بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۰۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
براساس پژوهشی از RAND Corporation و RAND Europe، تاخیر در ساعات شروع مدرسه می‌تواند ۸۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ به اقتصاد ایالات متحده کمک کند. این افزایش ناشی از بهبود میزان فارغ‌التحصیلی دبیرستان است که منجر به مشاغل بهتر و هزینه‌های کمتر در ارتباط با تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی، چاقی و بیماری‌های ذهنی می‌شود. مدارس ممکن است ملزم به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت شوند، که این امر خود با منافع بلندمدت همراه است.
تدبیر24»براساس پژوهشی از RAND Corporation و RAND Europe، تاخیر در ساعات شروع مدرسه می‌تواند ۸۳ میلیارد دلار تا سال ۲۰۲۷ به اقتصاد ایالات متحده کمک کند.

این افزایش ناشی از بهبود میزان فارغ‌التحصیلی دبیرستان است که منجر به مشاغل بهتر و هزینه‌های کمتر در ارتباط با تصادفات ناشی از خواب‌آلودگی، چاقی و بیماری‌های ذهنی می‌شود.

    مدارس ممکن است ملزم به سرمایه‌گذاری‌های کوتاه مدت شوند، که این امر خود با منافع بلندمدت همراه است.

پژوهشی جدید، روشی ساده را برای افزودن میلیاردها دلار به اقتصاد ایالات متحده یافته است: تاخیر در ساعت شروع مدرسه.

مطابق با پژوهشی منتشر شده از جانب RAND Corporation و RAND Europe، تغییر زنگ اول مدرسه به ۸:۳۰ صبح در میان مدارس راهنمایی و دبیرستان ایالات متحده می‌تواند هزینه‌های معادل ۳/۹ میلیارد دلار به اقتصاد ایالات متحده در طی سال آتی و ۸۳ میلیارد دلار در دهه بعد کمک کند.

مارکو هافنر، پژوهشگر و رهبر تیم تحقیقاتی RAND Corporation ضمن اشاره به هزینه‌های تغییر مسیرهای اتوبوس و مشکلات تغییر فعالیت‌های مدرسه خطاب بهBusiness Insider  می‌گوید: "مردم همیشه درباره‌ی هزینه‌ها صحبت می‌کنند. اما هیچ کس در مورد مزایا سخنی به زبان نمی‌آورد”.

مدارس در اتخاذ پیشنهاد انجمن پزشکی آمریکا و آکادمی پزشکی اطفال آمریکا (AAP) دال بر الزام به عدم حضور نوجوانان در مدرسه قبل از سال ۸:۳۰ صبح بنا به دلایل سلامتی به کندی عمل کرده‌اند.

جودیت اوونز، پزشک متخصص اطفال و نویسنده‌ی گزارش خط‌ مشی ۲۰۱۴ AAP می‌گوید: "پژوهش به صراحت نشان می‌دهد که نوجوانانی که از خواب کافی برخوردارند در معرض خطر کمتری از اضافه وزن یا ابتلا افسردگی قرار دارند و کمتر دچار حوادث رانندگی می‌شوند، نمرات بالاتری کسب می‌کنند و کیفیت زندگی بهتری خواهند داشت.

برخی ایالات و همچنین مناطق و مدارس گام‌هایی را در جهت پیروی از این توصیه‌ها برداشته‌اند؛ با وجود این، بسیاری دیگر بر این اعتقادند که تغییر برنامه زمانی عملی نیست. به گفته‌ی هافنر، در موارد خاص، مدارس باید از ساعات ورزش خود کم کنند تا زمان‌های از دست رفته جبران شود. برخی دیگر مجبورند بر روی اتوبوس‌های بیشتر سرمایه‌گذاری کنند، زیرا ناوگانی که قبلاً بچه‌ها را در زمان‌های مختلفی به مدرسه می‌رساند، اکنون باید همه‌ی آنها را در یک زمان به مقصد برساند.

طبق گزارشی از مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در سال ۲۰۱۴، تقریباً ۹۳ درصد از دبیرستان‌ها و ۸۳ درصد از مدارس راهنمایی در ایالات متحده قبل از ۸:۳۰ شروع به کار می‌کنند.

در جدیدترین پژوهش، محققان به داده‌های CDC اتکا کردند که شامل زمان‌های شروع به کار مدارسی از ۴۷ ایالت بود. آنها از داده‌ها برای ساخت یک مدل اقتصادی بهره بردند که نشان می‌دهد تصادف‌های خودرویی و نرخ فارغ التحصیلی از دبیرستان تا چه اندازه بر درآمد اقتصادی در یک ایالت تاثیر می‌گذارد.

نتایج بیانگر افزایش قابل توجه در خروجی بلند مدت دانش‌آموزان در زمان ورود به دنیای کار بود. در طی یک دوره  ۱۵ ساله، داده‌ها نشان دادند که ۱۴۰ میلیارد دلار دیگر نیز باید به اقتصاد ایالات متحده اضافه شود.

به گفته‌ی هافنر، وی از ورود به این پژوهش، هیچ انتظاری نداشته است و تصدیق کرد که ۱۴۰ میلیارد دلار نسبت به تولید ناخالص داخلی ۵۷/۱۸ تریلیون دلاری ناچیز است. اما وی افزود که ۳/۹ میلیارد دلار در سال مبلغ اندکی نیست؛ بلکه دقیقاً با درآمد سالانه‌ی لیگ برتر بیسبال برابری می‌کند.

به گفته‌ی وی، مدل تیم تحقیقاتی وی، سایر پیامدهای شروع به کار زود موقع مانند افزایش نرخ چاقی (با هزینه‌ی سالانه ۴۵ میلیارد دلار) را پوشش نمی‌دهد. این پژوهش نشان داده است که نوجوانانی که به اندازه کافی نمی‌خوابند، در معرض ریسک بیشتری در ارتکاب جرائم خشن و آسیب به اموال قرار دارند که هر دو مورد سالانه هزینه‌ی چند میلیارد دلاری تحمیل می‌کنند. کاهش بیماری‌های ذهنی نیز به کاهش هزینه‌ها می‌انجامد.

هافنر می‌گوید: مردم عمدتاً درباره هزینه‌ها صحبت می‌کنند. اما من فکر می‌کنم این مسئله می‌تواند کمک شایانی به نوع بازخورد آن داشته باشد. این مسئله صرفاً به سلامت عمومی و هزینه‌ها نمی‌پردازد؛ بلکه برای اقتصاد بسیار حائز اهمیت است.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها