بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۸۲۳۷
تاریخ انتشار: ۰۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۸
بررسی‌های مختلف نشان داده است که ورزش کردن سه بار در هفته می‌تواند تا ۳۰ درصد از احتمال افسردگی بکاهد. اثرات روانی ورزش ثابت شده است اما این سوال برای افراد وجود دارد که چه ورزشی بیش‌تر بر روحیه تاثیرگذار است.
تدبیر24»شش ورزشی که بیش از همه بر سلامت روحی تاثیرگذارند عبارتند از:

۱ـ دویدن یا پیاده روی:

دوندگان همگی تاثیر مثبت این ورزش بر سلامت روانی را حس می‌کنند. بسیاری افراد برای کم کردن وزن شروع به دویدن می‌کنند اما بعد از مدتی متوجه تاثیر آن بر روحیه خود می‌شوند. ۹۲ درصد افراد معتقدند که دویدن در فضای باز تاثیر بیش‌تری نسبت به دویدن بر روی تردمیل دارد.

۲ـ بوکس:

بوکس می‌تواند از میزان استرس و عصبانیت بکاهد. مشت زدن و بعد از آن استراحت کردن همانند ورزش‌های کوتاه مدت و شدید عمل می‌کند و باعث ترشح آندورمین می‌شود.

۳ـ پیلاتس:

بیش‌تر افراد برای افزایش سلامت کمر و افزایش تمرکز پیلاتس انجام می‌دهند. با این حال این ورزش اثرات روانی زیادی دارد. پیلاتس برطرف کننده استرس است. این ورزش بر تنفس تمرکز دارد و سیستم عصبی را طوری بهبود می‌بخشد که خواب فرد تنظیم می‌شود.

۴ـ یوگا:

یکی از دلایلی که یوگا بر روحیه تاثیرگذار است این است که ذهن و بدن را با هم هماهنگ و یکی می‌کنند. یوگا به افراد کمک می‌کند تا نیازهای روانی و ذهنی خود را بهتر بشناسند و بر روی تنفس خود تمرکز کنند.

۵ـ ورزش استقامتی:

وزنه‌ زدن علاوه بر این که به سلامت عضلات و افزایش اعتماد به نفس کمک می‌کند باعث کاهش عصبانیت می‌شود. ورزش هم‌چنین بر سیستم عصبی تاثیر می‌گذارد و از میزان خستگی می‌کاهد.

۶ـ دوچرخه‌سواری:

دوچرخه‌سواری در فضای بیرون یا داخل سالن در صورتی که در آرامش و یا با گوش دادن به موسیقی همراه باشد می‌تواند به افزایش آرامش و روحیه کمک کند. این ورزش باعث رشد سلول‌های جدید در مغز می‌شود و افزایش دهنده انرژی است.
مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها