بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 23
کد خبر: ۸۷۶۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۴
رحیمی:
یک عضو شورای مرکزی فراکسیون امید، ارزیابی خود از فضای مجلس درباره وزرای پیشنهادی کابینه دوازدهم را مطرح کرد.
تدبیر24»در بخشی از مطلب تلگرامی علیرضا رحیمی در این‌باره‌ آمده است: «فردا (شنبه ۹۶/۵/۲۹) چهارمین روز از بررسی وزیران پیشنهادی رییس‌جمهور توسط مجلس شورای اسلامی است.

کارآمدی، پاکدستی، عملگرایی، صداقت و پاسخگویی اهم مشترکات فراکسیون‌ها نسبت به همه وزیران پیشنهادی است؛ با این حال فراکسیون‌ها وارد فضای تعامل برای رای اعتماد به وزرا نخواهند شد. تجربه ناخوشایند تعامل فراکسیون‌ها در انتخابات دور دوم هیات رییسه مجلس اولین نشانه‌های خود را آشکار می‌سازد.

حضور و روشنگری وزیران پیشنهادی در روزهای قبل از جلسات علنی در کمیسیون‌ها و فراکسیون‌های مختلف در شناخت و تصمیم نمایندگان موثر بوده است. ضمن اینکه چهار روز حضور مستمر وزیران پیشنهادی در صحن مجلس و گفت‌وگوهای متقابل با نمایندگان زمینه تصمیم نهایی را برای اغلب نمایندگان فراهم ساخته است.

وزرای ارتباطات و تعاون همچنان در تلاش برای اقناع نمایندگان و رفع شبهات و سوالات مطرح‌شده هستند. فراتر از مخالفت‌ها و موافقت‌های رسمی در صحن به نظر می‌رسد حرکت اقناعی بیشتری لازم دارند. پاسخ مستقیم و صریح به سوالات نمایندگان در صحن اثر بیشتری از پاسخ کتبی در روزهای بعد از سوال خواهد داشت.

به نظر می‌رسد آقایان دکتر ظریف و قاضی‌زاده هاشمی و مهندس زنگنه بالاترین رای اعتماد را کسب کنند و از بین وزرای جدید دکتر روحانی نیز آقایان حاتمی و شریعتمداری بیشترین اقبال را در مجلس داشته باشند.

وزرای کشور و آموزش و پرورش با همه نقدها و نظرات توانسته‌اند اعتماد اکثر اعضای فراکسیون‌ها را جلب کنند.

فراکسیون امید فردا قبل از جلسه علنی جمع‌بندی رسمی خود را قطعی خواهد کرد. قابل پیش‌بینی است که نسبت به چند نفر از وزیران فضای بیشتری برای تصمیم اجتهادی اعضاء ایجاد شود.»

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها