بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۷۷۲۰
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۸:۵۲
زنگنه:
وزیر پیشنهادی نفت دولت دوازدهم گفت: برنامه ای که به مجلس ارایه کرده ام روشن و منسجم است و مغایرتی با اسناد بالادستی ندارد.
تدبیر24»بیژن زنگنه عصر امروز (شنبه) در جلسه بررسی صلاحیت وزیران پیشنهادی دولت دوازدهم در مجلس شورای اسلامی در دفاع از برنامه های خود افزود: بر اساس آنچه معاونت نظارت ریاست مجلس بررسی کرده است، 47 درصد با احکام بالادستی منطبق، 40 درصد همسو و در هیچ موردی مبنی بر مغایرت برنامه ها با اسناد بالادستی یافت نشده است.
وی ادامه داد: در برنامه به 13 درصد از موارد اشاره نشده است، نه اینکه مغایرتی وجود دارد.
وزیر نفت دولت یازدهم اضافه کرد: در کشور ما هنگامی که از نفت صحبت می کنیم، به طور قطع نفت تنها یک کالا نیست؛ نفت و به دنبال آن وزارت نفت دارای ابعادی اقتصادی، سیاسی، سیاست خارجی، بازرگانی خارجی، فنی، صنعتی و امنیت ملی است.
وی گفت: حتی در مسیر توسعه اقتصاد غیرمتکی به نفت هم، صنعت پتروشیمی نقشی تعیین کننده دارد؛ نزدیک به 98 درصد از انرژی اولیه کشور از نفت و مشتقات آن تهیه و بخش عمده منابع ریالی بودجه کشور به صورت مستقیم و غیرمستقیم از نفت تامین می شود.
وزیر پیشنهادی نفت دولت دوازدهم ادامه داد: این اهمیت عظیم نفت در کشور ما موجب شده است که دشمنان ما در برخورد با جمهوری اسلامی بیش از هر موردی به اعمال تحریم و اشکال تراشی علیه صنعت نفت پای می فشارند و صنعت نفت و مدیران و همکارانش و رزمندگان آن مجاهدان خط مقدم مبارزه با دشمن هستند.
زنگنه گفت: در این روزها که فرصت شد به دلیل رای اعتماد فرصت بیشتری در خدمت نمایندگان باشیم، در کمیسیون ها و فراکسیون ها و اجتماعات مختلف بر نکاتی از جمله توسعه میدان های مشترک، تسریع انعقاد قراردهای نفتی، پرهیز از خام فروشی، مدیریت نیروی انسانی، حمایت از ساخت داخل تاکید شد.
به گزارش ایرنا، معاون امور مجلس رییس جمهوری هفدهم مردادماه نام 17 وزیر پیشنهادی دولت دوازدهم را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد.
بر اساس ماده 205 آیین نامه داخلی مجلس شورای اسلامی، یک هفته پس از معرفی دولت، برای بحث و بررسی خط مشی و اصول کلی برنامه دولت و اخذ رای اعتماد برای هیات وزیران جلسات مجلس به‏ طور متوالی تشکیل می‏‌شود.
«بیژن زنگنه» به عنوان وزیر نفت پیشنهادی دولت دوازدهم به مجلس شورای اسلامی معرفی شده است.
زنگنه ملقب به «شیخ الوزرا» با 65 سال سن از سال 1364 تا 1396 در دولت‌های مختلف به عنوان وزیر حضور داشت.
زنگنه سابقه یک دوره تصدی وزارت جهاد سازندگی، 2 دوره وزارت نیرو و سه دوره وزارت نفت را در کارنامه کاری خود دارد.
وی همچنین به مدت 15 سال (90-1375) عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام بود و اکنون عضو هیات علمی انستیتو مهندسی نفت پردیس دانشکده های فنی دانشگاه تهران است.
تغییر رویکرد از صادرات نفت خام به صادرات فرآورده های دارای ارزش افزوده بالا، افزایش ظرفیت پالایشی کشور، ادامه توسعه جدی میدان های مشترک گازی و نفتی، عقد قراردادهای جدید نفتی با هدف توسعه میدان های مشترک و نیز افزایش ضریب بازیافت از مخازن نفت کشور با بکارگیری فناوری های نوین و جذب سرمایه گذاری خارجی و ایجاد اشتغال، تکمیل شبکه سراسری (خطوط اصلی) گازرسانی کل کشور و اتمام طرح های گازرسانی به شهرهای کوچک و روستاهای باقیمانده از برنامه های زنگنه برای دوره جدید وزات نفت است.
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24 ، زنگنه
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها