بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 25
کد خبر: ۸۸۰۹۷
تاریخ انتشار: ۰۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۲
جابری انصاری:
جابری انصاری پس از دیدار با سعد الحریری نخست وزیر لبنان به خبرنگاران‌ گفت: نگاه من و ایشان درباره ضرورت مبارزه با تروریست ها در سوریه و حل و فصل سیاسی بحران مشترک بود.
تدبیر24»حسین جابری انصاری معاون عربی و آفریقای وزیر خارجه عصر سه شنبه پس از دیدار با سعد الحریری نخست وزیر لبنان در جمع خبرنگاران حاضر شد و ضمن پاسخ به پرسش خبرنگاران به تشریح این دیدار پرداخت.

**نقاط مشترک نگاه ایران و لبنان درباره سوریه
جابری انصاری در پاسخ به پرسش خبرنگار ایرنا مبنی بر اینکه تا چه اندازه بین او و الحریری درباره سوریه نگاه مشترک وجود داشت گفت: در جلسه با نخست وزیر لبنان صحبت هایی درباره آخرین تحولات سوریه مطرح شد که در این میان به موفقیت های میدانی در مقابله با تروریست ها و ضرورت تکمیل این روند اشاره شد. همچنین دو طرف بر حل بحران سوریه از طریق گفت وگو تاکید داشتند. این دو نکته جزو نقاط مشترک بین دو طرف درباره سوریه بود.
جابری انصاری تصریح کرد: با همه اختلاف نظرهایی که وجود دارد این دو نکته مشترک می تواند مبنای حل بحران سوریه قرار بگیرد.
وی افزود: جمهوری اسلامی ایران در چارچوب این دو اصل اساسی در پی کمک به حل بحران سوریه است.

** ایران و لبنان در مسیر افزایش همکاری
جابری انصاری همچنین با اشاره به تاثیرات مثبت همکاری های بین ایران و لبنان گفت: پیام این دیدار آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری ها در تمامی زمینه ها به ویژه در حوزه های اقتصادی و سیاسی با دولت لبنان بود.
وی تصریح کرد: امیدوارم با فهم مشترکی که بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری لبنان در رابطه با خطرات مرحله فعلی و منافع مشترک بین دو کشور وجود دارد شاهد گسترش همکاری ها بین جمهوری اسلامی ایران و لبنان باشیم.
جابری انصاری با اشاره به گفت و گوی خود با نخست وزیر لبنان درباره جنبه های مثبت و منفی تحولات منطقه ای و بین المللی افزود: ما معتقدیم که گسترش همکاری ها بین ایران و لبنان تاثیرات مثبتی در بستر منطقه ای خواهد داشت.

**عملیات ارتش و مقاومت لبنان علیه تروریست ها
معاون وزیر خارجه همچنین در پاسخ به سوال دیگری درباره عملیات اخیر در ارتفاعات مرزی لبنان با سوریه گفت: ارتش لبنان با همراهی مقاومت لبنان و حمایت گسترده ملت لبنان و اجماع ملی توانست به موفقیت های گسترده ای در این عملیات دست پیدا کند و امیدواریم با ادامه این همکاری شاهد ریشه کن شدن تروریست ها از مناطق مرزی لبنان باشیم.
وی افزود: پیروزی های به دست آمده را به دولت و ملت و ارتش و مقاومت لبنان تبریک می گوییم و یاد و نام شهدای این عملیات را گرامی می داریم.

**پرونده نزار زکا
جابری انصاری در پاسخ به سوال دیگری درباره پرونده «نزار زکا» تبعه لبنانی آمریکایی که در ایران بازداشت شده، تصریح کرد: این پرونده در جلسه مطرح شد. طبیعتا این پرونده با پیچیدگی هایی مواجه است و اتهام جاسوسی به این فرد برای ایالات متحده آمریکا در این قضیه مطرح هست.
وی افزود: امیدواریم این پرونده در مسیر خود دنبال شود و به نتیجه برسد.
معاون عربی و آفریقای وزیر امور خارجه ایران که روز دوشنبه به بیروت آمد، با میشل عون رئیس جمهوری، نبیه بری نخست وزیر و جبران باسیل وزیر امور خارجه دیدار کرده است.
وی در دیدارهای مختلف خود اعلام کرده که هدف از این سفر نشان دادن عزم دولت دوازدهم برای توسعه روابط با کشورهای منطقه از جمله لبنان و حمایت از وحدت ملی و ثبات در این کشورهاست.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها