بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 18
کد خبر: ۸۷۵۰۳
تاریخ انتشار: ۲۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۲۴
یک فعال حقوق زنان با بیان آنکه مولاوردی ریل گذاری‌های خیلی خوبی را در حوزه زنان انجام داد و در ادامه راه نیاز است معصومه ابتکار با تجربیات خود آنها را به سرانجام برساند؛ «رفع تبعیض» و «تامین امنیت» را مهمترین مطالبات زنان از معاون جدید رییس جمهور دانست.

تدبیر24»زهرا نژاد بهرام در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص حضور معصومه ابتکار در معاونت زنان ریاست جمهوری گفت: هر چند ما دوست داشتیم در ادامه مسیر در خدمت مولاوردی در معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور باشیم اما بر اساس صلاحدید دکتر روحانی، معصومه ابتکار جایگزین ایشان شد؛هر چند ابتکار نیز از ذخایر ارزشمند جامعه زنان است.

وی در ادامه با تاکید بر آنکه ابتکار سابقه‌ای دیرینه در حوزه زنان دارد گفت: ابتکار سابقه‌ای دیرینه در حوزه زنان دارد و اینطور نیست که گمان کنیم ایشان یک مرتبه به این حوزه وارد شده‌اند. این در حالیست که ابتکار با تجارب جدی که در رده مدیریت ارشد کشور دارد می‌تواند برای جامعه زنان بسیار موثر عمل کند.

این فعال حقوق زنان در ادامه به راه اندازی مجله «فرزانه» توسط ابتکار نیز اشاره کرد و افزود: مجله فرزانه یکی از نخستین نشریات تخصصی جامعه زنان بود که به همت وی راه‌اندازی شد.

نژاد بهرام در خصوص اقداماتی که ابتکار در معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور باید در دستور کار خود قرار دهد نیز گفت: معاونت امور زنان و خانواده رئیس جمهور در سال 94 مطالعه‌ای را در ارتباط با مطالبات زنان در هشت مرکز استان با توجه به ترکیبات قومیتی مختلف انجام داد که نتایج آن 10 عنوان را به عنوان جدی‌ترین مطالبات زنان نشان می‌داد که از جمله آنها امنیت، اشتغال، رفع تبعیض و ... بود. از این رو معتقدم معصومه ابتکار باید توجه به این مطالبات را در دستور کار خود قرار دهد.

وی در ادامه با بیان‌آنکه ارتباط بسیار غنی و نزدیکی میان ابتکار و مولاوردی وجود دارد گفت: قرار نیست در دولت دوازدهم اقدامات و مطالبات زنان از ابتدا پیگیری شود بلکه ابتکار با تجاربی که در رده مدیریت ارشد کشور دارد می‌تواند این مطالبات را با جدیت پیگیری کند. حتی وی می‌تواند زمینه ساز حضور زنان در عرصه‌های مدیریتی مختلف کشور چه در سطوح ارشد و چه در سطوح میانی باشد و نسبت به رفع نواقص و تبعیض‌ها در این حوزه اقدام کند.

این فعال حقوق زنان در ادامه «رفع تبعیض» علیه زنان را در کشور جدی‌ترین مطالبه زنان دانست و گفت: رفع تبعیض در زمینه‌های سیاسی، اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی از جدی‌ترین مطالبات زنان است که باید نسبت به رفع آن توجه شود.

نژاد بهرام ادامه داد: رفع تبعیض در حوزه قوانین کلی کشور، قوانین استخدامی، ایجاد فرصت‌های شغلی و تحصیلی و ... باید در دستور کار ابتکار قرار گیرد.

وی ادامه داد: در حال حاضر چشم امید نیمی از جمعیت کشور به اقدامات دکتر ابتکار خواهد بود تا ایشان با استفاده از تجارب خود در حوزه مدیریتی ظرفیت‌های لازم را جهت توسعه و ارتقای مشارکت زنان در تمامی عرصه‌ها فراهم کند.

این فعال حقوق زنان در ادامه به برنامه ششم توسعه نیز اشاره کرد و گفت: بر اساس برنامه ششم توسعه قرار بود سازماندهی صورت گیرد تا از آن طریق سازمان کاری ایجاد شود که معاونت امور زنان نظارت بر آن را بر عهده گرفته و از این طریق در تمامی دستگاه‌ها و نهادهای دولتی کشور نقش زنان در نظر گرفته شده و فرصت‌هایی برای توانمندی زنان ایجاد شود.

نژاد بهرام در ادامه امنیت را نیز یکی از مهمترین مطالبات زنان دانست و گفت: یکی از جدی‌ترین مطالبات جامعه زنان تامین امنیت آنها در حوزه‌های اجتماعی، فرهنگی، شغلی و ... است که در این حوزه نیز ابتکار یقینا می‌تواند ظرفیت‌های بهتری را برای زنان فراهم کند.

وی گفت: اینکه کدام زن در معاونت زنان و امور خانواده رئیس جمهور قرار گیرد، خیلی تفاوتی نمی‌کند زیرا تمام زنانی که در این معاونت قرار می‌گیرند افرادی بوده که دارای بینش کافی هستند اما آنچه در این میان مهم است آن است که بتوانیم ظرفیت‌های دیگر را برای همراهی با این زنان در کشور هماهنگ کنیم.

این فعال حقوق زنان در پایان گفت: مولاوردی ریل‌های بسیار خوبی را برای جامعه زنان ایجاد کرد و معتقدم در ادامه راه با توجه به تجربیات ابتکار، ایشان می‌تواند این ریل‌ها را با واگن‌هایش به سرانجام خوبی  برساند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها