بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۷۴۵۳
تاریخ انتشار: ۲۵ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۵
رای اعتماد کابینه دولت دوازدهم/ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه آرامش در عین رکود گسترده برقرار است گفت که دیگر خبری از اعتصابات کارگری نیست.
تدبیر24»محمدصادق حسنی در جلسه علنی بعد از ظهر امروز (چهارشنبه) در موافقت با وزیر پیشنهادی کار گفت: روزی که داعش به مجلس حمله کرد، من هم مانند همه مردم ایران قدر امنیت را بیشتر فهمیدم. ما قدر چیزهایی که رایگان در اختیار داریم را زمانی می‌دانیم که از دستمان می‌رود. در دهه ۶۰ هم ناامنی کشور را فراگرفته بود و جوانان انقلابی امنیت را به ما هدیه دادند.

وی افزود: آقای ربیعی هم از همان نسل است و خود را در دهه ۶۰ برای برقراری امنیت در کردستان، گیلان و جای جای کشور به آب و آتش زد و امروز هم برای برقراری امنیت اجتماعی شب‌ها در وزارتخانه می خوابد. امروز آرامش در عین رکود گسترده برقرار است و دیگر بازنشستگان فولاد مقابل مجلس تجمع نمی‌کنند و از اعتصابات کارگری خبری نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس اضافه کرد: دولت قبل از هدفمندی فرار کرد اما وزارت رفاه دولت تدبیر و امید یارانه چهار میلیون نفر را حذف کرد البته ما انتظار داشتیم تعداد یارانه بیشتری را حذف کنند ولی آیا باید به آن نمره قبولی داد یا خیر؟ حداقل دستمزد کارگران بیش از تورم یا کمتر از آن افزایش یافته است. آیا به این نمره قبولی می‌دهید یا مردودی؟

وی با بیان اینکه اشتغال پایدار در ارتباط نزدیک با رشد اقتصادی تصریح کرد: در دوره‌های نهم و دهم منابع درآمدی بالای کشور به جای سرمایه گذاری به هزینه‌های جاری اختصاص یافت. در آن دوره ۸۰ درصد درآمد دولت صرف هزینه‌های جاری شد و از سویی تاثیر اشتغالی سرمایه گذاری قدری زمان‌بر است. در سال ۸۴ جمعیت شاغل کشور ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر بود که در سال ۹۱ به ۲۰ میلیون و ۶۰۰ هزار نفر کاهش یافت و امسال به ۲۳ میلیون و ۳۰۰ هزار نفر رسیده است.

حسنی در پایان گفت: آقای ربیعی برای چهار سال آینده برنامه کاملی ارائه کرده و در این برنامه اشتغال فراگیر و مشارکت همه دستگاه‌ها را پیش بینی کرده است.

برچسب ها: تدبیر24 ، حسنی
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها