بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۸۴۲۷
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۷
جلالی‌زاده:
یک نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی گفت: حل مشکلات اقتصادی از جمله بیکاری، پرداختن به ناهنجاری‌های اجتماعی و محرومیت‌زدایی از مناطق مرزی در اولویت کاری دولت دوازدهم باشد.

تدبیر24»جلال جلالی زاده در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به اینکه حل مشکل بیکاری به ویژه بیکاری فارغ التحصیلان باید در اولویت دولت باشد،اظهار کرد: عدالت اجتماعی و نگاه یکسان به همه شهروندان ایرانی آنگونه که شایسته است و در قانون اساسی و آموزه های دینی بدان پرداخته شده است، در مناطق مرزی ومحروم توجه نشده است که این مسئله موجب ایجاد فاصله طبقاتی شده که زیبنده نظام جمهوری اسلامی ایران نیست.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: از برخی استانهای مرزی تاکنون حتی یک استاندار یا وزیر انتخاب نشده و تلاشی برای مشارکت مردم این مناطق انجام نگرفته است. من معتقدم اجرای عدالت باید در سرلوحه کارهای دولت باشد. پیشنهاد من این است دولت یک معاونت اقوام و مذاهب تشکیل دهد و مسئول آن هم فردی مطلع از امور اقوام باشد که گزارشهای کارشناسی شده ای به رئیس‌جمهور بدهد تا با همفکری و همراهی به مشکلات مناطق محروم پرداخته شود.

این عضو بنیاد باران با بیان اینکه بخشی از مشکلات کلانشهرها به دلیل مهاجرت مردم از مناطق مرزی و محروم است افزود: نابرابری، بیکاری و فقر موجب ظهور اندیشه های افراطی می شود اما با اجرای عدالت، شایسته سالاری و نگاه یکسان به همه شهروندان ایرانی می توان زمینه سوءاستفاده گروه‌های تندرو را از مردم این مناطق از بین برد. دولت باید به فکر مردم این مناطق باشد زیرا اگر می خواهیم به کشوری توسعه یافته دست یابیم باید از ظرفیت های اقشار اقوام و اقلیتهای کشور استفاده کنیم.

جلالی زاده در پایان گفت: رفع موانع فعالیت احزاب، توجه به حقوق شهروندی و تحقق شعار ایران برای همه ایرانیان و تحقق وعده‌های رئیس‌جمهور در ایام انتخابات نیز باید جزو اولویتهای دولت  دوازدهم باشد.

مطالب مرتبط
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها