بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۳۴۷
تاریخ انتشار: ۱۵ شهريور ۱۳۹۶ - ۰۹:۱۳
در آغازین روزهای دولت دوازدهم و شورای پنجم، به‌عنوان نماینده مردم شریف تهران، بر خود لازم می‌دانم نکاتی مهم را به مثابه تذکاری ضروری مطرح کنم تا حداقل، بخش کوچکی از تکلیفی که بر دوش دارم، سبک شود.
تدبیر24»محمدرضا بادامچی نماینده مردم تهران در مجلس و نایب رییس کمیسیون اجتماعی در سرمقاله امروز روزنامه «همدلی» با این مقدمه نوشت: مشارکت حداکثری و افتخارآمیز ملت ایران در انتخابات سرنوشت‌ساز ۲۹ اردیبهشت، عصر جدیدی را در سپهر سیاسی کشور رقم زده است؛ عصری که در آن، به یمن اراده ملت، اصلاح و اعتدال به جای افراط و تفریط نشسته و امید و تدبیر علاوه بر قوه اجرایی، در عرصه مدیریت شهری نیز حضور پیدا کرده است. این اتفاق مهم را باید مدیون مردمی بدانیم که تکلیف بزرگ و تاریخی خود را با هوشمندی تمام تشخیص دادند و با وجود ناملایمات بسیار، به بهترین نحو به وظیفه خود عمل کردند.

اکنون مردم شریف ایران، پس از رای اعتماد و استقرار دولت جدید و آغاز به کار رسمی شوراها، انتظار دارند هوای تازه را استشمام کنند. آنان در ۲۹ اردیبهشت، با صدای بلند گفته‌اند از افراط‌‌گرایی، بی‌تدبیری و انحصارطلبی بیزارند و در پی آرامش، آسایش و توسعه کشورشان هستند. اینک نوبت مسئولان است که برای ارتقای سطح زندگی ولی‌نعمتان اصلی خود، تلاش کنند.

مردم خواهان شفافیت، پاسخگویی و تدبیر واقعی در تمشیت امور هستند. آنان می‌خواهند نمایندگانشان در مجلس، دولت و پارلمان‌های شهری، برای حل مشکلات جامعه گام‌هایی بلند، عینی و اثربخش بردارند. آنان تحمل شنیدن اخبار مفاسد اقتصادی جدید را ندارند. باید کاری بکنیم که مردم به جای اخبار املاک نجومی، اختلاس‌های نجومی و حقوق‌های نجومی، خبرهای عینی درباره توسعه کشور، ارتقای سطح زندگی و افزایش اشتغال بشنوند.

ما مردم شریفی داریم؛ ملتی بزرگ، گرانقدر و پای‌کار در همه دوره‌های نظام جمهوری اسلامی. این مردم عزیز لایق بهترین خدمات و تکریم‌ها هستند. تکریم مردم اما با سخنرانی‌های زیبا و هیجانی نیست. تکریم مردم یعنی اینکه چنان کار کنیم که هیچ خانواده‌ای جوان بیکار در خانه نداشته باشد. تامین امنیت، احترام به آزادی بیان، تقویت امنیت شغلی و ارتقای معیشت مردم، بزرگ‌ترین خدمت به آنان است. یادمان نرود که رای مردم به روحانی، سلام بلند آنان به آزادی بود. این وظیفه ما نمایندگان ملت است که حافظ اولین آرمان بلند انقلاب اسلامی یعنی آزادی باشیم.

در اینجا بر ضرورت گشایش انجمن صنفی روزنامه‌نگاران تاکید می‌کنم و گلایه‌مند کارشکنی‌های عجیب هستم. همچنین باید اعلام کنم به عنوان نماینده مردم از فشارهای مختلف بر روزنامه‌نگاران گلایه داریم. این افتخار نظام جمهوری اسلامی است که آزادی، امری مقدس و تضمین‌شده در آرمان‌ها و قوانین ماست و باید پاس داشته شود.

جوانان و زنان به عنوان فعال‌ترین گروه‌های کمپین انتخاباتی دکتر روحانی، حق دارند با صدای بلند و بدون لکنت‌ زبان، حقوق و مطالبات خود را از دولت منتخب خود پیگیری کنند. حضور زنان در هیئت وزیران حق مسلم آنان بود. متاسفانه این حق انسانی از آنان دریغ شد. امید است وزرا همان‌طور که رییس جمهور محترم وعده داده، از زنان و جوانان در سایر سطوح مدیریتی استفاده کنند. اکنون وقت آن است که زنان‌ و‌ جوانان شایسته، برحسب توانایی، تجربه و استعداد خود در رده‌های مختلف مدیریتی حضور یابند تا در آینده سکاندار ملک و ملت شوند.

با تغییر معنی‌دار شوراهای شهر و مدیریت شهری، ملت ایران به‌خصوص مردم تهران انتظار دارند که برای حل مشکلات پیچیده و چندبعدی شهری تدابیر اساسی اندیشیده شود. شهرهای بزرگ ما از انواع کاستی‌ها رنج می‌برند. انواع آسیب‌های اجتماعی، شهرهای بزرگ را در خود بلعیده‌اند. باتلاق فقر، چهره شهرهای بزرگ ما را زشت کرده است. تیم مدیریت جدید، باید تمام همت خود را برای برآوردن انتظار به‌حق مردم به کار گیرد.

مدیران جدید شهری باید شفاف و قابل دفاع عمل کنند. کوچک‌ترین خطا و بی‌تدبیری می‌تواند بحران‌های بزرگی به وجود آورد؛ بحران‌هایی که حل آنها حتی اگر در توانمان باشد، بسیار پرهزینه خواهند بود. لازم است برای حل مشکلات چندلایه و پیچیده شهری، برنامه‌های اندیشیده‌شده و مطئمن به اتفاق مجلس، دولت و مدیران شهری اجرایی شود و از اجرای هرگونه پروژه ضعیف و اشتباه شدیدا پرهیز شود.

نمایندگان مجلس نیز به عنوان مدافعان حقوق مردم و قانون اساسی، در حد توان و با تمام دقت و قوت، بر فعالیت تمام بخش‌ها از جمله دولت و مدیریت شهری نظارت دارند و در دفاع از حقوق مردم، با هیچکس مصالحه نخواهند کرد. این حق ملت ایران است که از چرایی و چگونگی تصمیمات کشور مطلع شوند و از عملکرد منتخبان خود انتقاد کنند. ما مشتاق شنیدن صدای‌ مردم هستیم و به نمایندگی از آنان، از مسئولان ذیربط پاسخ قانع‌کننده می‌خواهیم و امیدوارم با عملکرد خود بتوانیم قدردان گوشه‌ای از زحمات ملت شریف ایران باشیم.

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها