بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۷۱۱۵
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
از اهالی تئاتر خواهش می‌کنم به خانه خودشان، تئاتر شهر، برگردند و اجازه دهند تالار وحدت فقط مختص اجرای موسیقی باشد؛ آن هم موسیقی‌ای که واقعا در شأن تالار وحدت باشد.
تدبیر24»شهرداد روحانی در گفت‌وگو با «فرهیختگان» گلایه‌هایی را مطرح کرد. گزیده گفته‌های این استاد موسیقی و رهبر ارکستر سرشناس را با هم می‌خوانیم.

- همین که پدر و مادرها، فرزندان‌شان را به کلاس موسیقی می‌فرستند، چشم‌انداز امیدوارکننده‌ای است.

- من همیشه نیمه‌ پر لیوان را می‌بینم. بی‌تردید اگر دولت حمایت بیشتری انجام دهد، می‌توانیم شاهد نتایج بهتری باشیم.

- واقعیت این است که بردن ارکستر سمفونیک به شهرستان‌ها نیازمند امکانات مالی و هزینه‌های زیادی است. صرف‌ نظر از مصائب مالی، سالن‌های استانداردی در سطح کشور برای اجرای ارکستر سمفونیک وجود ندارد. به جز یک سالن در گرگان و یک سالن در شیراز و یکی دو شهر دیگر، سالن استانداردی برای اجرای کنسرت ارکستر سمفونیک وجود ندارد.

- زمانی که تالار وحدت ساخته شد، جمعیت تهران حدود سه میلیون نفر بود. الان جمعیت تهران بنا به گفته‌ها بین ۱۲ تا ۱۵ میلیون نفر است ولی هنوز همان یک سالن را داریم.

- مشکل دیگری که وجود دارد، حضور تئاتری‌ها در تالار وحدت است. خانه اصلی آنها تئاتر شهر است ولی همچنان تمایل دارند در تالار وحدت به اجرای تئاتر بپردازند.

- نکته دیگری که باعث تاسف است برگزاری مراسم خاکسپاری هنرمندان در تالار وحدت است. کم مانده مراسم شست‌وشوی درگذشتگان نیز در تالار انجام شود. تالار وحدت برای اهالی هنر حکم کیمیا را دارد. همان‌طور که گفتید برای اجرا باید ماه‌ها در نوبت ماند.

- متاسفم که بگویم در تالار وحدت برنامه‌هایی اضافه بر سازمان و بی‌ ربط هم انجام می‌شود که اصلا خوب نیست.

- تئاتری‌ها مشکل کمبود سالن ندارند ولی همچنان شاهد حضور آنها در تالار وحدت هستیم.

- در تالار وحدت همه‌ جور برنامه فرهنگی - هنری اجرا می‌شود. به نظرم اگر خواروبارفروشی هم در تالار دایر شود دیگر تکمیل می‌شود. واقعیت این است که تفکیک نشدن برنامه‌ها در تالار وحدت غم‌انگیز است.

- چه دیروز و چه امروز هدفم خوشنام کردن مملکتم و مردمم بوده است. چون یک موسیقیدان هستم، فقط از راه موسیقی می‌توانم این رسالت را انجام دهم.

- تالار وحدت در حال‌ حاضر سه نوبت در روز کار می‌کند و من امیدوارم کار به جایی نرسد که این تالار با این قدمت ۵۰ ساله بر سر هنرمندان خراب شود. باید به این سالن رسیدگی و اشکالات و نواقص آن برطرف شود ولی وقتی سه نوبت در شبانه‌روز از آن کار می‌کشند، این تعمیرات چطور باید انجام شود.

- از اهالی تئاتر خواهش می‌کنم به خانه خودشان تئاتر شهر برگردند و اجازه دهند تالار وحدت فقط مختص اجرای موسیقی باشد. آن هم موسیقی‌ای که واقعا در شأن تالار وحدت باشد.

برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها