بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۷۹۲۶
تاریخ انتشار: ۳۰ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۵۲
بنیادی:
یک عضو فراکسیون امید گفت: نظر صد درصدی فراکسیون امید نسبت به کابینه دولت دوازدهم جلب نشده است.

تدبیر24»بهروز بنیادی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه قابل پیش‌بینی بود که این تعداد از وزرا بتوانند از مجلس رأی اعتماد بگیرند، گفت: در نظرسنجی‌های مختلف و مباحثی که با نمایندگان مطرح شده بود پیش‌بینی می‌شد یک یا دو نفر رأی نیاورند اما در مجموع اینکه افراد به چه صورت باشند مقداری با آنچه پیش‌بینی می‌کردیم متفاوت بود.

وی با اعلام اینکه مجلس شورای اسلامی وظیفه نظارت را برعهده دارد و دولت و وزرا باید در برابر مجلس پاسخگو باشند، اظهار کرد: برخی افرادی که معرفی شدند ممکن است با افکار عمومی منطبق نباشند.

بنیادی با بیان اینکه چون مردم در جریان وجود محدودیت‌های کاری و موانعی که در مسیر کار هر وزیر وجود دارد نیستند به همین خاطر قضاوت از دور در خصوص عملکردشان کمی سخت‌تر می‌شود، بیان کرد: با تمام این وجود اما وظیفه مجلس نظارت بر اجرای صحیح قوانین است.

وی با تأکید بر این که باید مطالبات مردم پیگیری شود، عنوان کرد: وزرایی که از مجلس رأی اعتماد قرار گرفته‌اند، باید این را مدنظر داشته باشند که ما همچنان مطالبه‌گر قوانین و خواسته‌های مردم خواهیم بود.

بنیادی گفت: هماهنگی که بین دولت و مجلس اتفاق افتاد می‌تواند پالس مثبتی به دولت باشد.

نماینده مردم کاشمر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس در بررسی کابینه دولت نهایت دقت نظر را داشته‌اند سپس رأی را با اطمینان به این افراد داده‌اند، افزود: اکنون وظیفه کابینه و هیئت‌وزیران جدید است که باید پاسخ مناسبی را به اعتماد مجلس بدهند.

وی ادامه داد: به‌رغم اینکه از قبل صحبت‌ها و رایزنی‌هایی بین فراکسیون‌های مختلف در خصوص کابینه جدید انجام شده بود و همه نظرات منتقل گردید اما این خود رئیس‌جمهور بود که باید تصمیم نهایی را می‌گرفت.

بنیادی با تأکید براینکه همه ما باید به نظر رئیس جمهور احترام بگذاریم، گفت: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی می‌توانند شفاف نظرات خود را مطرح کنند اما در نهایت این رئیس جمهور است که طبق حقوق شهروندی باید کابینه را انتخاب کند و در نهایت بازهم این مجلس است که می‌تواند به وزرای پیشنهادی رأی اعتماد بدهد.

وی با اشاره به اینکه شاید فراکسیون امید در خصوص برخی وزرای پیشنهادی نظراتی داشته اما نهایت آنچه مجلس تصمیم می‌گیرد باید مورد قبول همه قرار گیرد، افزود: باید گفت که نظر فراکسیون امید در خصوص وزرایی که رأی آورده‌اند صد در صد جلب نشده است.

این عضو فراکسیون امید بیان کرد: با نظرسنجی‌های درونی که فراکسیون امید انجام داده جز دو موردی که مورد وثوق قرار نگرفته به سایر وزرا نظر مثبت داشته است.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها