بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۷۹۸۶
تاریخ انتشار: ۳۱ مرداد ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۸
«تعصب کور، انقلابی‌گری نیست». این جمله را آیت‌الله هاشمی رفسنجانی - جانشین فرماندهی کل قوا - سال 1367 در جمع اعضای سپاه به زبان آورده است. حالا 29 سال از آن روز می‌گذرد و حاج قاسم سلیمانی از فرماندهان ارشد و محبوب سپاه در اجلاس روز جهانی مساجد می‌گوید: «اینکه بگوییم من هستم و بچه‌های حزب‌اللهی خودم، نمی‌شود حفظ انقلاب.»

تدبیر24»آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در آن سخنرانی که پس از پذیرش قطعنامه 598 و در بحبوحه هیجانات حاکم بر فضای پذیرش قطعنامه ایراد شد، به بیان توضیحاتی درباره دلایل پذیرش قطعنامه از سوی امام خمینی (ره) پرداخت. او با بیان اینکه «باید از تصمیم‌گیری ناگهانی امام (ره) درس‌ بزرگی گرفت»، تاکید کرد: از ویژگی‌های انسان انقلابی به معنای واقعی، تحول‌پذیری است؛ یعنی انسانی که آماده پذیرش تحولات منطقی است، روحیه جمود و تعصب ندارد و وقتی که مسئله‌ای را حق تشخیص داد - حتی خلاف نظرش - در مقابل حق خاضع است و آن ‌را می‌پذیرد. این بهترین مصداق انقلابی‌گری است که امروز امام ما آن را به منصه ظهور رساندند.

رئیس فقید مجمع تشخیص مصلحت نظام با تشریح ویژگی‌های انقلابی‌گری، خاطرنشان کرد که «انقلابی‌گری کله‌شقی متحجرانه نیست بلکه تحول پذیری منطقی است، انسان انقلابی مقتدر است اما جمود و تعصب ندارد؛ همه کس نمی‌تواند به معنای کامل کلمه انقلابی باشند؛ تعصب‌ها و تحجرها و رودربایستی‌ها و حالاتی که انسان دارد و اینکه ما یک حرفی زدیم و دیگر از حرفمان برنمی‌گردیم؛ اینها مانع حق‌پذیری است و این چیزی است که در قرآن مذموم و ارتجاع این است؛ معنایش می‌شود تعصب کور و حق‌ناپذیری که عین ناحقی است و این حالت انقلابی‌گری نیست.»

آیت‌الله هاشمی رفسنجانی همچنین یادآوری می‌کند: «آنهایی که کله‌شقی را با انقلابی بودن اشتباه می‌گیرند، اشتباه می‌کنند؛ آنها که فکر می‌کنند با کله‌شقی و یک‌دندگی باید تا قیامت پای هر حرفی که زدیم، بایستیم و آنهایی که درعین مشاهده حق، می‌گویند نباید از حرف خود بازگردیم، نه‌تنها انقلابی نیستند بلکه عین مظاهر ارتجاع و تعصب جاهلی هستند.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها