرفته است. تنها بازیکنی که در این دیدار درخشید ایکر کاسیاس بود. در نهایت سفیدپوشان با دو گل شکست خوردند.

سال بعد فیگو به علت محرومیت (دریافت چند کارت زرد) دیدار در نوکمپ را از دست داد اما او دوباره سال ۲۰۰۲ به این ورزشگاه برگشت. او در حالی به نوکمپ رفت که به نظر می‌رسید از قصد بازی سال گذشته را از دست داده است. همچنین به فرار متهم شده بود چون در نخستین بازی از حضور در کناره‌ها خودداری می‌کرد و ضربات کرنر را نمی‌زد. فیگو این بار به هم تیمی‌هایش و سرمربی گفته بود ضربات کرنر را به سمت دروازه حریف خواهد زد و این کار را کرد. او در کناره‌ها بازی کرد و مانند همیشه ضربات کرنر را زد. تماشاگران نسبت به این موضوع واکنش نشان دادند. هر بار که فیگو به کناره‌ها نزدیک می‌شد یک شی به سمتش پرتاب می کردند و زمانی که می‌خواست ضربه کرنر را بزند تعداد آنها بیشتر می‌شد. در نهایت یک سر خوک به سمتش پرتاب شد که روز بعد روزنامه آس این تصویر شوک آور را منتشر کرد. ابتدا باشگاه تصور کرد روزنامه تصویرسازی کرده است اما سپس تله سینکو تصویر را بزرگ‌نمایی کرد و مشخص شد که سر خوک واقعا در زمین وجود داشته است. در دقیقه ۳۰ نیمه دوم زمانی که مدینا کانتاخلو (داور بازی) متوجه شد نمی‌تواند بازی را کنترل کند آن را متوقف کرد و بازیکنان را به رختکن فرستاد.
این روش برای کنترل خشم هواداران موثر بود و آنها را آرام کرد. مسئولان ورزشگاه تماشاگران را به آرامش دعوت کردند و پس از ۱۶ دقیقه بازیکنان به زمین بازگشتند و بازی دوباره از سر گرفته شد. همه چیز به صورت عادی پیش رفت و در نهایت این دیدار بدون گل به پایان رسید. دوباره کاسیاس مانند یک قهرمان ظاهر شد. پس از بازی خوان گاسپارت (رییس باشگاه بارسلونا) فیگو را به تحریک هواداران متهم کرد چون او تصمیم گرفته بود ضربات کرنر را بزند.

زمانی که رئال مادرید پس از یک ساعت و نیم به باراخاس رسید ده‌ها هوادار از فیگو مانند یک قهرمان استقبال کردند. سوال بعدی پس از این بازی جنجالی این بود که نوکمپ برای چند بازی درهایش را به روی تماشاگران خواهد بست. مدینا اتفاقات این بازی را تنها شدید خواند و آن را خیلی شدید عنوان نکرد. این موضوع باعث شد در تصمیم نهایی اثر بگذارد. کمیته مسابقات تنها دو بازی بارسلونا را از حضور تماشاگران در نوکمپ محروم کرد.  از نخستین لحظه باشگاه کاتالانی اعلام کرد آن را به اجرا نخواهد رساند. بارسلونا می‌خواست این محرومیت را لغو کند. فدراسیون فوتبال اسپانیا نه تنها نسبت به این موضوع واکنش نشان نداد بلکه از این فرصت استفاده و اعلام کرد بر اساس توضیحات داور تنها اتفاقات شدید رخ داده و به همین خاطر فقط به جریمه مالی نیاز است و نه بسته شدن درهای ورزشگاه. در این شرایط و با تلاش‌های بارسلونا محرومیت این تیم لغو شد. با وجود این که در آن دیدار صحنه زشتی در فوتبال اسپانیا رقم خورد و همه رسانه های جهان آن تصویر را منتشر کردند هرگز درهای نوکمپ بسته نشد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها