بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۷۳۰۵
تاریخ انتشار: ۲۴ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۵:۰۱
معاون سیاسی استانداری تهران با اشاره به اینکه تشکیل کابینه‌ای ضعیف در شرایط دشوار کشور به نفع ایرانیان و نظام جمهوری اسلامی نیست، گفت: همه باید با یک صدا برای شکل‌گیری دولتی مقتدر که بتواند مردم را برای مواجهه با مشکلات و گشودن مسیر توسعه کشور بسیج کند همراهی کنند.
تدبیر24»شهاب‌الدین چاوشی در  ششمین نشست فرمانداران استان تهران اظهار کرد: اینکه در انتخاباتی پرشور به یک فردی اعتماد کنیم و او را وکیل و مورد اعتماد خود انتخاب کنیم و از طرفی در معرفی کابینه توسط او تشکیک و اگر و اما بیاوریم با اصل قرارداد و وکیل و موکلی جور در نمی‌آید. اصل اعتماد به یک منتخب اعتماد به تصمیم و رای اوست و گرنه اگر قرار باشد فرد فرد شهروندان در فرایند تصمیمات منتخب خود رای و نظر دهد نه شدنی است و نه می‌توان به سیاستی کارآ و منسجم دست یافت. مهمتر از اینکه کدام فرد در مسند وزارت قرار گیرد « شرایط عمومی » کشور است.

معاون سیاسی استانداری تهران افزود: مساعد بودن شرایط بسیار مهمتر از مساعد بودن افراد است. بهترین بذرها توسط باتجربه ترین دست‌ها هم در زمین آهکی رشد نخواهد کرد اما بدترین بذرها با دستان افراد عادی در زمین مرغوب به هرحال نتیجه ای خواهد داد. دولت در بهبود شرایط عمومی کشور کارهای بزرگی انجام داده است. این دوره نسبت به دوره پیشین به مراتب امیدوارکننده تر است. اگر رئیس جمهور را برای انتخاب همکاران اصلی دولت تحت فشار قرار دهیم او نخواهد توانست کابینه یکدست و هماهنگی را سامان دهد.

وی گفت: هیچ وقت هیچ تصمیمی در عرصه حکومتداری مورد پسند همه نبوده است اما نظم سیاسی جامعه، لزوم حفظ وحدت و یکپارچگی و پرهیز از تضعیف دولت را می‌طلبد. انتخاب اعضای کابینه دولت دوازدهم با تلاش ها و رایزنی‌های زیادی صورت گرفته است. از پایبندی رئیس جمهور به مشی تدبیر و اعتدال چنین استنباط می شود که وی ملاحظات جدی و دغدغه‌های عمومی را با جدیت مدنظر قرار داده است. نمایندگان محترم ملت توجه دارند که ملت با امید به ایجاد تحول و اداره کشور، رئیس جمهور را با شعارهای مطرح شده اش پذیرفته اند پس حدود اعمال وکالت نمایندگان باید به نوعی بیانگر خواسته های عمومی جامعه نیز باشد

چاوشی با اشاره به اینکه سخنان جامع رییس جمهور در مراسم تنفیذ، موردِ تایید و تاکیدِ مقامِ رهبری قرار گرفت و معلوم شد که خطِ القاء اختلاف میان سران نظام جمهوری اسلامی، شکست خورده است گفت: وحدت و همدلی که لازمه تحقق عدالت و توسعه همه جانبه کشور  همچنان به قوت خویش باقی است.حضور چشمگیر نمایندگان کشورهای مختلف در مراسم تحلیف بسیار معنادار و نشانه افزایش چشمگیر احترام بالای ایران در مجامع بین المللی است. مراسم تحلیف مشخص کرد که به میزانی که سیاست یک کشور مردمی و برخاسته از رضایت ملت باشد به همان مقدار ارج و قرب دیگران را به همراه خواهد داشت.

معاون استاندار تهران خاطرنشان کرد: اعلام همکاری روسای محترم قوای مقننه و قضائیه با دولت و نیز حضور باشکوه مسئولان بلندپایه کشور در مراسم تنفیذ و تحلیف که سرشار از آرامش و همبستگی بود نشان داد که دولت در «کلان سیاست» کشور یعنی ایجاد وفاق و وحدت اجزاء مختلف کشور موفق عمل کرده است. این یک دستاورد سیاسی بزرگ محسوب می شود. شکوهِ وحدت ملیِ مسئولان کشور در مراسم تنفیذ و تحلیف، آثار روحی و روانیِ فوق العاده مثبتی را در جامعه ایجاد کرد و مردم را به تحقق هدف ها و برنامه های دولتِ منتخب، امیدوارتر کرد.

وی افزود: تاکید مقام معظم رهبری و متعاقب ایشان رئیس جمهور محترم مبنی بر رفع فقر و مشکلات مردم و نیز تعامل گسترده با جهان نشان دهنده اتفاق نظر ارکان نظام حول مهمترین مسائل کشور است و نوید دوره ای درخشان را می دهد. این موضوع زمانی که نزدیکی هرچه بیشتر مردم و دولت را نیز درنظر بگیریم دوره ای طلایی برای کار و سازندگی وطن را بشارت می دهد.
 

چاوشی همچنین تصریح کرد : رئیس جمهور محترم در مراسم تنفیذ تاکید مهمی داشت مبنی بر اینکه  دستگاه های اجرایی باید به رنگ رای مردم باشند. با توجه به اهمیت این فراز مهم، از فرمانداران درخواست می شود معنا و مصادیق انطباق دستگاه های اجرایی با رای مردم را با دقت احصاء و به صورت تحلیلی ارائه نمایند. فردی که تصدی نمایندگی دولت در یک منطقه را در این دوره مدعی است باید بتواند فهم و درک روشنی از این فراز مهم سخن رئیس جمهور داشته باشد.


وی در ادامه گفت: رهبری معظم همواره فرموده‌اند که تنها عاملی که در کنارِ استحکام اقتصادی، استحکامِ سیاسی و استحکامِ فرهنگی، کشور را در برابرِ دشمنان، نفوذ ناپذیر و شکست ناپذیر خواهد نمود، استحکام قلبی و درونیِ تمام مردم و بخصوص مسئولین نظام و نیروهای مسلح است. که بحمدالله این استحکامِ درونی و ارزشمند در انتخاباتِ ۲۹ اردیبهشت ماه و در مراسم تنفیذ و تحلیف منتخب مردم، بار دیگر تجلی یافت. هیچ نظام سیاسی بدونِ دولتِ مقتدر و هیچ دولتِ مقتدری بدونِ ملتی متحد، تواناییِ عرض اندام در مقابلِ مشکلات داخلی و خارجی و قدرت های سلطه گر را نخواهد داشت.باید از فرصتِ فراهم آمده، برای افزایشِ نشاط اجتماعی و سیاسیِ جامعه، بهره جست و به منازعاتِ سیاسیِ موجود و اختلافاتِ بی حاصلِ جناحی و نگرانی های عمومی، خاتمه داد. روندِ نگران کننده و اختلاف آمیزی که پس از انتخابات بر کشور حاکم شده بود، بحمدالله امروز شکسته شد و همه مسئولان کشور در کنارِ هم، تصویرِ تازه ای از اتحاد ملی را به رخ جهانیان کشیدند.
 

معاون استاندار تهران در پایان تصریح کرد: مسائل و معضلات فرهنگی اجتماعی زیادی در شهرهای حاشیه استان تهران وجود دارد که لازم است فرمانداران با همکاری متخصصان و صاحبنظران در جهت شناسایی و تهیه گزارش‌ها و طرح های لازم در جهت تصمیم گیری‌های بهینه اقدام نمایند. چنانچه دغدغه فرمانداران محترم از مسائل و مشکلات شهرستان متبوع خود جمع بندی و مکتوب گردد کار برای مدیران بعدی تاحدودی راحت تر خواهد بود.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها