بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۷۰۸۶
تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۳۸
اتخاذ تصمیاتی سودمند و جامع با در نظر گرفتن ابعاد و زوایای پیچیده اجتماعی در کلیه سطوح مدیریتی از کلان تا خرد، موجب افزایش سطح امنیت روانی جامعه خواهد شد و این ممکن نخواهد بود مگر با رویکر تعادل جنسیتی در مناصب تصمیم گیر و توجه به رویکرد غیرانحصاری و متعادلی که می بایست در مدل های فکری و استراتژی های کلان مدیریتی در کشور در نظر گرفته شود.
تدبیر24» توجه و تلاش برای حضور زنان شایسته در مناصب تصمیم گیر نظام و افزایش سهم مدیریتی و حضور زنان در قدرت نه یک گام، بلکه جهشی روبه جلو برای دستیابی به اهدافی است که این روزها با پیچیدگی ها و سلایق مختلف جامعه، سخت و دشوار شده است.
برخی از مخالفان این رویکرد بر این باورند که زنان برای حضور در عرصه های تصمیم گیر ساخته نشده و اگر این فرصت برایشان فراهم شود، با بی تجربگی و از بین بردن فرصت ها، هزینه های بسیاری را به کشور تحمیل خواهندکرد. این طرز تفکر صرفا در جامعه ما نیست و بسیاری از جوامع بشری نیز به این مسئله باور داشتند اما با گذر از تفکرات منسوخ شده و توجه به قابلیت ها و توانمندی های جنس زن و تخصیص فرصت به آنان برای تحصیل فنون مدیریتی نه تنها در تئوری بلکه در عمل و کسب تجربه و برخورد با سعه صدر در حوادث و اتفاقات موجبات رشد و تعالی انان و جوامع خویش را ( باتوجه به آداب و رسوم و فرهنگ خود ) فراهم آوردند.
با نگاهی منصفانه و عمیق می توان گفت از آنجا که خداوند در کنار روحیات لطیف و توانمندی های تربیتی که در وجود زنان قرار داده، توانمندی های بارزی نیز در نقش های مختلف اجتماعی برای زنان در نظر گرفته است. لذا عدم توجه به این توانمندی و نادیده گرفتن آن و ممانعت از حضور زنان در مناصب قدرت می تواند نوعی کفران نعمت و چشم پوشی از توانی باشد که خداوند که برای استیلای اهداف متعالی جوامع به بشر عطا کرده است.

مهدی محمدی

منبع: مجمع زنان اصلاح طلب
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها