بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۱ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۰
رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با اشاره به ساخت هواپیمای 150 نفره درایران، گفت: احتمالا در آینده خط تولید هواپیمای ایران 140 به طور کامل به ایران منتقل می‌شود.
به گزارش تدبیر24 ایرج ابراهیمی در گفتگو با مهر در خصوص ساخت هواپیمای 150 نفره در ایران، گفت: پروژه جدیدی که در کشور تعریف شده ساخت هواپیمای 150 نفره است که دانشگاه امیرکبیر طراحی آن را انجام می دهد و هسا کار ساخت آن را برعهده دارد ضمن آنکه شرکت های بخش خصوصی در زنجیره تامین قطعات فعالیت می کنند.

وی درباره ساخت هواپیمای ایران 140 اظهار داشت: این هواپیما 50 نفره و تولید مشترک دو کشور ایران و اوکراین است که در حال حاضر در هسا ساخته می شود. در حال حاضر تمام هواپیمای ایران 140 قابل ساخت در ایران است و احتمالا در آینده هسا برنامه ای دارد که کل خط تولید را به ایران منتقل کند.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با تاکید بر توانمندی شرکت های ایرانی در تامین قطعات این هواپیماها، بیان کرد: شرکت های خصوصی خیلی از قطعات بیرون و داخل هواپیما را می سازند که شامل منسوجات داخل هواپیما که استانداردهای ضد حریق دارند هم میشود. همچنین فوم های صندلی و بین جداره های هواپیما هم ساخت ایران است که در ساخت موشک هم بکار می رود.

ابراهیمی با بیان اینکه درایران توانمندی های زیادی برای ساخت هواپیما از سوی بخش خصوصی وجود دارد، گفت: البته کل ساخت هواپیما نیاز به یک آشیانه بزرگ دارد که در سازمان صنایع هوایی وجود دارد اما ساخت قطعات و اجزا می تواند در سراسر کشور انجام شود که هم اکنون هم در حال اجراست.

وی تصریح کرد: در مجموع توانمندی ساخت هواپیما در کشور وجود دارد و مشکل خاصی در این زمینه نداریم اگر مساله ای هم وجود داشته باشد به دلیل اینکه چنین کاری در این سطح تاکنون انجام نگرفته قابل رفع و پیگیری است.

رئیس اتحادیه صنایع هوایی و فضایی ایران با تاکید بر اینکه الان دانش خوبی در این زمینه داریم، اظهار داشت: در حال حاضر در طراحی هواپیما، سیستم تست، کالیبراسیون، تونل باد و دیگر تکنولوژی ها مشکلی نداریم و همه اینها در شرکت های خصوصی انجام می شود.

ابراهیمی خاطر نشان کرد: سازمان هواپیمایی دفتر طراحی و ساخت را از حدود 18 سال پیش ایجاد کرده است بنابراین دراین زمینه به توسعه های زیادی دست پیدا کردیه ایم و تنها نیاز به مدیریت کلان داریم که این توانمندی ها انسجام پیدا کند.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها