بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
چهارشنبه ۰۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - 2024 April 24
کد خبر: ۸۹۰۰۲
تاریخ انتشار: ۱۱ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۵:۳۵
زخم باز در دهان ایجاد شود و گذاشت یک هفته از آن در حالی که التیام نیافته و این زخم ادامه دارد می‌تواند نشانه‌ای از بروز یک بیماری سخت در انسان باشد. بروز زخم دهان هنگام مریضی و ضعیف شدن سیستم ایمنی امری طبیعی است، اما در صورت ماندگاری آن به معاینه پزشک نیاز است.
تدبیر24»یک جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت با تأکید بر چند گروه از نشانه‌هایی تأکید کرد که می‌توان با مشاهده آن‌ها در دهان و دندان می‌توان از بروز بیماری‌هایی باخبر شد و به درمان آن‌ها پرداخت. 
دکتر«اردوان اعتمادی» جراح ومتخصص بیماری های لثه و ایمپلنت با اشاره به این چند گروه نشانه‌ها گفت : یکی از نشانه‌هایی که نباید به سادگی از کنار آن گذشت بوی بد دهان است زیرا این بوی بد می‌تواند نشانه بیماری کبد باشد. 
دکتر اعتمادی دراین‌باره توضیح داد: البته مطالعات اخیر نشان داده‌است که ۸۰درصد از علل بروز بوی بد دهان ناشی از عوامل داخل دندان‌ها نظیر پوسیدگی و عارضه‌هایی است که به دندان و لثه مربوط می‌شود. لذا اگر بوی بد دهان با مسواک و سایر توصیه‌های دندانپزشک شما برطرف نشد آنگاه باید دید ۲۰درصد عوامل دیگر در این عارضه تاثیر داشته‌اند یا خیر؟
وی در توضیح این نشانه تأکید کرد : اگر باوجود مسواک زدن مرتب دندان و زبان خود  و استفاده از نخ دندان باز هم دهانتان بو می‌دهد ممکن است این موضوع علامت  اختلال گوارشی، سوءهاضمه و گاهی بیماری کبد باشد.
این متخصص بیماری های لثه و ایمپلنت  با اشاره به یکی دیگر از نشانه‌هایی که می‌تواند حکایت از بیماری ما داشته باشد توضیح داد:‌ اگرچه علت ساده خشکی دهان ممکن است کمبود آب بدن باشد اما عوامل دیگری مانند مصرف الکل، استعمال دخانیات و… نیز در این امر نقش دارد. کمبود بزاق دهان یکی از نخستین علایم دیابت است. علایم دیگر دیابت شامل تشنگی بیش از حد، سوزن سوزن شدن دست و پا، تکرر ادرار و تاری دید است. در صورتی که دچار این علایم شدید، حتماً به پزشک مراجعه کنید.
دکتر«اردوان اعتمادی»  به نکته دیگری در بهداشت دهان و دندان اشاره کرد که می‌تواند نشانه ناخوشایندی در زمینه سلامت فرد باشد و افزود: زخم باز در دهان ایجاد شود و گذاشت یک هفته از آن در حالی که التیام نیافته و این زخم ادامه دارد می‌تواند نشانه‌ای از بروز یک بیماری سخت در انسان باشد. بروز زخم دهان هنگام مریضی و ضعیف شدن سیستم ایمنی امری طبیعی است، اما در صورت ماندگاری آن به معاینه پزشک نیاز است.
این عضوانجمن جراحان لثه آمریکا وعضوهیئت علمی دانشگاه و فلوشیپ لیزر به خونریزی لثه به هنگام یا بعد از مسواک زدن به عنوان نشانه قابل توجه دیگر اشاره کرد و  توضیح داد: خون ریزی لثه هنگام یا پس از مسواک زدن و بوی بد دهان می‌تواند، علایم التهاب لثه باشد که در صورت درمان نشدن، بیماری به نام پریودنتیت به وجود می‌آید که باعث عفونت بافت‌های لثه می‌شود. در موارد حاد می‌تواند منجر به تحلیل شدید بافت استخوان و لق شدن دندان‌ها شود. برای پیشگیری به طور منظم مسواک بزنید و از نخ دندان استفاده کنید و در صورت مشاهده خون‌ریزی حین مسواک زدن یا پس از برخاستن از خواب به دندان‌پزشک مراجعه کنید.

منبع: کلید ملی
برچسب ها: تدبیر24 ، بوی بد دهان
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها