بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۱۷۲
تاریخ انتشار: ۱۳ شهريور ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰
مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که کمپ‌های کویرنوردی در شهرستان‌ها ایجاد و تجهیز شده است، گفت: 10 اقامتگاه بوم‌گردی در استان ایجاد شده است.

تدبیر24»«حسن رمضانی» در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، با اشاره به طراحی نرم‌افزار راهنمای گردشگری خراسان‌جنوبی، گفت: این اپلیکیشن در دو نسخه اندروید و ios   طراحی و در اختیار مسافران و گردشگران قرار گرفت.

وی با بیان این‌که رونمایی از اپلیکیشن گردشگری خراسان‌جنوبی، اقدامی مبتکرانه است، افزود: گردشگران و مسافرانی که استان خراسان‌جنوبی را به‌عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند، با نصب این راهنمای گردشگری بر روی گوشی‌های هوشمند می‌توانند به راحتی به نیازهای گردشگری خود دست یابند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی خاطرنشان کرد: این اپلیکیشن شامل تاریخچه، آداب و رسوم، آثار تاریخی و گردشگری، جاذبه‌های طبیعی، موزه‌ها، خدمات رفاهی، صنایع‌دستی، حمل و نقل، مراکز زیارتی، سلامت و درمانی، بازی‌های محلی و مشاهیر هر شهرستان است.

رمضانی ادامه داد: امسال برای هر شهر یک کتابچه طراحی شد که خاص جاذبه‌های گردشگری، آثار تاریخی و صنایع‌دستی هر شهر بوده و به دو زبان فارسی و انگلیسی چاپ و در اختیار گردشگران قرار گرفت.

وی، لازمه رشد و توسعه گردشگری و جذب بیشتر گردشگران را فراهم‌سازی زیرساخت‌ها در استان دانست و گفت: با کمک بخش خصوصی و سازمان‌های دولتی، ظرفیت‌های اسکان به بهترین نحو برای مسافران مهیا شد تا با آرامش خاطر، تعطیلات نوروز را در این استان سپری کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی اظهار کرد: با ظرفیت‌های فراهم شده امسال شاهد افزایش ۲۰درصدی اقامت مسافران و گردشگران در استان بوده‌ایم.

رمضانی خاطرنشان کرد: در نوروز امسال یک میلیون و ۴۵۰ هزار و ۱۶۴ مسافر و گردشگر در هتل‌ها، مهمانپذیرها، زائرسراها، مدارس و کمپ‌های موقت اقامت داشته‌اند.

صنایع‌دستی، نمادی از هویت فرهنگی گذشته  

وی با اشاره به استقبال مسافران و گردشگران از صنایع‌دستی استان، افزود: صنایع‌دستی نمادی از یک هویت فرهنگی غنی گذشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که توسعه و رونق هنرهای سنتی نقش مهمی در صنعت گردشگری دارد، تصریح کرد: صنایع‌دستی قابلیت ایجاد توسعه در مناطق شهری و روستایی را دارد و برای رفع فقر مناطق روستایی، ارتقای سطح و کیفیت زندگی روستاییان و ایجاد اشتغال می ‌واند مؤثر واقع شود.

رمضانی با بیان این‌که در نوروز امسال ۱۷۵ غرفه صنایع‌دستی  و ۱۵ سیاه چادر عشایری در استان برپا شد، افزود: بیشترین تعداد غرفه‌ها مربوط به شهرستان بیرجند با ۴۲ غرفه در قالب سه بازارچه صنایع‌دستی   و دو سیاه چادر عشایر و شهرستان طبس با ۲۸ غرفه و یک سیاه چادر بوده است.

وی میزان فروش صنایع‌دستی در ایام نوروز امسال را ۵۷۴ میلیون تومان دانست و گفت: میزان فروش امسال نسبت به نوروز سال گذشته، بیش از ۳۰ درصد رشد داشته است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی تصریح کرد: بیشترین میزان فروش صنایع‌دستی نیز مربوط به شهرستان طبس با رقم ۳۴۲ میلیون تومان بوده است.

رمضانی میزان فروش صنایع‌دستی در شهرستان بیرجند را ۶۱ میلیون تومان برشمرد و افزود: از این میزان ۵۲ میلیون تومان فروش مربوط به بازارچه صنایع‌دستی عمارت جهانی اکبریه بوده است.

وی با بیان این‌که  امسال تمبر یادبود باغ اکبریه و نقشه راهنمای گردشگری سه بعدی برای نخستین بار در کشور چاپ شد و در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت، اظهار کرد: در حوزه موزه‌ها اتفاقات خوبی رخ داده و موزه دیرینه‌شناسی در منزل تاریخی فروتن و موزه عروسک و فرهنگ در باغ و عمارت اکبریه نیز فعال شد.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری خراسان‌جنوبی با بیان این‌که علاقه‌مندی به آثار تاریخی در استان وجود دارد اما این علاقه‌مندی به تنهایی کافی نیست، یادآور شد: نیاز است برای حفاظت از آثار تاریخی، مردم در کنار میراث فرهنگی و همیار ما باشند.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها