بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 26
کد خبر: ۸۷۷۰۸
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۸
تربتی‌نژاد:
نماینده مردم گرگان در مجلس با بیان اینکه رحمانی فضلی در دولت یازدهم عملکرد خوبی در وزارت کشور داشته است، گفت: وزیر پیشنهادی کشور شخصیتی کوشا، متدین و انقلابی و مورد وثوق نظام بوده و از نظر سیاسی فردی اعتدالگراست.
تدبیر24»نورمحمد تربتی‌نژاد نماینده گرگان که در موافقت با وزیر پیشنهادی کشور صحبت می‌کرد، گفت: وزارت کشور یکی از مهمترین و گسترده‌ترین وزاتخانه‌ها از حیث ماموریتی و وظایف است. تمشیت امور نیروی انتظامی، تحقق و توسعه آزادی‌های سیاسی و اجتماعی، راهبری و پشتیبان شوراهای اسلامی شهر و روستا، شهرداری‌ها و دهیاری‌ها، ایجاد نظام مطلوب تقسیمات کشوری، هماهنگی امور استانداران، نظارت بر امور اتباع و مهاجرین، اجرای انتخابات اعمال مدیرتی بحرانها و بسیاری موارد دیگر از مسئولیت‌های وزارت کشور است.

وی افزود: مسئولیت این وزارتخانه حساس، مهم و گسترده است و باید به کسی سپرده شود که از حیث شخصیت، تعهد، تخصص، تجربه و برنامه از بالاترین ویژگی‌های برخوردار باشد.

این نماینده مجلس اظهار کرد: بنده رحمانی فضلی وزیر پیشنهادی کشور را با توجه به شناختی که نسبت به او دارم فردی توانمند برای سکانداری مجدد این وزراتخانه می‌دانم و شناختم از وی یک شناخت رزومه‌ای بر روی کاغد نیست بلکه مبتنی بر شناخت حدود ۳۰ ساله از ایشان  است و وی از نظر شخصیت، فردی کوشا، خلاق، دلسوز، متدین انقلابی مورد وثوق نظام و از نظر سیاسی فردی اعتدالگرا است.

تربتی‌نژاد همچنین بیان کرد: رحمانی فضلی از نظر تحصیلات دارای دکترای تخصصی در رشته مرتبط و عضو هیئت علمی یک دانشگاه معتبر و با فعالیت‌های علمی فراوان و موثر است البته از نظر سوابق اجرایی نیز تاکنون حدود ۲۰ جایگاه مدیریتی را در سابقه مدیریتی ۳۲ ساله خدمت تجربه کرده است که مهمترین آنها ستاد مبارزه با مواد مخدر، هلال احمرف صداوسیما، دیوان محاسبات کشور، جانشینی فرماندهی کل قوا در نیروی انتظامی، نمایندگی مجلس در دوره چهارم و تجربه چهار ساله وزرت کشور در د ولت یازدهم از سوابق وی است که می تواند چراغ راه مطمئنی رای رای اعتماد به وی باشد.

نماینده مردم گرگان در مجلس افزود: رحمانی فضلی با این  سوابق اجرایی درخشان توانست از نظر عملکردی هم در حوزه وزارت کشور در دولت یازدهم اقدامات و موفقیت‌های زیادی را رقم زند که نمونه آن، این است که در حوزه امنیتی توانست با اولویت دادن به اصل پیشگیری از بسیاری از رخدادهای ضد امنیتی جلوگیری کرده به طوری که در طول چهار سال دولت هیچگونه بحران امنیت در کشور نداشتیم.

وی افزود: رحمانی فضلی با ارتقای دانش و مدیریتی نیروی انتظامی موجب افزایش قابل ملاحظه اعتماد عمومی به پلیس شده است و این امر سرمایه بزرگ معنوی و امنیتی برای نظام است.

تربتی‌نژاد گفت: در دوران وزارت رحمانی فضلی امنیت گردشگران خارجی به طور چشمگیری ارتقا یافته که این امر اقدامی بی‌نظیر در جهت سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است؛ ضمن اینکه با سیاست‌های موفق خود توانست همکاری‌های امنیتی را با کشورهای جهان مخصوصا همسایه افزایش دهد.

وی ادامه داد: رحمانی فضلی توانست در دولت یازدهم  پوشش حفاظتی ۶۰۰۰ کیلومتر مرز خاکی و ۲۷۰۰ کیلومتر مرز آبی را با کشورهای همسایه کامل کند و در امور اتباع بیگانه با اجرای طرح بیمه درمانی اقشار آسیب پذیر اتباع بیگانه با همکاری سازمان ملل متحد نقش بشردوستانه خود را در وزارت کشور اجرا کند.

نماینده مردم گرگان در مجلس در ادامه بیان کرد: در حوزه سیاسی، اجتماعی و فرهنگی اقداماتی از قبیل صیانت از حقوق شهروندی، توجه به احزاب و بررسی صلاحیت‌های نامزدهای نمایندگی در مجلس انجام دهد؛ همچنین در حوزه اقتصادی و عمرانی توجه ویژه به حاشیه نشینی، پسماندهای شهری وروستایی، تقویت و کارآمدی مدیریت بحران کشور و همچنین وضعیت معیشتی مرزنشینان اقدامات موثری انجام شده است.

تربتی نژاد در ادامه اظهار کرد: رحمانی فضلی با سوابق و عملکردی که داشته برنامه‌های خود را برای دولت دوازهم ارائه کرده است که برنامه‌های وی با درصد بالایی از اسناد بالادستی مطابقت دارد.

وی با اشاره به محوری‌ترین برنامه‌های ارائه شده توسط رحمانی فضلی گفت: در حوزه سیاسی؛ توجه به مشارکت سیاسی مردم، حضور بیشتر احزاب و تشکل‌ها در فضای سیاسی کشور، توجه به حقوق شهروندی و آزادی‌های سیاسی، افزایش تعامل میان دولت اقوام مذاهب و احزاب و پیگیری لایحه جامع انتخابات کشور مورد توجه قرار گرفته است.

تربتی‌نژاد ادامه داد: توجه به اقدامات پیشگیرانه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی، تقویت اختیارات شوراهای اسلامی، توجه به تشکلهای مردمی و وحدت ملی با تاکید بر هویت ملی و دینی، احترام به اقوام ایرانی، صیانت از کیان خانواده و ارتقای نقش بانوان وجوانان در نظام مدیریتی کشور در برنامه های وی در حوزه اجتماعی و فرهنگی مورد توجه قرار گرفته است.

این نماینده مجلس در ادامه گفت: در حوزه اقتصادی نیز توسعه پایدار توجه به بهبود فضای کسب و کار و ر شد و توسعه اقتصادی به ویژه سرمایه گذاری داخلی و خارجی و پیگیری اقتصاد مقاومتی وهمچنین در حوزه مدیریت بحران توجه به ایجاد مراکز هشدار سریع و مقاوم سازی تاسیسات زیربنایی از جمله برنامه های وی است.

نماینده مردم گرگان در مجلس در پایان اظهار کرد: امیدوارم با توجه به جایگاه حساس وزارت کشور و با توجه به ویژگی های علمی و فرهنگی رحمانی فضلی در دولت یازدهم و سیاست‌های وی در دولت دوازدهم بتواند با کسب رای اعتماد بالا بار دیگر در ادامه خدمت به کشور و نظام موفق باشد.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها