بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۷۶۰۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۰۳
انتخاب آقای روحانی در انتخابات ریاست جمهوری سال92 حاصل ائتلاف اصلاح‌طلبان و اصولگرایان معتدل بوده و این ائتلاف در انتخابات مجلس دهم مورد استقبال بی‌نظیر مردم قرار گرفت به نحوی که در تهران به 30 نفر نامزد پیشنهادی ائتلاف رای دادند.
تدبیر24» دولت یازدهم برای پیگیری وعده‌هایش تا قبل از انتخابات مجلس دهم با چالش‌هایی مواجه بود، اما با شکل‌گیری مجلس دهم به ویژه تشکیل فراکسیون امید برنامه‌های دکتر روحانی در همه موارد از حمایت و همراهی مجلس دهم برخوردار شد. انتخابات ریاست جمهوری دوازدهم که هم زمان با انتخابات پنجمین دوره شوراهای شهر و روستا برگزار شد عرصه دیگری برای نقش‌آفرینی اصلاح‌طلبان بود، این بار نیز بر تداوم ائتلاف تاکید شد، با این تفاوت که در این مرحله از ابتدای راه اصلاح‌طلبان تمام قد برای حمایت از رئیس‌جمهور وارد میدان شدند و روحانی نیز تقریبا همه مسئولیت ستاد انتخاباتی خود را به اصلاح‌طلبان واگذار کرد. البته اصولگرایان معتدل اعم از نمایندگان مجلس و افراد و گروه‌های خارج از پارلمان نیز نقش موثری در ستاد دکتر روحانی داشتند، لکن جریان مردمی حامی دکتر روحانی در شهر‌ها و روستا‌ها همانا بدنه اصلاح‌طلبانی بودند که آرمان‌های اصلاح‌طلبانه ملت ایران را در تداوم دولت دکتر روحانی جست‌وجو می‌کردند. از همان روزهای نخست و قبل از تشکیل ستاد موضع فراکسیون درباره دادن چک‌سفید به روحانی و مسائلی مانند سخت‌گیری در مورد کابینه اعلام شد. اکنون که پس از کش‌و‌قوس‌های فراوان کابینه پیشنهادی رئیس‌جمهور معرفی شده فراکسیون امید هم چنان به عهد خویش پایبند است و رویکرد فراکسیون امید حمایت کامل از رئیس‌جمهور و دولت او است. به همین دلیل آقای عارف و بسیاری از اعضای این فراکسیون در موافقت با کلیات برنامه و خط مشی دولت دوازدهم ثبت نام و سخنرانی کردند، اما هم در کلیات و هم در موافقت و مخالفت با وزیران پیشنهادی از نقد منصفانه و مشفقانه دریغ نداشتند. نقدی که مربوط به وعده رئیس جمهور و مطالبات مردم در استفاده از زنان، اقوام و نیروهای توانمند اصلاح‌طلب در کابینه بود.
 البته انتقادات اصلاح‌طلبان به ویژه اعضای فراکسیون امید قبل از معرفی کابینه پیشنهادی در قالب مصاحبه، مذاکره و نیز در سخنرانی‌های عمومی و نطق‌های میان دستور با صراحت مطرح شد و این انتقادات در مواردی هنوز باقی است. فراکسیون امید به دلیل تعلق گفتمانی و درک محدودیت‌های رئیس جمهور بر عهد خود در حمایت از دولت وفادار است، هم چنان خود را تمام قد در کنار روحانی می‌بیند و نقد کابینه را هم در چارچوب حمایت و همراهی تلقی می‌کند. بنابر این فراکسیون در مورد وزرای پیشنهادی به صورت جمعی و فردی وارد گفت‌وگوی انتقادی جدی شد و با صراحت کامل از آنان سوال کرد و همان وعده سخت‌گیری را به صورت جدی اعمال کرد اما این سخت‌گیری در مواردی منجر به اقناع اعضای فراکسیون و در مواردی نیز به رای‌گیری در کمیته‌های تخصصی منجر شد. شایان ذکر است که اعضای فراکسیون نه تنها در مورد نامزدهای جدید و بعضا ناشناخته به صورت جدی وارد بحث کارشناسی شدند بلکه حتی با وزرای برجسته دولت یازدهم که مجددا برای دولت دوازدهم معرفی شده‌اند نیز گفت‌وگوی چالشی جدی داشته‌اند. در نهایت مقرر شد با تشکیل مجمع عمومی که صبح روز شنبه برگذار می‌شود، نظر جمعی فراکسیون اعلام و ان‌شاءا... اعمال شود. فراکسیون امید هم‌چنین تلاش می‌کند تا دیگر فراکسیون‌های مجلس را نیز به کمک و همراهی با دولت ترغیب کند تا از طریق هم‌افزایی تمامی نیروهای مومن به انقلاب اسلامی، آرمان‌های امام خمینی(ره) و سیاست‌های مقام معظم رهبری کارآمدی نظام و حل مشکلات مردم محقق شود و در این راستا از هیچ کوششی دریغ نخواهد کرد.



احمد مازنی، نماینده مجلس دهم
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها