بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۸۶۸۶
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۹
جهانگیری:
معاون اول رئیس جمهوری جهت‌گیری بخش صنعت کشور را امیدوار کننده و رو به رشد خواند و گفت: مهمترین هنر دولت مشارکت با بخش خصوصی در تصمیم گیری های خود است.
تدبیر24»اسحاق جهانگیری در آیین تکریم و معارفه وزیران صنعت ،معدن و تجارت افزود: در بخش صنعت واقتصاد میدان دار اصلی کشور بخش خصوصی است و باید باشد و در این کار اصلا نباید تردید کرد.
وی با بیان اینکه بخش خصوصی سقف پرداز ندارد و به هر مقدار که می خواهد باید جلوبرود، تاکید کرد: بخش خصوصی باید چرخ اقتصاد را در دست بگیرد و مهمترین هنر دولت این است که در تصمیم گیری های خود بخش خصوصی را مشارکت دهد.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد: وضعیت اقتصاد در دولت یازدهم وضعیت رو به بهبود بوده است. نگوییم که وضعیت امروز ما نسبت به دیروز بهتر نشده است.
جهانگیری اضافه کرد:ممکن است بعضی جاها مشکلاتی باشد ولی ماشین اقتصاد کشور در مسیر توسعه قرار گرفته است و مهم این است که ببینیم بعد از این چه کار باید بکنیم که این توسعه رو به رشد باشد.
معاون اول رئیس جمهوری درادامه گفت:تولید داخل کشور باید رونق وسرعتش بیش از این باشد و اینکه بگوییم رکود در کشور است را قبول ندارم.
وی با تاکید بر لزوم شناسایی بازارهای داخلی و خارجی تصریح کرد:باید در صنعت کشور در مصرف انرژی صرفه جویی کنیم چرا که مصرف انرژی ما در همه بخش ها زیاد است و با هیچ جای دنیا قابل مقایسه نیست.
وی در ادامه به جلساتی که در روزهای اخیرشرکت می کند اشاره کرد و گفت :به هرحال مدیری بعد از یک دوره خدمتگزاری به جای دیگر منتقل می شود ومسوولیت دیگری می پذیرد و مدیری به دستگاه جدید می آید. بنده هم به پاس احترام به کسانی که انتظار دارند دوستانی از ریاست جمهوری در این جلسات شرکت کنند و همچنین به پاس احترام به مدیرانی که با اخلاص کار کرده اند در این جلسات شرکت می کنم.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد:حضور ما در این جلسات همچنین برای خوشامد گویی به مسئول جدید است که درابتدای کار خود مسئولیت می پذیرد و به نوعی ابراز حمایت از طرف رئیس جمهوری و دولت از ایشان است اما اشکال این جلسات این است که کمی غم انگیز می شود و دوستان طوری صحبت می کنند که انگار اتفاقی افتاده است.
جهانگیری ادامه داد:آقای نعمت زاده ، نعمت زاده ما است و همه ما به ایشان افتخار می کنیم . واقعا افتخار کشور هستند. بنده از زمانی که استاندار و نماینده مجلس بودم ایشان را می شناسم.
وی گفت: آقای نعمت زاده باهمه بداخلاقی هایی که دارد شخصیتی دوست داشتنی است که این هم جزو ویژگی های منحصر به فرد ایشان است .البته همیشه با این اخلاق کارش را پیش برده است وهمه از ایشان حساب می برند و همه باید به این شخصیت احترام بگذاریم.
معاون اول رئیس جمهوری اضافه کرد:ملت ایران بخصوص صنعتگران ومعدنکاران و بازرگانان و آنهایی که فعالان اقتصادی هستند قدر زحمات نعمت زاده را می دانند.
جهانگیری همچنین گفت: این جابجایی ها برای آقای نعمت زاده خیلی عادی است. وقتی به وی گفته می شود از اینجا به جای دیگر برود برایش فرقی نمی کند.
وی یادآور شد: آقای نعمت زاده انسان ارزشمند و دارای عمر پربرکتی است که خدمات ارزشمندی را در این مدت انجام داده است . خداوند کمتر توفیق می دهد انسان ها از همه عمرشان خوب استفاده کنند. آقای مهندس نعمت زاده در صنعت ایران کارهای ماندگار زیادی دارند و قدردانی از این گونه افراد باعث الگو سازی می شود.
معاون اول رئیس جمهوری ابراز امیدواری کرد جمهوری اسلامی ایران و دولت از توانمندی های مهندس نعمت زاده در جاهای مناسب استفاده کند و تاکید کرد:حتما از وی استفاده مطلوب خواهد شد.
وی در ادامه با اشاره به ویژگی های محمد شریعتمداری اظهار کرد:آقای شریعتمداری را همه خوب می شناسند . ایشان از مدیران با اخلاق، پرکار ،خوش فکر، با برنامه و زحتمکشی هستند که از اول انقلاب در بخشهای اقتصادی کشور فعالیتهای بسیار مهمی انجام داده ونقش بسیار تاثیرگذار داشته اند.
جهانگیری ابراز امیدواری کرد: در دوران مسئولیت ایشان در وزارت صنعت ،معدن و تجارت شاهد شکوفایی بیشتر بخشهای مهم اقتصادی کشور باشیم و حتما به همت صنعتگران این اتفاق خواهد افتاد.
وی تاکید کرد:بخش صنعت آن قدرمهم است که نمی شود از مسائل آن به سادگی گذشت، هم وزارت صنعت و معدن تاثیرگذار است و هم وزیر به عنوان بالاترین وزیر این بخش می تواند کار مطلوب و تاثیرگذار انجام دهد.
مطالب مرتبط
برچسب ها: تدبیر24
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها