بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۷۰۷۰
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۱۱
دبیرکل غنایی‌الاصل و پیشین سازمان ملل به رهبران سیاسی در کنیا هشدار داد مراقب لفاظی‌ها و اقدامات خود باشند و از رهبر اپوزیسیون نیز خواست هرگونه شکایت درباره رای گیری اخیر را در دادگاه پیگیری کنند.
تدبیر24»به نقل از خبرگزاری رویترز، این هشدار از سوی کوفی عنان، دبیرکل پیشین سازمان ملل در حالی مطرح شد که تعداد تلفات خشونت و درگیری‌ها در کنیا از زمان انتخابات ریاست جمهوری روز سه شنبه به دست کم ۲۴ تن رسیده است.

ائتلاف رایلا اودینگا، رهبر اپوزیسیون کنیا نتایج را رد کرده و مدعی شده که تقلب گسترده‌ای صورت گرفته است.

اپوزیسیون کنیا همچنین پلیس این کشور را به کشتن ۱۰۰ تن شامل کودکان در اعتراضات پیش از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در این کشور متهم کرد.

البته اپوزیسیون مدرکی برای اثبات این ادعا ندارد.

جیمز اورگانو، یکی از اعضای ارشد ائتلاف اپوزیسیون در یک نشست خبری گفت، پلیس کنیا خودش به این درگیری ها و ناآرامی ها دامن زده است.

این ائتلاف همچنین اعلام کرد که برای به چالش کشیدن نتایج انتخابات به دادگاه نمی‌رورد.

نتایج نهایی انتخابات ریاست جمهوری کنیا نشان داد که "اوهورو کنیاتا" برای دومین بار متوالی پیروز این انتخابات شده است؛ پیروزی‌ای که شادی گسترده‌ طرفداران کنیاتا در خیابان‌های کشور و در عین حال اعتراضات گسترده در پایگاه‌های اپوزیسیون در پایتخت و غرب این کشور را به همراه داشت.

اوهورو کنیاتا، رئیس‌جمهور کنیا پس از اعلام نتیجه رسمی انتخابات به اپوزیسیون پیشنهاد صلح داد و خواستار صلح و وحدت ملی با مخالفانی شد که نتیجه این انتخابات را رد کرده و باعث ایجاد اعتراضات خیابانی شده‌اند.

بسیاری از مردم کنیا نگران تکرار خشونت‌ها به دنبال انتخابات جنجالی سال ۲۰۰۷ هستند؛ یعنی زمانی که نزدیک به ۱۲۰۰ تن کشته و صدها هزار تن دیگر به دنبال اعتراضات نسبت به نتیجه این انتخابات آواره شدند.

کوفی عنان در سال ۲۰۰۷ و در جریان بحران سیاسی که در نتیجه انتخابات در کنیا رخ داد، بعنوان میانجی‌گر ظاهر شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، هشدار
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها