بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۷۸۳۲
تاریخ انتشار: ۲۹ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۶:۴۱
سردار سلیمانی:
سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی فرمانده نیروی قدس سپاه در پانزدهمین اجلاس روز جهانی مساجد گفت: اگر بخواهیم دائم از القاب بی‌حجاب و باحجاب یا اصلاح‌طلب و اصولگرا استفاده کنیم، پس چه کسی می ماند؟ اینها همه مردم ما هستند.
تدبیر24»سردار سرلشکر پاسدار قاسم سلیمانی روز یکشنبه در این اجلاس که در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی برگزار شد، با اشاره به ماجرای شهادت «محسن حججی» به دست تروریست‌های داعش، این شهید بزرگوار را نتیجه و تربیت یافته مسجد دانست و اظهار داشت: همه دعوای ما با عالم غرب و در عالم اسلام، بر سر مسجد الاقصی و مسجد الحرام است.
فرمانده نیروی قدس سپاه با بیان اینکه مسجد، حیات دینی، سیاسی و اجتماعی عالم اسلام است، گفت: ما در عالم اسلام با 3 نوع مسجد و ثمره‌های آن روبرو هستیم که این مساجد در کشور ما هم وجود دارند.
سرلشکر سلیمانی اضافه کرد: یکی از آنها، مسجدی است که آگاه‌سازی و تربیت و در بعد فرهنگی و دینی از اسلام دفاع می‌کند و در حال مقابله با تهاجم فرهنگی است که وسیع تر و ناپیداتر از گذشته شده است.
وی تصریح کرد: این مسجد تربیت مدافع فرهنگی و ایثار و فداکاری برای دفاع از مظلوم را انجام می‌دهد. این کار در دولت و پارلمان و وزارتخانه‌ها عملی نیست و در مساجد صورت می‌گیرد.
فرمانده نیروی قدس سپاه در ادامه اظهار کرد: یک مسجد دیگر، بذر بی ‌تفاوتی و بی‌انگیزگی را در جامعه می‌کارد که در کشور و شهر تهران هم وجود دارد. این مساجد هم در میان شیعیان است، هم در میان اهل سنت.
وی گفت: مسجد دیگر، وظیفه‌اش انفجار ماشین اسلام است و آن مسجدی است که تکفیری‌ها بر آن سوارند و ثمره‌اش داعش و جبهه النصره است.
سرلشکر سلیمانی اظهار داشت: ما امروز با دو خطر مواجه‌ایم. یک خطر فتنه مذهبی و دیگر تهاجم علیه جهان اسلام است.
وی تصریح کرد: در اردن و مصر مساجد زیادی وجود دارد، اما بی‌خبر و بی‌تفاوت نسبت به اقدامات رژیم صهیونیستی هستند. این الازهری که الان وجود دارد، الازهر حکومتی است و ای کاش نبود تا اینکه ببینیم نسبت به جنایات غزه بی تفاوت باشند.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: خدمات امام خمینی (ره) در جهان اسلام قابل مقایسه با هیچکدام از مراجع و مراکز نیست و امروز مقام معظم رهبری با تمام توان از آن دفاع می‌کند.
وی افزود: چه کسی امروز مسئول رشد لاابالی‌گری در کشور است؟ آیا همه ما به وظایف خود عمل کرده‌ایم؟
سردار سلیمانی خاطرنشان کرد: وقتی من را مسئول حفظ یک پل می‌گذارند، باید بدانیم فقط نباید پل خود را حفظ کنیم بلکه حفظ این پل، یک محیطی دارد؛ اگر این محیط سقوط کرد، پل هم سقوط کرده است.
فرمانده نیروی قدس سپاه افزود: مسجد مثل یک قرارگاه است و تاثیر آن بر کل جامعه است نه فقط محیط خود آن مسجد. اگر مقیاس ما فقط محیط خود مسجد باشد، باخته‌ایم.
وی اظهار کرد: کسی که نتواند سربازانش را حفظ کند، خطش سقوط کرده و اگر جوانانی از مسجد رفتند، خط آن امام جماعت شکسته و سقوط کرده است.
فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: اگر بخواهیم دائم از القاب بی‌حجاب و باحجاب یا اصلاح‌طلب و اصولگرا استفاده کنیم، پس چه کسی می ماند؟ اینها همه مردم ما هستند. آیا همه بچه‌های شما متدین‌اند؟ آیا همه مثل هم هستند؟ نه. اما پدر، همه این‌ها را جذب می‌کند و جامعه هم خانواده شماست.
وی تصریح کرد: اینکه بگوییم من هستم و بچه‌های حزب اللهی خودم، اینکه نمی‌شود حفظ انقلاب. امام جماعت باید بتواند با حجاب و بی‌حجاب را با هم جذب کند.
سردار سلیمانی تصریح کرد: انقلاب بستگی به مساجد دارد؛ البته تعداد مساجد هم مهم است. برای مثال وقتی با هواپیما از بالای دمشق می‌رویم و مناره‌ها را می‌بینیم و بعد از بالای تهران چیز دیگری می‌بینیم، حالمان عوض می‌شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع شهادت حججی اشاره کرد و اظهار داشت: ما خیلی شهید داریم که برخی هم ذبح شده‌اند، اما خداوند گاهی برای عظمت دادن به موضوعی، یک حادثه می‌آفریند و شهید حججی، برای عظمت دادن به همه عظمت‌های مدافعان حرم بود.
سردار سلیمانی گفت: ما وقتی وارد عراق شدیم، بین منافع خودمان و عراق تفاوتی قائل نشدیم و دنبال چاه نفت و تصرف شهری مثل موصل و کرکوک نبودیم. دنبال مطالبات ارزی نیز نبوده و نیستیم.
وی افزود: ما بخاطر منافع شیعی به فلسطین کمک نمی‌کنیم، بلکه اصلا اگر کسی اظهار شیعی کند، با او کار نمی‌کنیم چون 99.99 درصد فلسطین اهل تسنن هستند و ما از آن‌ها دفاع می‌کنیم.
فرمانده نیروی قدس سپاه ادامه داد: قدرت داعش از قدرت اسماعیلیون و مغول که کشور ما را تاراج کرد، خیلی بزرگتر بود. این‌ها گروهی هستند که روزی صد انتحاری به میدان می‌فرستند.
سردار سلیمانی تاکید کرد: ایران هیچگاه بحران‌ساز و پرورش‌دهنده تکفیر نیست، چون اصالت دارد و امروز منشاء ثبات شده است.
وی خاطرنشان کرد: جیش الاسلام، جیش الحر و گروه های دیگر را سعودی ها علیه ما ساختند، اما ایران منشاء ثبات سوریه شد. ما با مذهب جلوی جنگ مذهبی آن‌ها را گرفتیم نه با قدرت نظامی. امروز جمهوری اسلامی ایران در منطقه از یک قدرت فائقه حقیقی و غیر قابل خدشه بهره‌مند است.
فرمانده نیروی قدس سپاه گفت: وقتی نظامی می‌تواند مسائل قومی و زبانی را حل کند، این باعث ثبات است و اساس دستیابی به این فضا، رهبری بود.
سردار سلیمانی اظهار داشت: دوستانی در سطوح عالی داخل و خارج کشور بودند که می‌گفتند وارد سوریه و عراق نشوید و محترمانه از انقلاب دفاع کنید. یک نفر گفت یعنی ما برویم از دیکتاتور دفاع کنیم؟ که رهبری فرمودند وقتی به کشورهایی که با آن‌ها ارتباط داریم، نگاه می‌کنیم چه کسی دیکتاتور است و چه کسی نیست؟ ما مصالح را نگاه می‌کنیم.
وی گفت: رهبری با حکمت و جسارت، انقلاب اسلامی و دفاع از آن را هدایت کردند.
فرمانده نیروی قدس سپاه خاطرنشان کرد: آقای هاشمی حرف درستی درباره آمریکایی‌ها زد که گفت عقل گنجشک را در کله دایناسور می‌گذارند.
سرلشکر سلیمانی اظهار داشت: امروز اگر می‌گوییم خدایا از عمر ما کم و به عمر رهبری بیفزا، این یک ضرورت است.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها