بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
شنبه ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 20
کد خبر: ۸۸۴۸۵
تاریخ انتشار: ۰۶ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۲:۰۰
ارده خوراکی‌ است که از دانه‌های کنجد تفت داده شده و کوبیده شده بدست می‌آید و خود به تنهایی یک ماده غذایی کامل برای هر وعده غذایی به‌ویژه صبحانه است.
تدبیر24»ارده را به طرق مختلفی می‌توان مصرف کرد از جمله می‌توان آن را به‌صورت خالص و بدون هیچگونه افزودنی با نان مصرف کرد یا مواد شیرینی از قبیل عسل، شیره اعم از شیره نبات، خرما، انگور و مربا به آن اضافه و مصرف کرد و میزان افزودنی بسته به ذائقه افراد متفاوت است.

تابستان دارای مزاج گرم و خشک است به همین دلیل افرادی که دارای طبع صفراوی هستند در این فصل شدیداً دچار بحران جسمی و روحی می‌شوند؛ صفراوی مزاج‌ها تحمل گرمای تابستان را ندارند و این افراد در تابستان نباید از  گرم و خشک استفاده کنند و بهتر است از غذاهای با طبع سرد و تر بیشتر مصرف کنند تا به اصطلاح جگر مصرف‌کننده خنک شود.

فصل زمستان، فصل سرد و تر است و معمولاً افرادی که بلغمی مزاج هستند و دارای طبع سرد و تر هستند در این فصل احساس سرمای بیشتری می‌کنند که باید از مواد غذایی گرم مثل عسل، ارده و شیره استفاده کنند.

ارده و شیره یک چاق‌کننده و تقویت‌کننده نیروی جنسی بوده و دیر هضم است؛ منضج دمل‌ها و زخم‌های چرکی و تسکین دهنده درد، گرمی و خشکی عضو است، مزاج گرم و تر دارد و مصلح آن سرکه و عسل است؛ ارده و شیره هر دو گرمی  و آب روی آتش برای خلاص شدن از رطوبت سردی‌ خوردن هستند.

از کنجد و ارده در درمان اختلالات کبد و کلیه استفاده می‌شود و برای  استخوان‌درد و درد مفاصل هم مفید است؛ به دلیل تحرک بالای کودکان، مصرف ارده و حلوا ارده در وعده صبحانه، علاوه بر رساندن  لازم به آنها، باعث تقویت حافظه‌شان هم می‌شود، شیره انگور هم درست مانند خود انگور مقدار قابل توجهی  «آ»، «ب» و «ث» دارد و در ضمن ضد نفخ هم هست.

برچسب ها: تدبیر24 ، ارده و شیره
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها