بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۷۷۲۱
تاریخ انتشار: ۲۸ مرداد ۱۳۹۶ - ۲۳:۴۷
پروانه مافی در گفتگو با تدبیر 24 :
تالیف کتب متعدد در زمینه جهانی شدن اقتصادی و همچنین مطالعات گسترده و شناخت دقیق کرباسیان نسبت به محیط و اقتضائات جهانی، میتواند از مزایای مدیریت وی بر وزارت اقتصاد و دارایی باشد
تدبیر24»پروانه مافی نماینده مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت هماهنگی عملکردی و رویکردی تیم اقتصادی دولت دوازدهم، مسعود کرباسیان را گزینه ای مناسب برای تصدی وزارت اقتصاد دانست.

نماینده مردم تهران در گفتگو با خبرنگار تدبیر24 با بیان اینکه سوابق و تجارب مسعود کرباسیان میتواند گره گشای اقتصاد ایران باشد، اذعان داشت، تالیف کتب متعدد در زمینه جهانی شدن اقتصادی و همچنین مطالعات گسترده و شناخت دقیق کرباسیان نسبت به محیط و اقتضائات جهانی، میتواند از مزایای مدیریت وی بر وزارت اقتصاد و دارایی باشد.

وی در ادامه تمرکز کرباسیان بر چالش های جاری و تاکید وی بر اصلاح مشکلات ساختاری-تاریخی ، بهره گیری از فرصت های پسا برجامی ، اصلاح نظام بانکی و پولی کشور ، شفاف سازی اقتصادی ،  جذب سرمایه های خارجی و مردمی کردن اقتصاد را بسیار قابل توجه ارزیابی کرد.

نماینده مردم تهران با اشاره به اینکه در شرایط  فعلی اقتصاد کشور از شرایط بحرانیِ سال های 90-92 خارج شده، یادآور شد: «به دلیل اقدامات مثبتی که در چهار ساله وزارت طیب نیا رقم خورده ، وزیر بعدی بستر مناسبی را تحویل خواهد گرفت».

همچنین پروانه مافی در خصوص کلیت برنامه های پیشنهادی وزرا، با مطلوب دانستن رویکردهای حاکم بر محورهای ارائه شده اذعان داشت:  « مجلس شورای اسلامی در قالب برنامه 5 ساله ششم توسعه به صورت جامع برنامه آتی کشور را تصویب و رئیس جمهور محترم هم دستور ابلاغ را صادر کرده است فلذا ارائه برنامه از جانب وزرا برای 4 سال آتی ممکن است شائبه موازی کاری با برنامه 5 ساله ششم را در جامعه ایجاد کند هرچند که اغلب وزاری پیشنهادی هم  با علم به این موضوع ، بر خلاف آنچه مرسوم شده است برنامه ارائه نداده اند بلکه به بیان رویکرد و نگاه خود در حوزه ای که قرار است مسئولیت بگیرند پرداخته¬اند».
وی در پایان با اشاره به انسجام و وحدت رویه ی قابل قبولی که در محورهای مورد نظر وزرا وجود دارد، نسبت به یکپارچگی مجموعه هیئت دولت در خصوص مسائل و چالش های مختلف -به خصوص مشکلات اقتصادی- ابراز امیدواری کرد.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها