بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۷۴۱
تاریخ انتشار: ۳۰ آبان ۱۳۹۲ - ۲۲:۳۸
گالری‌ها و مراکز فرهنگی تهران با برپایی نمایشگاه‌هایی از هنرمندان مختلف، فرصتی را برای بهره گرفتن علاقه‌مندان از هنر و فرهنگ فراهم می‌کنند.

به گزارش تدبیر24 به نقل از ایسنا، نمایشگاهی از عکس‌های «نیلوفر تقوی» به مناسبت ماه محرم در نگارخانه بن‌بست افتتاح شد. در این نمایشگاه انفرادی 30 عکس رنگی و سیاه‌وسفید مربوط به آیین عزاداری حسینی به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه به مناسبت فرارسیدن ماه محرم و ایام شهادت امام‌حسین (ع) برپا است. نمایشگاه عکس‌های وی از 29 آبان تا 13 آذر ماه در گالری بن‌بست به نشانی میدان آزادی، خیابان استاد معین، نبش خیابان دستغیب، ساختمان شهید حیدری از ساعت 15 تا 17 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

** گالری گل نرگس

گالری گل نرگس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از 29 آبان‌ماه میزبان نمایشگاهی گروهی از عکس‌های عاشورایی است. در این نمایشگاه که به مناسبت فرارسیدن ماه محرم افتتاح شده، عکس‌های جمعی از هنرمندان عکاس در رابطه با قیام عاشورا و ماه محرم و عزاداری امام‌حسین (ع) به نمایش گذاشته شده است. این نمایشگاه شامل 40 اثر عکاسی از هنرجویان مرکز آموزشگاه فرهنگی هنری دارالفنون است.

** گالری آران

تازه‌ترین نمایشگاه نقاشی‌های سمیرا اسکندرفر با عنوان «من خودم نیستم» در گالری آران گشایش خواهد یافت. 17 نقاشی فیگوراتیو و یک ویدئو در گالری آران به نمایش درخواهد آمد که تکنیک کارها به صورت آکریلیک روی بوم کار شده‌اند. این نمایشگاه از اول تا 18 آذر ماه در گالری آران به نشانی خیابان خردمند شمالی، خیابان دی، شماره ۱۲ میزبان علاقه‌مندان به هنر نقاشی خواهد بود.

** گالری راه ابریشم

سومین نمایشگاه انفرادی عکس‌های هاوار امینی با عنوان «شاخ» در گالری راه ابریشم افتتاح می‌شود. 25 تابلوی نقاشی با تکنیک آزاد و در ادامه‌ کارهای قبلی‌اش در این نمایشگاه به نمایش گذاشته خواهند شد و موضوع کارها پرداختن به اهمیت کوه در زندگی مردم مناطق کردستان ایران و عراق دارد. این نمایشگاه از اول تا 18 آذر ماه در گالری راه ابریشم واقع در خیابان لواسانی (فرمانیه غربی)، بین شهروند و آبکوه، شماره ۱۰۳ میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

** گالری «نار»

نمایشگاه آثار «وحید چمانی» با عنوان «اسید آمینه»، عصر جمعه اول - آذر ماه - در گالری «نار» به روی دیوار می‌رود. این هنرمند جوان در نمایشگاه جدیدش، 8 اثر را به نمایش می‌گذارد. چمانی که برگزیده هفتمین بیناله نقاشی ایران و برگزیده نخستین دوره دوسالانه نقاشی دامون‌فر است، این آثار را طی 3 سال اخیر به روی بوم آورده و به سیاق آثار گذشته‌اش به جهان هستی نگریسته است. نمایشگاه «اسید آمینه‌ها» ساعت 16 روز جمعه در گالری نار واقع در ولیعصر(عج)، بین محمودیه و زعفرانیه پاساژ رولکس، شماره 5 افتتاح می‌شود و تا 13 آذر ماه ادامه خواهد داشت.

** گالری شیلا

نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های نسیم پیرهادی با عنوان «از وسط برو» در گالری شیلا دایر خواهد شد. مجموع 15 تابلو با ابعاد مختلف با تکنیک آکریلیک روی بوم و طراحی و به سبک مدرن به نمایش گذاشته خواهد شد. همچنین یک ویدئوآرت سه دقیقه‌ای مرتبط با موضوع کارها نیز در کنار نمایشگاه وجود دارد. این نمایشگاه که روز اول آذر ماه در گالری شیلا افتتاح می‌شود، تا هشتم این ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از نمایشگاه به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، بالاتر از خیابان طالقانی، کوچه گیلان، شماره 2، واحد 1 مراجعه کنند.

** نگارخانه هنر ایران

نمایشگاه نقاشی روی شیشه - ویترای - از 26 آبان در نگارخانه هنر ایران برپا شده است. در این نمایشگاه 13 اثر از ماریا وحدتی و شش اثر از آرمیتا واجد ارائه شده است و علاقه‌مندان می‌توانند تا چهارم آذرماه از این نمایشگاه در نگارخانه هنر ایران واقع در ضلع غربی تالار وحدت، خیابان خارک، شماره 19 دیدن کنند.

** عکسخانه شهر

لیلا زندی مجموعه‌ای از عکس‌های تاریخی خود را در قالب نمایشگاهی با عنوان «پرتره» در موزه عکسخانه شهر به نمایش گذاشته است. این نمایشگاه شامل 30 قطعه عکس از تک چهره‌هاست که متعلق به قشرهای مختلف، از پادشاهان تا مردم عادی می‌شود. این نمایشگاه که روز دوشنبه - 27 آبان ماه - گشایش یافت، تا نهم آذر ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از این نمایشگاه می‌توانند روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ و نیز ۱۴ تا ۱۷ و روزهای پنجشنبه از ساعت ۹ تا ۱۳ به موزه مراجعه کنند. موزه عکسخانه شهر در میدان هفت‌تیر، خیابان بهار‌ شیراز، ضلع جنوب‌غربی میدان بهارشیراز واقع است.

** گالری ترانه‌باران

نمایشگاه آثار خوشنویسی و نقاشی‌خط رضا تقی‌پور، جمعه - یکم آذرماه - در گالری «ترانه‌باران» گشایش خواهد یافت. در این نمایشگاه 20 اثر خوشنویسی کتیبه نستعلیق در فرم سیاه‌مشق و 15 اثر نقاشی‌خط با تکنیک آزاد به نمایش درمی‌آید. نمایشگاه انفرادی رضا تقی‌پور از یکم تا 7 آذر در گالری «ترانه‌باران» واقع در خیابان شریعتی، پل رومی به سمت الهیه، خیابان شریفی‌منش، نبش کوچه لادن، پلاک 27 از ساعت 16 الی 20 میزبان هنرمندان و علاقه‌مندان است.

** نگارخانه‌ی والی

سومین نمایشگاه نقاشی‌خط‌های احمد محمدپور با عنوان «مشق‌های همیشه درون» در نگارخانه‌ والی گشایش می‌یابد. در این نمایشگاه 23 تابلوی نقاشی‌خط به نمایش درخواهد آمد که جدا از کارهای خوشنویسی سنتی و کلاسیک است. نمایشگاه «مشق‌های همیشه درون» روز یکم آذرماه گشایش می‌یابد و تا دوازدهم این ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از این نمایشگاه به نگارخانه والی واقع در میدان ونک، خیابان خدامی، شماره 72 مراجعه کنند.

** آرت‌سنتر

نمایشگاه نقاشی‌های کیان وطن تحت عنوان «تهران/ مقدمه» در آرت‌سنتر برپا خواهد شد. افتتاحیه نمایشگاه «تهران/مقدمه» اول آذر از ساعت 16 الی 21 خواهد بود و از دوم آذر تا دوازدهم بازدید برای عموم آزاد است.‏ آرت سنتر در خیابان شریعتی، ضلع شمال غربی پل صدر، پلاک ۱۷۱۶ واقع است.

** گالری شکوه

«کهکشان من» تازه‌ترین مجموعه نقاشی‌های «بهنوش فروتن» عصر جمعه - اول آذر - در گالری شکوه به نمایش درمی‌آید. این نمایشگاه ساعت چهار بعدازظهر جمعه در گالری شکوه واقع در فرمانیه، بلوار اندرزگو، خیابان سلیمی شمالی کوچه امیر نوری پلاک ١٩ آغاز به کار می‌کند. این نمایشگاه تا ششم آذرماه دایر خواهد بود و علاقه‌مندان می‌توانند همه‌روزه از ساعت ۴ تا ۸ شب از این آثار دیدن کنند.

** نگارخانه مس‌نگار

نمایشگاهی از زیورآلات نقره توسط گروه «آرت کلی» با عنوان «نقره‌های خیال» در نگارخانه مس‌نگار به نمایش گذاشته خواهد شد. این زیورآلات مجموعه‌ای از کارهای دستی گروه «آرت کلی» است که با سنگ‌های مختلف کار شده و در ساخت آن‌ها از مینا، رنگ‌های مختلف و همچنین نقره استفاده شده است. نمایشگاه «نقره‌های خیال» روز 30 آبان ماه گشایش یافته و تا ششم آذر ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان برای بازدید از نمایشگاه می‌توانند به نگارخانه‌ی مس‌نگار واقع در میدان ونک، خیابان ملاصدرا، شیراز شمالی، کوچه زاینده رود، ساختمان پارک پرنس، بخش تجاری، شماره 5 مراجعه کنند.

** گالری گلستان

نخستین نمایشگاه انفرادی نقاشی‌های وفا نواب در گالری گلستان بپاخواهد شدگشایش می‌یابد. دراین مجموعه 12 کار با تکنیک آکریلیک روی بوم در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت. نمایشگاه نقاشی‌های وفا نواب از اول تا ششم آذر ماه در گالری گلستان به نشانی دروس، خیابان کماسایی، شماره 34 از ساعت 16 تا 20 میزبان علاقه‌مندان خواهد بود.

** خانه عکاسان ایران

نمایشگاه عکس "عاشوراییان" از روز شنبه - 25 آبان - در گالری 1 و 2 خانه عکاسان ایران افتتاح شد. این نمایشگاه تا روز 5 آذرماه برپا است و علاقه‌مندان جهت بازدید از آن می‌توانند از ساعت 9 الی 19 به گالری 1 و 2 خانه عکاسان ایران، واقع در خیابان سمیه، نرسیده به حافظ، حوزه هنری مراجعه کنند.

** گالری ساربان

هادی روشن‌ضمیر در هجدهمین نمایشگاه انفرادی خود با عنوان «محمل لیلی»، خوشنویسی‌هایش را در قالب مجسمه‌های برنزی به گالری ساربان می‌آورد. در این نمایشگاه 18 مجسمه‌ برنزی از کارهای خوشنویسی وی به نمایش درمی‌آیند. همچنین موضوع تمام مجسمه‌ها «عشق» است. نمایشگاه «محمل لیلی» روز یکم آذر در گالری ساربان گشایش می‌یابد و تا یازدهم این ماه ادامه خواهد داشت. علاقه‌مندان می‌توانند برای بازدید از آن از ساعت 16 تا 20 به آدرس خیابان شهید بهشتی، خیابان صابونچی (مهناز)، کوچه مهماندوست، شماره 8 مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها