بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۸۷۲۶۷
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۱:۴۸
رئیس جمهور کشورمان در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم گفت: ان‌شاءالله در دولت دوازدهم در بخش مسکن شاهد حرکت بسیار خوبی خواهیم بود.
تدبیر24»حجت الاسلام و المسلمین حسن روحانی رئیس جمهوری کشورمان صبح امروز (سه شنبه) در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی در دفاع از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم اظهار کرد: آقای عباس آخوندی وزیر بسیار فعالی در دولت یازدهم بود، گرچه نتوانستیم با ایشان در بخش مسکن به توافق نهایی برسیم اما در دولت دوازدهم توجه به مسکن اولین موضوعی است که من از او می‌خواهم.

وی اظهار کرد: من معتقدم که مشکل مسکن از طریق خاصی با همکاری بخش خصوصی قابل حل است. در همین زمینه مهمترین میدان حل مشکل مسکن توجه به بافت‌های فرسوده است.

رئیس جمهوری خاطر نشان کرد: از روزهای نخست دولت یازدهم، موکدا به آقای آخوندی می‌گفتم که نظر من این است مشکل مسکن از طریق بافت فرسوده حل شود اما ایشان نظرات دیگری را داشتند و آنها را دنبال کردند. ان‌شاءالله در دولت دوازدهم در بخش مسکن شاهد حرکت بسیار خوبی خواهیم بود.

روحانی با بیان اینکه یکی از مشکلات آقای آخوندی در استان تهران شهرداری این شهر بود که مشکلات آن هیچگاه هم حل نشد، افزود: با توجه به شورای شهر جدید و انتخاب شهردار جدید در تهران امیدواریم هماهنگی‌ها میان مجموعه شهر تهران و وزارت راه و شهرسازی افزایش یابد.

وی همچنین با اشاره به اقدامات وزارت راه در دولت یازدهم اظهار کرد: آقای آخوندی در زمینه‌های راه، راه آهن، بنادر و هواپیمایی کارهای مهمی انجام دادند. با تلاش‌های ایشان امروز در چابهار شاهد نشاط اقتصادی هستیم و در اینچه برون نیز اتصال شبکه راه آهن کشوری به کشورهای شمالی را مشاهده می‌کنیم.

رئیس جمهوری ادامه داد: امیدواریم در دولت دوازدهم شاهد اتصال راه آهن چابهار به زاهدان و خراسان باشیم.

به گزارش ایسنا، حسن روحانی در ادامه دفاعیات خود از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی دولت دوازدهم به خرید هواپیماهای جدید و نوسازی ناوگان‌ هوایی کشور در دولت یازدهم، اشاره کرد و گفت: در دولت یازدهم بعد از ۴۰ سال تابوی خرید هواپیما از شرکت‌های بزرگ هواپیمایی شکسته شد و ما توانستیم با انعقاد قرارداد با این شرکت‌ها در راستای نوسازی ناوگان هوایی کشور گام‌هایی برداریم.

وی با اشاره به طرح برخی اظهارات و انتقادات نسبت به نوسازی ناوگان هوایی کشور، یادآور شد: چگونه است که در گذشته زمانی که هواپیماهایی با ۱۰ سال سن از کشورهای جهان سومی به چند برابر قیمت خریداری می‌شد، عده‌ای عصبانی نمی‌شدند اما امروز که ما توانسته‌ایم هواپیماهای نو را وارد ناوگان هوایی کشور کنیم، عده‌ای عصبانی می‌شوند. این در حالی است که اقدام بزرگی انجام شده و این اقدام از لحاظ عزت ملی نیز برای ما بسیار مهم است.

رئیس جمهور گفت: امروز ما بدون تحمیل بودجه‌ای به بودجه کشور هواپیمای نو خریداری می‌کنیم و آقای آخوندی در این زمینه کار بزرگی انجام داده‌اند.

روحانی در ادامه با بیان اینکه امیدواریم با توجه به تخصص، ‌ لیاقت و سوابق آقای آخوندی و کمک‌هایی که در دولت می‌شود، ایشان از پروژه مسکن مهر خلاص شوند و بتوانیم مسیر درستی را در حوزه مسکن انتخاب نماییم، اظهار کرد: پیشرفت صنعت ساختمان، ‌ هدایت سرمایه‌گذاری به بخش مسکن، توجه به مساله حاشیه نشینی و توسعه خطوط ریلی و جاده‌ای از جمله انتظاراتی است که از آقای آخوندی به عنوان وزیر دولت دوازدهم انتظار دارم.

وی تسریع بازسازی ناوگان هوایی، تقویت بنادر و همچنین جذب مشارکت خصوصی در این زمینه‌ها و ارتقای ایمنی در شهرسازی و رعایت ملاحظات دقیق محیط زیستی را از جمله دیگر انتظارات خود از وزیر پیشنهادی راه و شهرسازی عنوان کرد.

برچسب ها: تدبیر24 ، روحانی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها