بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۷۲۸۱
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۲:۵۸
حاشیه‌های اولین جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی کابینه
اولین جلسه رای اعتماد به کابینه دوازدهم در حالی برگزار شد که برخی نمایندگان عدم معرفی وزیر پیشنهادی وزیر علوم را خلاف قانون می‌دانستند اما رئیس مجلس تاکید کرد که این موضوع ایراد قانونی ندارد.
تدبیر24»ساعتی پیش از آغاز اولین جلسه رای اعتماد به وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم در اطراف ساختمان پارلمان تمهیدات امنیتی و حضور چشمگیر نیروهای پلیس به چشم می‌خورد.

در ابتدای جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس که با دستور کار رای اعتماد به کابینه دوازدهم برگزار شد، رئیس‌جمهور و وزرای پیشنهادی وی در صحن علنی مجلس حضور داشتند. البته در میان وزرای پیشنهادی علی ربیعی وزیر پیشنهادی کار غایب بود که ساعتی بعد علی لاریجانی با اشاره به تاخیر وی برای حضور در جلسه گفت که وزیر پیشنهادی کار در مسیر دچار سانحه تصادف شده که البته به خیر گذشته است.

در ابتدای جلسه علنی امروز فهرست نمایندگان موافق و مخالف کلیات کابینه اعلام شد و سپس رئیس‌جمهور سخنرانی دو ساعته‌ای را در دفاع از کابینه پیشنهادی خود ایراد کرد.

رئیس‌جمهور درباره عدم معرفی وزیر پیشنهادی علوم گفت: که با فردی برای تصدی وزارت علوم صحبت کرده اما وی در ساعات آخر و در حالیکه لیست آماده ارائه به مجلس بوده اعلام انصراف کرده در نتیجه فرصت هماهنگی با فرد دیگر پیش نیامده است.

روحانی به نمایندگان گفت برای وزارت علوم سرپرست معرفی خواهد کرد و در فرصت باقی‌مانده وزیر پیشنهادی خود را به مجلس معرفی می کند.

رئیس‌جمهور در سخنان دو ساعته خود همچنین به دفاع از تک تک 17 وزیر پیشنهادی خود پرداخت و خواستار رای بالای مجلس به تمامی کابینه پیشنهادی شد. همچنین سفارش ویژه‌ای برای وزیر پیشنهادی آموزش و پرورش مطرح کرد و درباره وزیر پیشنهادی ارتباطات هم گفت که وی متولد و پرورش یافته بعد از انقلاب است و بر فضای مجازی تسلط کامل دارد. رئیس‌جمهور همچنین اضافه کرد که درِ فضای مجازی را نمی‌توان قفل کرد چراکه این قفل را روحانی باز نکرده بلکه مردم باز کردند و نمی شود آن را بست.

در خلال سخنان رئیس‌جمهور برخی نمایندگان نسبت به عدم معرفی وزیر پیشنهادی علوم انتقاد کرده و آن را دارای ایراد قانونی دانستند که رئیس مجلس گفت: اگرچه بهتر بود تمامی اعضای کابینه یکجا معرفی می شدند اما این موضوع ایراد قانونی ندارد.

رئیس‌جمهور همچنین در پایان سخنرانی دو ساعته خود گفت که باقیمانده وقت خود را به جهانگیری معاون اول خود واگذار خواهد کرد.

نمایندگان مجلس در حین سخنرانی رئیس‌جمهور و همچنین پس از آن در زمان سخنرانی نمایندگان مخالف و موافق کلیات کابینه مشغول لابی و رایزنی با یکدیگر و همچنین وزرای پیشنهادی بودند. در این میان رایزنی هایی بین اعضای فراکسیون های سیاسی مجلس با یکدیگر هم به چشم می خورد و گعده هایی نیز پیرامون علی مطهری نایب رئیس مجلس و محمدرضا عارف رئیس فراکسیون امید به چشم می خورد. جنب و جوش نمایندگان در جلسه علنی امروز به حدی بود که رئیس مجلس چندین باز از نمایندگان خواست در صندلی‌های خود مستقر شوند. در میان سخنان مخالف و موافق کلیات کابینه مسعود پزشکیان رئیس جلسه برای برگزاری جلسات رای اعتماد در دو شیفت 8 تا 13 و 14:30 تا 19:30 از مجلس رای گرفت که نمایندگان با آن موافقت کردند.

حسن روحانی پس از استماع سخنان چند نماینده مخالف و موافق کلیات کابینه جلسه علنی مجلس را ترک کرد و ساعتی بعد اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهور نیز از جلسه علنی خارج شد. همچنین علی لاریجانی رئیس مجلس نیز کرسی ریاست جلسه را به مسعود پزشکیان واگذار و جلسه علنی را ترک کرد.

در اولین جلسه رای اعتماد مجلس به کابینه دوازدهم تعداد زیادی از خبرنگاران، عکاسان و تصویربرداران داخلی و خارجی حضور داشتند و این جلسه از شبکه خبر نیز به صورت زنده پخش می شد.

برچسب ها: تدبیر24 ، تصادف
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها