بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۷۴۱۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۴:۲۷
کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه، گفت: افراد غرق شده را مرده فرض نکنید، چون با عملیات احیا می‌توان بسیاری از این افراد را نجات داد.
تدبیر24»شهریار نوری الاصل با اشاره به اینکه در فصول گرم سال تمایل برای شنا دربین افراد بخصوص جوانان زیاد می‌شود، گفت: در این بین کسانی هستند که برای شنا کردن وارد آب های آزاد می شوند که این امر بسیار خطرناک است.

وی با بیان اینکه شنا در آب های آزاد خصوصا آب پشت سدها با شنا در استخر تفاوت زیادی دارد، اظهار کرد: شنا در آب های آزاد فشار زیادی به بدن وارد می‌کند که موجب گرفتگی عضلات شده و باعث غرق شدن افراد حتی شناگرهای ماهر می شود.

وی افزود: آب‌های آزاد دارای "گیج آب‌"هایی هستند که سبب می‌شود فرد کنترل حرکتی خود را از دست داده و نتواند شنا کند و در نهایت موجب غرق شدن فرد می‌شود.

این کارشناس و مدرس امداد و نجات هلال احمر استان کرمانشاه با بیان اینکه یکی از علل عمده غرق شدن افراد، گرفتگی عضلات پا است، گفت: طبق روش‌های طب سنتی نیشگون گرفتن لب بالا و فشار زیر بینی سبب رفع گرفتگی عضلات پا می‌شود و در اینصورت فرد می‌تواند به شنای خود ادامه دهد.

وی در ادامه با بیان اینکه نباید افراد غرق شده را مرده فرض کرد، گفت: این امکان وجود دارد که افرادی که غرق‌ شده اند را در همان لحظات ابتدایی با انجام عملیات احیاء نجات داد.

نوری ‌الاصل در رابطه با چگونگی انجام کمک های اولیه برای فرد غرق شده، گفت: در صورت امکان باید تنفس مصنوعی را از داخل آب شروع کنیم و سپس فرد را برگردانده وآب داخل معده او را خارج کنیم، زیرا برای نجات غریق لحظه به لحظه زمان ارزشمند است.

نوری الاصل با بیان اینکه احتمال مرگ افراد غرق شده در آب‌های شور و شیرین یکسان نیست، گفت: چون آب شور نسبت به آب شیرین کمتر جذب ریه می‌شود، احتمال زنده بودن افراد غرق شده درآب های شور بیشتر است، بنابراین برای نجات همه غریق‌ها به ویژه آنها که در دریا غرق شده‌اند، باید تلاش بیشتری کرد.     
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها