تدبیر24»توسعه گردشگری در سطح جهان طی سال‌های اخیر، افزایش تقاضا در حوزه‌های مختلف خدمات سفر را به دنبال داشته است. بخشی از این تقاضا به خدمات تفریحی باز می‌گردد، به طوری که افزایش روزافزون مراکز ورزشی، تفریحی و تجاری در مقاصد مختلف گردشگری دنیا را، می‌توان موید این ادعا دانست. تقاضا برای افزایش خدمات تفریحی و جاذبه‌های نوآورانه، منجر به تعریف ساختارهای جدیدی از خدمات تفریحی‌تجاری با رویکرد خلاقانه شده است که به عنوان بخشی از چشم‌اندازهای تجاری بسیاری از کشورهای جهان و جامعه معاصر آنها، نقش مهمی را در صنعت گردشگری ایفا می‌کنند.

امروزه طراحی و ساخت انواع مراکز تفریحی با رویکرد گردشگری خلاقانه و ایجاد مقاصد جذاب گردشگری، روز به روز در حال افزایش است و بسیاری از کشورها سعی در تنوع‌سازی خدمات این مراکز دارند و می‌کوشند در راستای فراهم آوردن انواع زیرساخت‌ها و خدمات تفریحی‌گردشگری، بر تعداد این مراکز بیافزایند؛ از آن جمله می‌‌توان به کشورمان ایران اشاره کرد که چند سالی است ایجاد انواع مراکز تفریحی و جدید مورد توجه قرار گرفته است.

پر واضح است که ایجاد مراکز تفریحی روباز در جزیره کیش - به دلیل قرارگیری این جزیره در جنوبی‌ترین نقطه ایران که شرایط اقلیمی، آب و هوای بسیار گرم و شرجی را بر آن تحمیل کرده است -  به منظور استفاده در تمام فصول سال مناسب نیست و از این رو ایجاد مراکز تفریحی سرپوشیده بهترین گزینه در این راستا به شمار می‌روند. علاوه بر این به دلیل اینکه ساکنان این جزیره و همین‌طور مناطق اطراف از طبیعت زمستانی و ظرفیت‌های آن بی‌بهره هستند، بنابراین راه‌اندازی مرکز تفریحی زمستانی سرپوشیده قطعا می‌تواند با استقبال کیشوندان و گردشگران ورودی به جزیره از جمله سایر شهرهای جنوبی ایران و یا نوار ساحلی جنوب خلیج ‌فارس مواجه شود.

نکته دیگر اینکه امروزه دولت‌های بسیاری از کشورهای دنیا که فاقد ظرفیت‌های گردشگری هستند، تلاش کرده‌‌اند تا با اعمال نگاه خلاقانه به ظرفیت‌سازی در حوزه گردشگری کمک کرده و به رونق این صنعت و درآمدزایی بالای آن اقدام نمایند. از آنجا که جزیره کیش نیز از امکانات و ظرفیت‌های گردشگری طبیعی و فرهنگی چندانی برخوردار نیست و برای جبران کاستی‌ها و تبدیل شدن به پایلوت گردشگری بیش از هر چیز از انواع مراکز خرید و هتل‌های گوناگون اشباع شده است، از این رو افزایش مراکز تفریحی با سبک و سیاق گوناگون و ایده‌پردازی‌های خلاقانه همچون طرح مجموعه تفریحی زمستانی می‌تواند در کنار سایر خدمات تفریحی جدید بهره‌برداری شده مسئولان گردشگری این جزیره را در تامین نیاز مخاطبان یاری رساند و کیش را بیش از گذشته به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری مطرح کند.