بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۷۳۶۰
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۹
هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی پیگیری می‌شود استقلال در مهم‌ترین بازی هفته مهمان سایپا است.
تدبیر24»هفته چهارم لیگ برتر فوتبال در حالی پنج‌شنبه ۲۶ مرداد ادامه پیدا می‌کند که تراکتورسازان به دنبال نخستین پیروزی خود در لیگ هفدهم هستند و منصوریان به فکر شکست یک پرسپولیسی دیگر است.

تراکتورسازی - نفت تهران؛ ساعت ۱۹:۴۵، ورزشگاه یادگار امام

سه شکست حاصل کار یحیی گل‌محمدی در هفته‌های ابتدایی لیگ هفدهم بود. تراکتورسازی که به علت محرومیت علاوه بر از دست دادن سه بازیکن مهم خود، نتوانست تیم خود را تقویت کند و شکست مقابل استقلال خوزستان، پرسپولیس و استقلال نشان دهنده کار سخت گل‌محمدی است. یادگار امام میزبان دیدار تراکتورسازی و نفت است و هواداران پرشور سرخ‌های تبریز می‌خواهند نخستین امتیاز این فصل تیم محبوب خود در خانه و در این ورزشگاه به دست آید.

در طرف دیگر نفت تهران است که هنوز وضعیت طلبکارانش مشخص نشده و این تیم در آستانه حذف از لیگ و لیگ قهرمانان آسیا قرار دارد. نفت برخلاف انتظارات عملکرد بهتری داشته و غیر از شکست سنگین مقابل پرسپولیس توانست یک پیروزی و یک تساوی کسب کند و در جایگاه یازدهم قرار بگیرد. همچنین مصاف دو مربی سابق پرسپولیس می‌تواند به جذابیت‌های این دیدار اضافه کند.

تراکتورسازی: ۳ بازی، بدون امتیاز، رتبه پانزدهم

نفت تهران: ۳ بازی، ۴ امتیاز، رتبه یازدهم

ذوب آهن - سپاهان؛ ساعت ۲۰:۴۵، ورزشگاه فولاد شهر اصفهان

نخستین داربی فصل در حالی میان دو تیم اصفهانی برگزار می‌شود که دو تیم شرایط متفاوتی را تجربه می‌کنند. ذوبی‌ها با امیر قلعه‌نویی در سه هفته ابتدایی شکستی را تجربه نکرده‌اند و به دنبال پیروزی در داربی اصفهان هستند. البته ذوب‌آهن مصدومان زیادی دارد؛ مهم‌ترین آنها قاسم حدادی‌فر است که در دیدار با سیاه جامگان رباط صلیبی پاره کرد و شش ماه از میادین دور شد. شاگردان قلعه‌نویی در سه بازی قبلی خود یک پیروزی و دو تساوی کسب کرده‌اند و با پنج امتیاز در رده پنجم جدول قرار دارند.

اما سپاهانی‌ها که با تمدید قرارداد کرانچار به فکر برگشتن به جمع مدعیان جدول بودند و خریدهای پر سر و صدایی نیز انجام دادند، نتوانستند درخشان ظاهر شوند. آن‌ها از سه بازی قبلی خود تنها دو امتیاز کسب کردند و در جایگاه چهاردهم به سر می‌برند. همچنین سپاهانی‌ها داربی پیش فصل را نیز با دو گل به همشهری خود باخته بودند و می‌خواهند در نخستین داربی لیگ انتقام خود را بگیرند. طلایی‌پوشان اصفهان در این دیدار می‌توانند از بازیکن جدید خود یعنی مروان حسین نیز استفاده کنند.

ذوب‌آهن: ۳ بازی، ۵ امتیاز، رتبه پنجم

سپاهان: ۳بازی، ۲ امتیاز، رتبه دوم

پارس جنوبی جم - صنعت نفت آبادان؛ ساعت ۲۰:۴۵، ورزشگاه تختی جم

دو تیم بالانشین جدول، یکی از مهم‌ترین دیدارهای این هفته را برگزار می‌کنند. تیم شگفتی‌ساز پارس جنوبی که با هفت امتیاز در رده دوم قرار دارد مقابل صنعت نفتی قرار می‌گیرد که توانسته با کمالوند نتایج خوبی بگیرد و تیم‌هایی چون پدیده و استقلال را شکست دهد. پارسی‌ها نیز که هفته پیش با گل دقایق پایانی "احسان تاییدی" مقابل سپاهان به تساوی رسیدند، می‌توانند در صورت پیروزی برابر برزیلی‌های ایران و توقف احتمالی پرسپولیس بار دیگر طعم صدرنشینی را بچشند.

پارس جنوبی جم: ۳ بازی، ۷ امتیاز، رتبه دوم

صنعت نفت آبادان: ۳ بازی، ۶ امتیاز، رتبه چهارم

سایپا - استقلال؛ ساعت ۲۰:۴۵، ورزشگاه پاس قوامین (دستگری) تهران

مهم‌ترین دیدار هفته، مصاف دایی و منصوریان است. سرمربی آبی‌پوشان که هفته گذشته مقابل تراکتورسازی نخستین پیروزی خود را دشت کرد، این هفته می‌خواهد سه امتیاز را از چنگ دیگر مربی پرسپولیسی یعنی علی دایی در بیاورد. استقلالی‌ها برخلاف انتظارات، در دو هفته ابتدایی نتایج خوبی نگرفتند و با رقیب دیرینه خود یعنی پرسپولیس پنج امتیاز فاصله گرفتند اما پیروزی برابر تراکتورسازی در هفته قبل کمی به اوضاع تیم منصوریان در جدول، سر و سامان داد. آبی‌پوشان پایتخت با چهار امتیاز در رده نهم قرار دارند و انگیزه زیادی برای برتری مقابل سایپا دارند.

در سوی دیگر میدان‌، سایپای علی دایی است که بدون شکست و با کسب هفت امتیاز و تنها با تفاضل گل کمتر نسبت به پارس جنوبی در جایگاه سوم قرار دارد. نارنجی‌پوشان که هفته گذشته موفق شدند استقلال خوزستان را شکست دهند، به دنبال پیروزی مقابل پایتخت‌نشینان هستند تا ضمن گرفتن انتقام نتایج چند سال اخیر، از کورس بالانشینان عقب نیفتند و بتوانند با پرسپولیس برانکو رقابت کنند. محمد عباس‌زاده پدیده سابق پرسپولیس که هفته گذشته نخستین گل خود را در لیگ برتر به ثمر رساند، انگیزه زیادی برای گلزنی مقابل استقلال دارد تا بتواند علاوه بر کسب عنوان "آقای گل"، ارزش‌های خود را بار دیگر به رخ بکشد.

سایپا: ۳ بازی، ۷ امتیاز، رتبه سوم

استقلال: ۳ بازی، ۴ امتیاز، رتبه نهم

سایر دیدارهای این هفته که جمعه ۲۷ مرداد برگزار خواهد شد به شرح زیر است:

فولاد - گسترش‌فولاد

پدیده - استقلال خوزستان

سپیدرود رشت - پیکان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها