بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
سه‌شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 16
کد خبر: ۸۸۷۰۸
تاریخ انتشار: ۰۷ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۷:۳۹
در راستای هفته دولت و همگام با سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال؛
شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی روز سه شنبه با حضور مهندس ولی آذروش مدیر عامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا ،مدیران شرکت و مسوولان محلی در ناحیه صنعتی سنگتاب واقع در شهرستان سیمرغ به بهره برداری رسید.

تدبیر24»چرخ های صنایع کاغذسازی قائمشهر با سرمایه گذاری آتیه صبا یکی از هلدینگ‌های صندوق بازنشستگی کشور با خرید و جایگزین کردن ماشین آلات جدید به جای ماشین آلات فرسوده در ماههای اخیر روغنکاری شد و بعد از ۱۴ سال وقفه اکنون به عرصه تولید بازگشت.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا،مهندس آذروش در ابتدای مراسم افتتاحیه ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره شهیدان رجایی و باهنر گفت:امروز اتفاق مبارکی در این مکان رقم خواهد خورد و قطعا افتتاح یک کارخانه و ایجاد اشتغال در کشور یک نوع جهاد محسوب می شود.
وی در ادامه افزود: طبق فرمایشات رهبر عظیم الشان نظام و انقلاب و در راستای شعار کشور که همان تولید و اشتغال و برنامه ریزی و جهت گیری در جهت برطرف کردن معضلات اقتصادی کشور نام گذاری شده است باید در رفع و حل و فصل مشکلات معیشتی هموطنانمان بیش از گذشته تلاش کنیم.
نائب رئیس هیئت مدیره شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا اذعان داشت:هم اکنون که در ابتدای دولت دوازدهم ،دولت تدبیر و امید ،دولتی که با پشتوانه ۲۴ میلیون رای مردم آغاز شده است ،قرار داریم باید با برنامه ریزی ،ایجاد خط مشی و انجام اموراتی مدون در مسیر اعتلا بخشیدن به ایجاد اشتغال و تولید قدم برداریم و افتتاح این کارخانه نمونه ای از فعالیتهای شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در راستای ایجاد اشتغال و تولید ملی می باشد.
مهندس ولی آذروش در ادامه خاطرنشان ساخت؛مجموعه فوق با همت وزارت کار و حمایتهای دکتر ربیعی وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی ،دکتر اسلامیان مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری و همه همکاران تلاشگرمان در شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا و اعضای هیئت مدیره در وهله نخست و در فاز اول افتتاح خواهد شد.
وی در ادامه تاکید کرد:علی رغم مشکلات اقتصادی در فاز اول توانستیم با تامین اعتبار و سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی برای ۱۰۰ خانواده اشتغال زایی نمائیم و به فضل الهی زمینه تولید و اشتغال مناسبی برای قشر زحمتکش این مجموعه فراهم آوریم.
مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا در ادامه گفت:آمار و ارقام استفاده از کاغذ در دنیا مشخص است،میانگین سرانه مصرف کاغذ در کشورمان ۴ کیلوگرم ،در اروپا ۱۶ و در کشورهای آمریکایی ۲۵ کیلوگرم می باشد و این موضوع نشان می دهد سرانه مصرف ما پائین است ،اما باید به عنوان کالای بهداشتی و مناسب این سرانه جزو سبد اصلی خانوار قرار گیرد و در ادامه راه و در مسیر استراتژی که پیش رو داریم در حفظ و جذب نیروی انسانی کارآمد تلاش خواهیم کرد.
آذروش ضمن اشاره به افتتاح بزرگترین کارخانه سلولزی در استان مازندران افزود:افتخار مجموعه و همه همکاران ما در شرکت سرمایه گذاری آتیه صبا افتتاح کارخانه و ایجاد اشتغال، پیرو فرامین مقام معظم رهبری است و همین که لبخندی بر لبان خانواده ای ایجاد کنیم بسیار ارزشمند خواهد بود.
وی همچنین از سیاستها و فعالیتهای آتیه صبا سخن گفت و افزود:اموراتی که امروزه مجموعه ما دنبال می کند ایجاد بستر و زمینه مناسب اشتغال است،به طور مثال همکاران ما در هواپیمائی آسمان در سال ۹۲ و ۹۳ با ۸ فروند هواپیما در صنعت حمل ونقل فعالیت داشتند و اکنون با افتخار باید بگویم با ۲۱ فروند هواپیما در شرکت هواپیمایی آسمان در مسیر ارائه خدمات هوایی به مردم عزیز کشورمان خدمات ارائه و بیشترین پروازهای داخلی در این مجموعه رقم می خورد.
ضمن اینکه قرارداد ۳۰+ ۳۰ با شرکت بوئینگ آمریکایی به امضاء رسید و بالاترین و مهمترین تکنولوژی بوئینگ ۷۳۷ مکس را به این ایرلاین اضافه نمودیم.
همچنین ۳ فروند هواپیمای ایرباس ۳۲۰ به مجموعه آسمان در راستای ایمنی پرواز و ارتقاء سطح سلامت مردم اضافه گردید و در سایر مجموعه‌های تحت پوشش، در بخشهای حمل ونقل ،آزاد راهها و بزرگراهها و احداث و افتتاح دیگر مجموعه ها به راهمان ادامه خواهیم داد.
مدیرعامل آتیه صبا در خصوص تولیدات در کفش ملی یکی دیگر از شرکتهای تحت پوشش افزود؛در مجموعه کفش ملی ،نامی که تا حدودی به فراموشی سپرده شده بود با برنامه ریزی و جهت گیری در مسیر حمایت از تولید و نام آن که یادآور همگی ما از دوران کودکی تا به امروز بوده است با رویکردی مناسب و در گستره های مختلف ،تولیدات را با استفاده از تکنولژی های مدرن و به روز آغاز کردیم.
و در همین راستا برای تمام سنین به ویژه بازنشستگان عزیز تمهیداتی در نظر گرفته شد تا استفاده از طرحی مناسب که مورد توجه افراد سالخورده قرار گیرد را ارائه کنیم،به همین منظور با دانشگاهی معتبر وارد مذاکره شدیم تا از توانمندی های آنان در این خصوص استفاده های بهینه صورت پذیرد.
زمانی کفش ملی فقط برای سنین ۳۰ به بالا تولید می شد و امروز در راستای حمایت از تولیدات از کودکان تا سالخوردگان می توانند از محصولات کفش ملی در سراسر کشور با قیمتهای مناسب و کیفیت بالا بهره مند گردند.
مهندس آذروش در خصوص فعالیتهای آپادانا سرام نیز گفت: با افتخار در ششمین روز هفته دولت باید بگویم کارخانه تولیدی کاشی و سرامیک آپادانا سرام به عنوان بزرگترین کارخانه در خاورمیانه توانست تولیدات خود را از لحاظ کمیت و کیفیت به بهترین وضع مطلوب رسانده و همینطور در دیگر شرکت های زیر مجموعه و در بخشهای صنعت و معدن،حمل و نقل و گردشگری شاهد اتفاقات مهم و مثبتی باشیم.
مدیرعامل آتیه صبا در پایان صحبتهایش افزود:این مجموعه متعلق به قشر عظیم و زحمتکش بازنشستگان است و ما امانتدار حق و حقوق این عزیزان هستیم.
باید از فرصتها به بهترین شکل استفاده کنیم و به امید خدا فازهای بعدی این مجموعه تا پایان سال جاری به بهره برداری خواهد رسید.
مدیر عامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر نیز گفت : خط تولید این شرکت به دلیل کمبود نقدینگی ، رکود ، فرسوده بودن ماشین آلات و نیز تولید پساب های صنعتی و آسیب زننده به محیط زیست با مصوبه سال ۱۳۸۲ مجمع عمومی شرکت ، متوقف شد.
مهدی کاملی افزود : بناچار حدود ۲۰ نفر از کارگران شرکت در آنزمان تعدیل و تمامی حقوق و مزایای قانونی آنها نیز پرداخت شد.
وی ادامه داد : از آنزمان تا اوایل دهه ۹۰ شرکت کاغذسازی قائمشهر که ۸۳ درصد سهام آن متعلق به صندوق بازنشستگی کشور بود در حالت توقف تولیدات قرار گرفت.

به گفته مدیر عامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر تصمیم احیای شرکت با رفع موانع زیست محیطی در آن سالها اخذ شد که در مرحله نخست انتقال شرکت از داخل بافت شهر قائمشهر انجام شد.
کاملی گفت که زمینی به وسعت پنج هزار و ۱۹۰ متر مربع در ناحیه صنعتی سنگتاب برای این منظور خریداری شد و زیربنای کارخانه چهار هزار و ۵۰۴ متر مربع است.
وی با اشاره به اینکه ماشین آلات این کارخانه با هزینه ۷۰۰ هزار یورویی از کشورهای ترکیه ، چین و نیز داخل کشور تامین شد ، افزود : امروز و با بهره برداری فازنخست شرکت برای ۱۴۰ نفر بصورت مستقیم و غیر مستقیم اشتغال ایجاد شد.

مدیر عامل شرکت صنایع کاغذسازی قائمشهر ظرفیت تولید روزانه شرکت را هم اکنون ۱۰ تن اعلام کرد و گفت که با بهره برداری فازهای بعدی این میزان تولید و اشتغال افزایش خواهد یافت.

این شرکت با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریالی با تولید ۵۰ نوع محصول بهداشتی همچون انواع دستمال کاغذی ، پد بهداشتی و محصولات سلولزی به عنوان اولین شرکت تولیدکننده خمیر فلاف پالپ از لینتر پنبه در کشور به بهره برداری رسید .
پیش بینی می شود برای اجرای تمامی فازهای شرکت بیش از ۲۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری نیاز است.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها