بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۲۹ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 17
کد خبر: ۸۸۸۵۳
تاریخ انتشار: ۰۹ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۴۷
رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری:
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور گفت: هر گردشگر یک هزار و 200 دلار برای کشور درآمدزایی دارد و از همین رو گردشگری حوزه ای پر سود محسوب می شود.
تدبیر24»علی اصغر مونسان شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز به کار دوازدهمین جشنواره ملی آش ایرانی در زنجان افزود: گردشگری حوزه ای فرا بخشی است و آثار آن در بخش های مختلف تاثیر گذار است.
وی یادآورشد: در حالی که ایجاد هر شغل در بخش صنعت به یک تا 1.5 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد، در بخش گردشگری می توان با 500 میلیون ریال شغل ایجاد کرد.
مونسان اظهار کرد: توسعه گردشگری و برگزاری جشنواره ها علاوه بر آنکه موجب رونق اقتصادی است، نشاط اجتماعی را هم تقویت می کند.
معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان گفت: بسیاری از معضلات اجتماعی را می توان با برگزاری همین جشنواره ها کاهش داد و روحیه شادابی را در جامعه رونق بخشید.
وی به عزم دولت دوازدهم برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم اشاره و خاطر نشان کرد: دولت برای حمایت از تولید و اشتغالزایی برنامه های جدی در دستور کار دارد و حوزه گردشگری هم می تواند نقش اقتصادی بسیار برجسته ای در این زمینه ایفا کند.
مونسان تاکید کرد: آثار تاریخی و گردشگری به رایگان در اختیار مردم و مسئولان قرار دارد و آنان باید از این فرصت برای رونق اقتصادی و جذب گردشگری بهترین بهره برداری را داشته باشند.
جشنواره آش ایرانی از هشتم تا دوازدهم شهریور جاری در محل مجموعه گردشگری و تفریحی گاوازنگ زنجان برپاست و علاقه مندان می توانند علاوه بر تجربه طعم آش 26 استان، از نمایشگاه صنایع دستی 31 استان هم بازدید کنند.

** ایجاد شغل در بخش خدمات به مراتب شدنی تر و در دسترس تر است
معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری همچنین در آیین افتتاح کارخانه سه هزار و 300 تنی شمش روی پردازان ایرانیان بر لزوم تقویت کسب و کارهای کوچک و کارآفرینی در این حوزه تاکید کرد و گفت: ایجاد اشتغال در بخش خدمات نسبت به دیگر بخش ها، بسیار شدنی تر و در دسترس تر است.
مونسان به رشد شاخص های صنعتی و اقتصادی کشور طی فعالیت دولت یازدهم اشاره کرد و افزود: حمایت از صنعت و رفع مشکلات این حوزه در دولت دوازدهم گسترش می یابد.
وی به تحقق رشد اقتصادی هشت درصدی در کشور طی فعالیت دولت تدبیر و امید اشاره کرد و ادامه داد: رسیدن به رشد هشت درصدی آن هم از یک وضعیتی که میزان شاخص آن منفی بود، کار بسیار سخت و طاقت فرسایی است.
مونسان با بیان اینکه دولت یازدهم 170 هزار میلیارد ریال تسهیلات به واحدهای تولیدی و صنعتی پرداخت کرد، افزود: حمایت های دولت بسیاری از واحدهای تولیدی را به چرخه فعالیت بازگرداند.
وی با اشاره به نام گذاری سال جاری به سال ' اقتصاد مقاومتی، تولید، اشتغال' توسط رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: این نشان از اهیمت این بخش است و دولت دوازدهم نیز طی جلساتی که تا کنون تشکیل داده به امر تولید و اشتغال اهتمام ویژه و جدی دارد.
مونسان با اشاره به اهداف پیش بینی شده در برنامه ششم توسعه، افزود: رشد هشت درصدی و ایجاد یک میلیون شغل در سال، اهدافی است که دولت دوازدهم تلاش می کند تا به آن ها برسد.
رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری با بیان اینکه برای رسیدن به حدود یک میلیون شغل در سال، نیازمند حدود 770 هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری هستیم،گفت: شاید این عدد تا اندازه ای دست نیافتنی باشد ولی دولت تمام تلاش خود را خواهد کرد تا بتواند تولید و اشتغال را به یک نقطه خوبی برساند.
مونسان به پایین بودن هزینه ایجاد شغل در بخش خدمات اشاره کرد و افزود: در بخش گردشگری ورود هر گردشگر خارجی معادل یکهزار و 200 دلار یعنی به اندازه ارزش 30 بشکه نفت، درآمد برای کشور ایجاد می کند.
وی ادامه داد: در بخش صنایع دستی نیز ایجاد یک شغل نیازمند 500 میلیون ریال اعتبار است در حالی ایجاد یک شغل در بخش های همچون صنعت، نفت و پتروشیمی، از پنج هزار تا 10 هزار میلیارد ریال هزینه دارد.
کارخانه سه هزار و و 300 تنی شمش روی پردازان ایرانیان با سرمایه گذاری مشترک ایران و ترکیه تاسیس شده است.
به گزارش ایرنا، شامگاه چهارشنبه با حضور معاون رئیس‌ جمهوری و رئیس سازمان میراث‌ فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری، شرکت ملات خشک زنجان نیز به مرحله بهره برداری رسید.
این مجموعه، تولیده کننده انواع ملات های پایه سیمانی و اندودهای پایه گچی است که آماده سازی آن بسیار راحت است و فقط با افزودن میزان مشخصی از آب ، آماده مصرف می شود.
به گفته مدیرعامل شرکت ملات خشک زنجان، این شرکت با فعالیت خود، زمینه اشتغال 50 نفر را به صورت مستقیم و حدود 200 نفر به طور غیر مستقیم فراهم کرده است.
برچسب ها: تدبیر24 ، گردشگر
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها