بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ - 2024 March 19
کد خبر: ۸۷۵۲۶
تاریخ انتشار: ۲۷ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۰۶
با سفر به کرمانشاه و نزدیک شدن به سر پل ذهاب، متوجه ویرانه‌های یک شهر می‌شویم.
تدبیر24» با سفر به کرمانشاه و نزدیک شدن به سر پل ذهاب متوجه ویرانه‌های شهری می‌شویم که نامش در یکی از نامه‌های نهج‌البلاغه آمده است. 


شهری که نامش در نهج‌البلاغه آمده است + تصاویر



شرح اين نامه را در ادامه بخوانيد؛

«نامه ۵۹ نهج‌البلاغه- مسئولیت‌های فرماندهی (نامه به أسود بن قطبه فرمانده لشكر شهر حلوان در جنوب شهر سر پل ذهاب امروزى)»

مسئولیت‏‌هاى فرماندهى

پس از یاد خدا و درود. اگر رأى و اندیشه زمامدار دچار دگرگونى شود، او را از اجراى عدالت بسیار باز مى‏ دارد. پس باید کار مردم در آنچه حق است نزد تو یکسان باشد، زیرا در ستمکارى بهایى براى عدالت یافت نمى ‏شود. از آنچه که همانند آن را بر دیگران نمى‏ پسندى، پرهیز کن و نفس خود را در حالى که امیدوار به پاداش الهى بوده و از کیفر او هراسناکى، به انجام آنچه خداوند بر تو واجب گردانیده است وادار ساز. بدان که دنیا سراى آزمایش است و دنیا پرست ساعتى در آن نمى ‏آساید؛ جز آن که در روز قیامت از آن افسوس مى ‏خورد. هرگز چیزى تو را از حق بی نیاز نمى‏ گرداند. از جمله حقّى که بر توست آن که نفس خویش را نگهبان باشى و به اندازه توان در امور رعیّت تلاش کنى، زیرا آنچه در این راه نصیب تو مى‏ شود، برتر از آن است که از نیروى بدنى خود از دست مى‏ دهى. با درود.»



شهری باستانی که نامش در نهج‌البلاغه آمده است



بنا بر این گزارش، شهر حُلوان یکی از شهر‌های مهم قرون اولیه اسلام بوده و در قسمت غربی ایران کنونی واقع شده بود.

نام شهر حُلوان در نخستین کتاب جغرافیا به زبان فارسی با عنوان حُدودالعالم من المشرق الی المغرب (کرانه‌های جهان از خاور تا باختر) نیز آورده شده است. بنا بر آنچه در این کتاب آمده «حلوان شهری است بسیار نعمت و رودی اندر میان وی همی گذرد و از وی انجیر خیزد که خشک کنند و به همه جا ببرند.»



شهری باستانی که نامش در نهج‌البلاغه آمده است



خاطرنشان می‌شود؛ حُلوان از شهر‌هایی بوده که در مسیر جاده ابریشم قرار داشته است. این شهر دانشمندان بزرگی را به جهان معرفی کرده است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها