بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
پنجشنبه ۰۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 28
کد خبر: ۸۸۶۶۷
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۳۰
شهردار تهران خبر داد:
شهردار تهران در ساعات بامدادی روز سه شنبه به صورت سرزده در تعدادی از محلات محروم منطقه 12 حضور یافت و ضمن آشنایی با مشکلات و آسیب های اجتماعی شهر تهران، از نزدیک در جریان آخرین اقدامات مدیریت شهری به منظور پیشگیری و کنترل آسیب های اجتماعی قرار گرفت.
تدبیر24»محمد علی نجفی در ساعات بامداد روز سه شنبه هفتم شهریور پس از حضور در مددسرای آقایان، به مرکز کاهش آسیب و سرپناه بانوان رفت و در گفت و گو با کارشناسان این مراکز، روند رسیدگی و اسکان افراد کارتن خواب و آسیب دیدگان اجتماعی را مورد بررسی قرار داد.

وی همچنین در جریان این بازدید شبانه در محلات مولوی، بازار، شوش، اوراقچی ها، هرندی و ... حضور یافت و از نزدیک وضعیت آسیب های اجتماعی این محلات را با حضور کارشناسان مربوطه ارزیابی کرد.

بازدید از فرایند کاری مراکز بهاران در حوزه روان درمانی و مهارت آموزی به افراد پس از طی دوره ترک اعتیاد و همچنین حضور در مدرسه «صبح رویش» به منظور بررسی وضعیت آموزش و تحصیل کودکان کار از دیگر برنامه های نخستین بازدید رسمی شهردار تهران بود.

نجفی در حاشیه این بازدید با اشاره به افزایش حجم مشکلات و ناهنجاری های اجتماعی و فرهنگی شهر تهران ابراز داشت: از آنجایی که مسایل فرهنگی و اجتماعی نقش بسیار مهمی در زندگی مطلوب شهروندان تهرانی ایفا می کند، ترجیح دادم که پایان نخستین روز کاری رسمی خود در شهرداری را به بازدید از مجموعه فعالیت های شهرداری تهران در این زمینه اختصاص دهم که عمدتا در منطقه 12 و برخی مناطق پیرامونی آن انجام می شود.

وی با اشاره به برنامه های پیش رو در حوزه آسیب های اجتماعی، ابراز داشت: ما این توانایی را داریم که در مرحله اول از گسترش این آسیب ها جلوگیری کنیم و در مرحله دوم آنها را کاهش دهیم چرا که  شایسته شهر تهران نیست چنین مشکلات و معضلاتی در آن وجود داشته باشد.

شهردار تهران درباره همکاری مشترک با دیگر دستگاه های مسئول به منظور کاهش آسیب های اجتماعی در پایتخت نیز اظهار داشت: روز دوشنبه با وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی جلسه ای داشتم که بخشی از موضوعات این جلسه مرتبط با آسیب های اجتماعی بود. در این جلسه علاوه بر بررسی توسعه شبکه بهداشت در شهر تهران درباره  بخشی از آسیب های اجتماعی نیز مذاکراتی صورت گرفت چرا که وزارت بهداشت و درمان و سایر ارگان های مرتبط می توانند در جهت کنترل این آسیب های اجتماعی کمک کنند تا برنامه های مشترکی را به اجرا بگذاریم.

نجفی ابراز داشت: علاوه بر این مذاکره تلفنی با وزیر کار، تعاون و رفاه اجتماعی درباره موضوع اعتیاد، تکدی گری و کودکان کار در شهر تهران داشتم و قرار شد طی چند روز آینده جلسه ای با حضور مسئولان ذیربط از دو دستگاه با یکدیگر داشته باشیم تا مقدمات تهیه تفاهم نامه ای برای همکاری های مشترک را آماده کنیم.

براساس گزارش شهرنوشت، وی در ادامه ابراز داشت: اگر همه ارگان های دولتی، شهرداری، سازمان های مردم نهاد و مشارکت عامه مردم دخیل شوند به صورت طبیعی یک هم افزایی قابل توجهی ایجاد می شود و می توانیم امیدواریم باشیم آسیب ها را کاهش دهیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها