بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۰۶۳
تاریخ انتشار: ۱۲ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۳۲
مراجع عظام تقلید در دیدار با رئیس دفتر رئیس جمهوری، بر حل مشکلات اقتصادی کشور، ایجاد اشتغال، خدمت به مردم و پیروی بیش از پیش از منویات رهبر معظم انقلاب تاکید کردند.
تدبیر24»در این دیدارها، مراجع تقلید بر اصلاح نظام بانکی، هدایت تولید به سمت اشتغال، جلوگیری از قاچاق کالا، نظارت بیشتر بر قیمت کالاها، حرام بودن دیرکرد سود بانکی و بر خدمت به مردم تاکید و با تقدیر از کاهش سود بانکی، کمک به رئیس جمهوری برای حل مشکلات کشور توسط همه گروه ها را خواستار شدند.

** یارانه ها به سمت تولید هدایت شود/ ضرورت اصلاح نظام بانکی
آیت الله ناصر مکارم شیرازی از مراجع عظام تقلید نیز در این دیدار خواستار تجدید نظر در شیوه پرداخت یارانه ها شد و گفت: یارانه های افراد ثروتمند باید قطع و به مستمندان پرداخت و یارانه به سمت تولید هدایت شود ضمن اینکه اقدام دولت برای کاهش سود بانکی قایل تقدیر است و باید به سمت اصلاح نظام بانکی حرکت کرد
وی همچنین به ساماندهی هرچه بیشتر مساله مالیات و جلوگیری جدی از قاچاق کالا به کشور اشاره کرد و گفت: بی توجهی به این مسائل سد راه گسترش مسائل اقتصادی درکشور است.
آیت الله مکارم شیرازی ضمن تاکید بر ضرورت حمایت از رئیس جمهوری و اتحاد سران قوا برای رفع مشکل های مردم افزود: من در عمل از دولت حمایت خواهم کرد و در صورت نیاز تذکرات لازم را به دولتمردان ارائه می کنم .

** افزایش نظارت بر قیمت کالاها / پرداخت یارانه ها برداشته شود
آیت الله حسین نوری همدانی از مراجع عظام تقلید نیز در این دیدار گفت: دولت باید هرچه بیشتر بر قیمت کالاها و خدمات در کشور نظارت داشته و جلوی برخی افزایش قیمت ها را بگیرد.
وی با بیان اینکه از موضوعات مهمی که بارها تذکر داده ایم، موضوع حرام بودن اخذ دیرکرد در بانکها است، اظهار داشت: در دین مبین اسلام اینکه اگر کسی قرضی بدهد، نباید اضافه تر از آن پس بگیرد و این به هرشکلی حرام است.
وی با بیان اینکه پرداخت یارانه باید برداشته شود، اظهار داشت: مردم باید از لحاظ اقتصادی به گونه ای قدرتمند شوند که به این یارانه نیازی نداشته باشند و باید این فرهنگ درجامعه نهادینه شود که دریافت پول در ازای کار خواهد بود.

** حل مشکلات جامعه اولویت دولت باشد/ پیروی بیش از پیش از منویات رهبری
آیت الله سید محمدعلی علوی گرگانی در این دیدار رمز حل مشکلات کشور را اتحاد همه گروه های سیاسی و مسئولان دانست و اظهار داشت: گروه ها و جناح های سیاسی اگر دلسوز کشور و انقلاب و به دنبال موفقیت کشور هستند باید در جهت منویات رهبری حرکت کنند.
وی با بیان اینکه سفارش من به رئیس جمهوری محترم توجه بیش از پیش به نظرات رهبری است گفت: همچنان که درگذشته رئیس جمهوری محترم اجرا کننده نظرات و رهنمودهای رهبر معظم انقلاب بوده اند، باید این موضوع بیش از گذشته مورد توجه قرار گیرد.
وی توجه دولت دوازدهم به حل مشکلات جامعه را مورد تاکید قرارداد و گفت: درحل مشکلات کشور بایدکار کارشناسی در دستور کار مسئولان قرار گیرد و با تبادل نظر و مباحث کارشناسی به دنبال پیدا کردن بهترین راه حل بود.

** تشریح برنامه های دولت برای حل مشکل معیشت مردم و بیکاری،ضرورت اتحاد و همدلی میان جناح های مختلف کشور، تاکید بر تعلق دولت به مراجع و روحانیت، ابلاغ سلام رئیس جمهوری، پرهیز از حاشیه روی و حاشیه سازی دولت و شنیدن رهنمودهای مراجع تقلید از جمله سرفصل های گفت و گوی محمود واعظی با مراجع تقلید بود.
رئیس دفتر رئیس جمهوری در این دیدارها، استفاده از رهنمودهای مراجع تقلید را از جمله اولویت های دولت دوازدهم ذکر کرد و افزود: دولت متعلق به روحانیت و مراجع است به همین دلیل دولت خود را نیازمند ارتباط نزدیک تر با مراجع تقلید و حوزه می داند تا خدمت بیشتری به مردم ارائه دهد.
محمود واعظی تاکید کرد: اولویت اول دولت مسائل اقتصادی است ولی این به معنای فراموش کردن مسائل فرهنگی، اعتقادی و مسائل دینی مردم نیست.
وی دولت دوازدهم را فراجناحی دانست و افزود: دولت آقای روحانی، جناحی و گروهی نیست و بر اساس مشی اعتدال متعلق به همه مردم ایران است که این موضوع در انتخاب وزرای کابینه دوازدهم مورد تاکید رئیس جمهوری بوده است چرا که ایشان برای انتخاب وزرا علاوه بر شایستگی، تدین و اعتقاد به قانون اساسی و ولایت فقیه دارای شاخص های انسجام فکری، اعتدال، دوری از تندروی و افراط و خدمت به مردم تکیه کردند.
واعظی با تاکید براینکه دردولت دوازدهم خدمت به مردم اصل و اولویت است تصریح کرد: نباید به دنبال حاشیه برای دولت بود و همه دلسوزان کشور باید با اتحاد به دنبال حل مشکلات مردم با تاکید بر منویات رهبر معظم انقلاب باشند.
وی با بیان اینکه دشمن به دنبال ایجاد اختلاف میان دولت و رهبری است تاکید کرد: حفظ این نظام در گرو پشتیبانی و تبعیت از رهبری است و دولت خود را پیرو رهبری می داند.
رئیس دفتر رئیس جمهوری گفت: دکتر روحانی بر ضرورت ارتباط مستمر و نزدیک تر از دولت یازدهم با علما و مراجع عظام تقلید و بهره مندی از رهنمودهای ایشان تأکید کرده اند.
وی در پایان خاطرنشان کرد: به طور قطع دولت نیازمند دعای خیر و رهنمودهای ارزشمند علما و مراجع عظام تقلید است تا گام های موثری را در جهت پیشرفت و رونق اقتصادی در کشور برداشته شود و بدانیم که موفقیت دولت، موفقیت نظام اسلامی خواهد بود.
وی ارتباط دوسویه و مستمر میان دولت، حوزه های علمیه و مراجع تقلید را خواسته دولت دانست و افزود: مراجع معظم تقلید با دقت مسائل جامعه و عملکرد دولت را رصد می کنند که در این دیدارها نکته های بسیار خوبی مطرح کردند که به رئیس جمهوری منتقل می کنیم.
رئیس دفتر رئیس جمهوری چهارشنبه گذشته به منظور زیارت حرم مطهر حضرت فاطمه معصومه (س) و دیدار با مراجع عظام تقلید و علمای قم در سفری 2 روزه وارد این شهر شد.
دیدار با آیت عظام نوری همدانی، مکارم شیرازی ، صافی گلپایگانی، وحید خراسانی، سبحانی و علوی گرگانی از جمله برنامه های واعظی به قم بود که دیدار رئیس دفتر رئیس جمهور با آیات عظام صافی گلپایگانی، وحید خراسانی و سبحانی بدون حضور خبرنگاران برگزار شد.
بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها