بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 April 19
کد خبر: ۸۸۹۸۱
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۹
حسین نقاشی
تدبیر24»استفاده از پتانسیل‌های موجود در شوراها و مجلس باید در دستور کار دولت قرار بگیرد، آقای روحانی و کابینه‌اش باید به چند حوزه توجه ویژه‌ای داشته باشند از جمله بخش اقتصادی است. روشن است که این حوزه نیازمند فعالیت‌های ویژه‌ای است. در دولت اول آقای روحانی توانستند تا حدودی تورم ایجاد شده در دولت دوم آقای احمدی‌نژاد را مهار کنند. در آن دوران ما به صورت هفتگی شاهد نوسان قیمت‌ها بودیم اما ایشان توانست این فضا را از بین ببرد.
با این حال رشد اقتصادی و اشتغال همچنان دغدغه اصلی کشور است هر چند معتقدیم که بخش مهمی از این توجهات اقتصادی به ملاحظات بین‌المللی ما و روابط‌مان با کشورهای همسایه بر می‌گردد. ارتباطات بین‌المللی ما نقش بسزایی در رشد اقتصادی ما دارد. تمام مقدرات و اتفاقات سیاست خارجی و اقتصاد در دست دولت نیست اما ایشان در حدی که اختیارات قانونی اجازه می‌دهد باید تلاش خود را انجام دهد تا با هماهنگی عرصه‌های مختلف بتواند مشکلات فعلی را با تنش‌زدایی و فعالیت در راستای ایجاد آرامش بین‌المللی فضای کسب و کار و اقتصاد را در کشور ما بهبود ببخشد. 
 بسط و گسترش آزادی‌های اجتماعی موضوع مهم دیگری است که دولت باید به آن توجه کند. در عرصه سیاست داخلی حوزه‌هایی مثل آزادی مطبوعات وجود دارد. بخشی از آنها به حمایت وزارت کشور و بخشی دیگر به حمایت وزارت ارشاد مربوط می‌شود. حمایت دولت آقای روحانی از آزادی‌های مشروع می‌تواند مقبولیت هر چه بیشتر این دولت را به همراه بیاورد.
 متاسفانه در برخی از موضوعات مثل لغو کنسرت‌ها شاهد اقدامات خودسرانه خارج از چارچوب قانونی هستیم. این موضوع در حوزه‌هایی مثل سینما، تئاتر، کتاب و انتشارات وجود دارد. جناب دکتر صالحی در وزارت ارشاد باید برای ارتباط هر چه بیشتر با اهالی فکر و اندیشه مقابل فشارهای موجود ایستادگی کند تا شاهد رونق فعالیت‌های فرهنگی باشیم و گردش آزاد اطلاعات نیز تحقق پیدا کند. 
 با توجه به اینکه آقای ظریف دیپلمات با سابقه‌ای در عرصه بین‌المللی به حساب می‌آیند می‌توانند کمک شایانی به پیشبرد اهداف کشور و تحقق وعده‌های رییس‌جمهور کنند. همچنین می‌توانند سد محکمی مقابل زیاده‌خواهی‌های منطقه‌ای برخی کشورها مثل عربستان ایجاد کنند. با روی کار آمدن بخش تندروی خاندان آل‌سعود در عربستان که تفکرات افراطی نسبت به ایران دارند چهره‌ای مثل ظریف می‌تواند منافع‌مان را در منطقه و جهان حفظ کند. همچنین در نظر داشته باشیم که در آمریکا هم چهره افراطی مثل ترامپ بر سر کار است و یک دولت کمتر قابل پیش‌بینی و غیرمتعارف در آمریکا بر سر کار است. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها