بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۷۲۸۲
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۱۸
ساعی:
نماینده مردم تبریز در مجلس با بیان اینکه حسن روحانی درایت و همه جانبه‌گرایی در برگزیدن افراد کابینه داشته است گفت: مساله آسیب‌های اجتماعی از برنامه‌هایی است که دولت دوازدهم در دستور کار خود قرار داده است.
تدبیر24»زهرا ساعی در موافقت با کلیات کابینه دوازدهم اظهار کرد: آقای روحانی با رویکردی خردمندانه و انتخاب کابینه فراجناحی تحقق انتظارات مردم را در دستور کار قرار داده‌اند و لازم است ما هم با تاکید حداکثری برنامه و کابینه پیشنهادی دولت دوازدهم سهم خویش را ادا کرده و بر درایت و هم جانبه گرایی رئیس جمهور در برگزیدن افراد کابینه صحه بگذاریم.

وی افزود: امیدواریم که حرکت در مسیر توسعه پایدار و تحقق آرمان‌های کشور با آنچه که در کابینه یازدهم شاهد بودیم، در کابینه دوازدهم هم تداوم داشته باشد.

نماینده مردم تبریز در مجلس، اظهار کرد: نگاه دولت در تدوین برنامه، گویای آن است که از روش‌های آزمون و خطا فاصله گرفته تا از ماحصل بتواند هنجارها و بایدها را در جهت کارآیی برنامه‌ها پیش ببرد.

وی با بیان اینکه واقعیت حال کشور ما فاصله گرفتن از هنجارها بوده است، گفت: آسیب‌های اجتماعی گسترده‌ای را شاهد بوده‌ایم که خوشبختانه دولت دوازدهم این مهم را مورد توجه برنامه‌های خود قرار داده است.

ساعی در ادامه بیان کرد: به نظر می‌رسد پنجره جمعیتی را می‌توان با یک برنامه صحیح و موثر از تهدید به فرصت تبدیل کرد و در نظر داشته باشیم زنانی که پیش از این در حوزه‌های اجتماعی فعال بودند می‌توانند در عرصه‌های سیاست و اقتصاد نیز نقش خود را ایفا کنند تا ریل گذاری دولت در مسیر عدالت جنسیتی باشد.

وی تصریح کرد: اگرچه مطالبه‌گری زنان از کابینه در حد وزرا محقق نشد، اما انتظار می رود که در سطح معاونت‌ها، از این نیروهای توانمند هم استفاده شود.

وی با بیان اینکه مشکل صندوق‌های بازنشستگی نیز در دستور کار برنامه‌های دولت قرار گرفته است، گفت: توجه به پایدارسازی مالی از دیگر برنامه‌های دولت دوازدهم است، اگرچه دولت پیش از این زیرساخت‌ها را در برنامه ششم توسعه قرار داده است.

ساعی در پایان اظهار کرد: در مورد مشکلات محیط زیست نیز می‌توان با برنامه‌ریزی در جهت رفع مشکلات قدم برداشت آن هم با تصویب لوایحی مانند هوای پاک، تالاب‌ها و همچنین در مورد دریاچه ارومیه هم نیازمند رویکردهای ملی و منطقه‌ای هستیم.

برچسب ها: تدبیر24 ، ساعی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها