بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۷۴۹۹
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۰
رای اعتماد کابینه دولت دوازدهم/ وزارت کشاورزی
محمود حجتی وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی ، در خصوص عملکرد این وزارت خانه در دولت یازدهم گفت: در سه تا چهار سال گذشته تولید محصولات کشاورزی در کشور از 97 میلیون تن به 118 میلیون تن افزایش یافته است
تدبیر24»وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دولت دوازهم ، صبح روز پنجشنبه در جلسه رای اعتماد مجلس شورای اسلامی ، افزود: تراز غذایی کشور بر اساس آمار گمرک در سال 92 منهای 8.1 میلیارد دلار بود، اما با تلاش همه دست اندرکاران این تراز هم اکنون به 3/1 میلیارد دلار رسیده است .
حجتی یادآورشد: رسیدن تراز غذایی کشور از 8.1 میلیارد دلار به 3.1 میلیارد دلار، نشان می دهد که در این مدت ، صادرات مواد غذایی 5 میلیارد دلار افزایش یافته و یا واردات کاهش یافته است.
وی با بیان این که از کودکی همواره با کشاورزی فاصله نداشتم، گفت: امروزه در بخش کشاورزی صدها رشته وجود دارد و داشتن مدرک تحصیلی در همه این رشته ضروری نیست؛ ما باید در این بخش نتیجه ها، عملکردها و شاخص های مثبت را پیگیری کنیم.

** در پرداخت طلب گندمکاران به روز هستیم
وی پرداخت طلب گندمکاران را دغدغه همه دانست و گفت: پرداخت طلب گندم کاران دغدغه دولت، نمایندگان و همه دست اندرکاران است.
حجتی در ادامه افزود: نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی، دربودجه امسال 8 هزار میلیارد تومان را پرداخت طلب گندم کاران پیش بینی کرده اند در حالی که با توجه به ظرفیت خزانه باید بخشی از طلب آنها از بانک ها و بخشی دیگر از فروش گندم تامین شود و ما همواره پیگیر این مساله ایم و در این زمینه هم اکنون 50 درصد به روز هستیم.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی در دولت دوازهم افزود: ما آرام آرام در حال پرداخت بخشی از 50 درصد دیگر نیز هستیم و حتی طلب فروردین و اردیبشهت ماه گندم کاران را پرداخت کرده ایم و خرداد ماه نیز آغاز شده است.

**رشد 30 درصدی تولید چای
حجتی با اشاره به پرداخت طلب چایکاران افزود: ما موفق به پرداخت 70 تا 80 درصد طلب چایکاران نیز شده ایم و با هماهنگی با خزانه در تلاشیم ما بقی آن را پرداخت کنیم.
وی تاکید کرد: صنعت چای این افتخار را دارد که در 2 و3 سال گذشته 30 درصد افزایش تولید داشته و هیچ مقدار از این محصول روی دست تولیدکنندگان نمانده است و حتی چایی سنواتی در 4 سال گذشته نداشتیم و این افتخار بزرگی برای دولت یازدهم است.
به گفته وی ، در سال گذشته 12 هزار میلیارد تومان خسارت محصولات کشاورزی به تولید کنندگان پرداخت شده است و با بیمه کشاورزی که یک بیمه حمایتی است تولیدات کشاورزی کشور تحت حمایت قرار داشته است.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی بیان کرد: هر سرمایه ای که در معرض خطر قرار دارد باید تحت پوشش مدیریت بحران و مدیریت ریسک قرار گیرد و ما تلاش کردیم در طول 4 سال گذشته مدیریت بیمه را برای محصولات کشاورزی در نظر بگیرم.

** برنامه دولت دوازدهم تحقق اقتصادی مقاومتی و اجرای برنامه ششم توسعه است
حجتی با اشاره به عملکرد چهار سال گذشته بخش کشاورزی یادآورشد: ما در این مدت نقاط ضعف و یا قوت زیادی داشتیم و امیدواریم اگر توفیق ادامه راه داشتیم با حمایت دولت و مجلس بتوانیم با لطف الهی همه مشکلات کشاورزان را در کشور برطرف کنیم.
وزیر پیشنهادی جهاد کشاورزی گفت: برنامه ما در دولت دوازهم در دو بخش برنامه کلی راهبردی و اجرای برنامه های اقتصادی مقاومتی در برنامه ششم توسعه خواهد بود تا بتوانیم در صورت تامین منابع در بلند مدت و میان مدت تحقق اقتصاد مقاومتی را در این بخش فراهم کنیم.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها