بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی خيرخواهان

بخش خصوصی؛ پایه رشد اقتصادی

اقتصاد ایران در حالی وارد سال پایانی سند چشم‌انداز ۲۰ ساله ۱۳۸۴ تا ۱۴۰۳ می‌شود که موفقیت کمی در جامه عمل پوشاندن به هدف رشد اقتصادی برای تبدیل ایران به اقتصاد اول منطقه مطابق با این سند داشته است. در واقع انتظار طبیعی این بود که دستیابی به رشد اقتصادی بالا و مداوم و به‌تبع آن ایجاد مشاغل جدید برای انبوه جوانان جویای کار، هر اولویت دیگر مدنظر حکومت را تحت‌الشعاع خود قرار دهد.
ایران قوی هاشمی‌طبا

ایران قوی

همچون سال‌های گذشته، در روز 22 بهمن مردم ایران در راهپیمایی سالروز پیروزی انقلاب اسلامی یعنی بیست‌و‌دوم بهمن حضور یافتند و خاطره پیروزی انقلاب و نیز شهدای انقلاب و دفاع مقدس را گرامی داشتند. انقلابی که با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی پیروز شد و مردم اعم از خواص یا عوام با برداشت خود -‌هر‌چند متفاوت- از آن استقبال کرده و بر آن پای فشردند
جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - 2024 March 29
کد خبر: ۸۹۳۷
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ آذر ۱۳۹۲ - ۰۰:۱۴
آخرین خبر های لحظه به لحظه به صورت مستقیم از ژنو
معلوم نیست امشب نتیجه ای حاصل بشود یا نه. دعوا بر سر کلمات در متن توافق نامه است و بحث اصلی بر متوازن بودن گام های متقابلی است که طرفین باید بردارند. . .

 تدبیر24 : در حالی مذاکرات ژنو ادامه دارد که حضور وزرای خارجه می تواند نشانه ای از ایجاد تفاهم بین ایران و این گروه باشد.

مهم ترین نقطه اختلاف طرفین ، بحث غنی سازی در خاک ایران بود. تهران غنی سازی را حق خود می داند ولی طرف مقابل ، خواستار توقف غنی سازی در ایران شده بود
در مذاکرات قبلی نیز ، مذاکرات تا امضای توافق نامه پیش رفت ولی در دقیقه 90 ، فرانسه با پیش کشیدن شرط های جدید ، مذاکرات را ناکام گذارد.

این خبر ، با دریافت آخرین اطلاعات از ژنو به روز می شود:

منابع آگاه برخی جزئیات توافق احتمالی ایران با گروه1+5 را تشریح کردند. به گفته این منبع آگاه طبق توافق احتمالی ژنو ایران متعهد می‌شود که موارد زیر را اجرایی کند:

1-تعلیق غنی سازی 20 درصد به مدت 6 ماه و خنثی سازی تمام مواد 20 درصد موجود
2-عدم تولید، نصب و فعال سازی هر نوع دستگاه سانتریفیوژو کاهش ماشین های فعال
3- پذیرش سقف ذخیره سازی مواد غنی شده 5 درصد.
4 -
تعلیق هرگونه فعالیت در راکتور آب سنگین اراک به مدت 6 ماه
5 -
پذیرش دسترسی و بازرسی های فراتر از پادمان
6 -
امضای توافقنامه باآژانسبرای حل مسائل باقیمانده

ما به ازای تعهدات جمهوری اسلامی ایران، که طرف مقابل متعهد به امنجام می‌شود نیز به شرح زیر است:
بازگشت  8.5 الی 10 میلیارد دلار منابع ایران به داخل کشورناشی از برداشته شدن تحریم فلزات گرانبها(طلا)، خودرو، قطعات هواپیما، اموال بلوکه شده و برداشته شدن تحریم چند بانک برای ورود این پول به کشور.

-
نشست داخلی 1+5 با اشتون پایان یافت و هیات ایرانی منتظر اعلام نتیجه جلسه است.

-
عراقچی ، معاون وزیر خارجه در تشریح آخرین وضعیت مذاکرات گفت: مذاکرات سخت و فشرده ادامه دارد و معلوم نیست امشب نتیجه ای حاصل بشود یا نه. دعوا بر سر کلمات در متن توافق نامه است و بحث اصلی بر متوازن بودن گام های متقابلی است که طرفین باید بردارند.

-
وزرای امور خارجه 1+5 با "کاترین اشتون" مسئول سیاست خارجی دیدار کردند.

-
جلسه محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران، جان کری همتای آمریکایی او و کاترین اشتون مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا به اتمام رسید. هنوز درباره نتیجه جلسه چیزی اعلام نشده است.

-
خبرنگار بی‌بی‌سی که در ژنو حاضر است، می‌گوید دیپلمات‌های غربی در پی این هستند که به توافق موقتی شش ماهه با ایران دست یابند. گفته می‌شود که این توافق شامل توقف موقتی برنامه هسته‌ای ایران در قبال تعلیق یا رفع بخشی از تحریم‌ها است. مذاکره‌کنندگان ایرانی هشدار داده‌اند که در برابر "زیاده‌خواهی‌های" غرب کوتاه نخواهند آمد.


-
حضور خودروهای زرهی در اطراف هتل محل مذاکرات توجه مردم و خبرنگاران را به خود جلب کرده است.

-
دقایقی پیش دیدار وزیر امور خارجه کشورمان و همتای آمریکایی خود (کری)  با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا (اشتون) آغاز شد.

-
خروج فابیوس ، وزیر خارجه فرانسه ، از محل مذاکرات ، این گمانه زنی را ایجاد کرده که باز هم فرانسه در صدد به هم زدن بازی است. برخی خبر داده اند او می خواهد به فرانسه برگردد ولی این خبر هنوز تأیید نشده است .

-
محمد جواد ظریف: مذاکرات به موضوعاتی رسیده که محل اختلاف با طرف مقابل است. به مردم اطمینان می دهم در هر توافقی ، غنی سازی متوقف نمی شود. در برابر زیاده خواهی ها می ایستیم. اکنون در مرحله تدوین متن هستیم و چون این مرحله حساس است و به حقوق مردم  ایران ارتباط دارد، باید در کلمات و عبارات دقت کنیم.

-
مذاکرات ظریف و اشتون پایان یافت.

-
شبکه تلويزيونی "يورونيوز" در گزارشی درباره مذاکرات هسته‌ای ژنو يادآور شد برای اولين بار حق غنی‌سازي اورانيوم در خاک ايران، در طرح توافق موقت شش ماهه و قابل تمديد، پيش‌بينی شده است
اين شبکه افزود: اين توافق پيش از توافقی نهايی پيش‌بينی می‌کند در ازای کاهش محدود مجازات‌ها، برنامه هسته‌ای ايران محدود شود.


تدابیر امنیتی در اطراف هتل محل مذاکرات

-وزیر خارجه انگلیس در جمع خبرنگاران حاضر شد و گفت: هنوز موارد اختلافی وجود دارد. توافق با ایران تنها زمانی امضا می شود که برای ما ارزش داشته باشد. ایران اتمی ، بزرگ ترین تهدید برای خاورمیانه است.
وی افزود:آمدن ما به اینجا ، بدین علت نیست که مشکلات حل شده ، بلکه به این خاطر است که مسائل دشوارند و اختلافات هنوز پابرجا.

-
مذاکرات همچنان پشت درهای بسته ادامه دارد و در این سوی درها ، خبرنگاران در عین انتظار به شوخی های سیاسی و کاری هم می پردازند و داغ ترین سوژه آنها به ویژه خبرنگاران غربی این است که با توجه به سابقه بازی خراب کنی فابیوس ، وزیر خارجه فرانسه، چگونه می توان دهان او را بست؟!

-
مذاکرات دو جانبه کری و لاوروف آغاز شد.

_
آغاز دیدار ظریف و اشتون.

-
وزیر امور خارجه انگلیس هم وارد ژنو شد.

-
وزیر خارجه چین هم به ژنو رسید. "وانگ ئی" گفت: مذاکرات ایران و 1+5 به مرحله فینال رسیده است.

-
دور جدید گفت و گوها در سطح معاونان وزرای خارجه ایران و 1+5 آغاز شد.

-
سخنگوی فارسی زبان وزارت امور خارجه آمریکا درباره پیوستن جان کری به مذاکرات ژنو 3، گفت: این دور از مذاکرات پیشرفت خوبی داشته است ولی هنوز مذاکرات تحت رهبری خانم اشتون در حال انجام است

-
فابیوس ، وزیر خارجه فرانسه ، وارد ژنو شد و به هتل محل مذاکرات رفت.همزمان با ورود وزرای خارجه کشورهای 1+5 به ژنو، شرایط امنیتی در هتل اینتر کانتیننتال افزایش یافت.


-
جان کری وزیر خارجه امریکا به ژنو رسید.

-
وزير امور خارجه روسیه، در ديدار با همتاي ايراني خود در ژنو گفت: براي اولين بار ايران و 1+5 فرصتی واقعی برای توافق دارند.

-
مذاکرات شنبه ،از ساعت 11 به وقت تهران آغاز می شود.

-
وزیر خارجه آلمان وارد ژنو شد.

-
وزیران خارجه فرانسه و انگلیس روز شنبه به ژنو می روند تا در مذاکرات مربوط به 1+5 و ایران مشارکت کنند.

سید عباس عراقچیˈ عضو تیم مذاکره کننده هسته ای ایران با بیان اینکه امروز پیشرفت هایی در مذاکرات حاصل شد، اما بعضی از موارد اصلی همچنان باقی مانده است، گفت: به میزان خوبی در مذاکرات به توافق نزدیک شده ایم.

به گزارش ایرنا، معاون وزیر امورخارجه در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سوال که آیا اظهارنظر یک دیپلمات غربی مبنی بر اینکه 1+5 حق غنی سازی ایران را پذیرفته است را تایید می کنید؟ افزود: از آنجا که مذاکرات هنوز نهایی نشده است نه تکذیب می کنم و نه تایید.

برخی منابع خبر می دهند وزیر خارجه چین پیش از ظهر شنبه وارد ژنو می‌شود.

 
سفر جان کری وزیر خارجه آمریکا به ژنو برای حضور در مذاکرات ایران و 1+5 قطعی شد. این سفر انجام می شود. این نشان دهنده نزدیک شدن طرف های مذاکره به توافق است.

وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد: جان کری برای نزدیک کردن دیدگاه ها میان ایران و گروه 1+5 به ژنو سفر می کند. این سفر کری پس از مشورت با کاترین اشتون نماینده عالی سیاست خارجی اتحادیه اروپا و سرپرست تیم مذاکره کننده 1+5 و هیات آمریکایی در این مذاکرات انجام می شود.

-
محمدجواد ظریف و سرگی لاوروف وزیران خارجه ایران و روسیه در حاشیه مذاکرات ایران و گروه 1+5 در ژنو دیدار کردند.

- سید عباس عراقچی معاون وزیر خارجه ایران با وندی شرمن معاون وزیر خارجه آمریکا در حاشیه مذاکرات ژنو دیدار کرد.

-
ابراز امیدواری کاخ سفید برای رسیدن به توافق هسته ای در مذاکرات ژنو

-
منابع دیپلماتیک: آمریکا از فشارها بر خریداران نفت ایران برای کاهش واردات نفت خام از کشورمان می کاهد.

-
رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک: ایران و گروه 1+5 هم اکنون در حال بررسی سرنوشت سایت آب سنگین اراک و سطح کاهش تحریم ها علیه ایران هستند.

-
رویترز به نقل از منابع دیپلماتیک نوشت: جان کری وزیر خارجه آمریکا در حال بررسی جدی سفر به ژنو برای حضور در مذاکرات ایران و 1+5 است.

-
سرگئی لاوروف، وزیر خارجه روسیه عصر جمعه در راس هیاتی وارد ژنو شد.
قرار است وزیران خارجه ایران و روسیه در حاشیه مذاکرات هسته‌یی "ژنو 3" با یکدیگر دیدار کنند. یک منبع نزدیک به مذاکرات ایران و 1+5، حضور لاوروف در ژنو را به منظور کمک به پیشرفت در مذاکرات عنوان کرد.

گفته می شود وزیر خارجه روسیه در سفر به ژنو دو برنامه اصلی مذاکره درباره بحران سوریه و برنامه هسته ای ایران را در برنامه دارد.
لاوروف در این سفر با اخضر ابراهیمی نماینده سازمان ملل متحد در امور سوریه و همتای ایرانی اش ظریف دیدار می کند. 

بازدید از صفحه اول
sendارسال به دوستان
printنسخه چاپی
غیر قابل انتشار: ۲
انتشار یافته: ۴
وب سایت خبری تحلیلی سینمانگار
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
1
1
مذاکرات هسته‌ای بالاخره و پس از 10 سال به نتیجه رسید

ایران و قدرت های جهانی به توافق رسیدند، تمام رسانه‌های دنیا تحت تاثیر این رویدادند، اما صداوسیما در خواب عمیق زمستانی به سر می‌برد

لینک متن این خبر در سایت سینمانگار:

http://cinemanegar.com/articleview.php?cat=70&id=7731
جوان وطن
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
4
1
الحمد لله رب العالمین الرحمن الرحیم. خدایا پناه میبریم از زبان سخت و زننده افراط به تو. این موفقیت را به رهبر انقلاب، ریاست بجا و شایسته ی جمهوری جناب دکتر حسن روحانی و سرباز از جان گذشته ایشان دکتر محمد جواد ظریف تبریک می گوییم. خدایا شکرت که بیش از این تحت فشار قرار نمیگیریم. روحانی متشکریییییییییییییییییییییییییییییییییییییییم...
پاسخ ها
ناشناس
| UNITED STATES |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
مرگ بر شما احمقها که انقدز خوار وذلیلید،
مریم
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۳ - ۱۳۹۲/۰۹/۰۳
0
2
خدایا شکر که بالاخره تحریم ها کار ساز شد وما در مقابل حق مان کوتاه آمدیم و دوباره بعد از 10 سال به دشمنانمان باج دادیم رویمان کم شد حالمان جا آمد حق مان است می خواستیم از همان اول مقابل استکبار ناستیم
نظر شما:
نام:
ایمیل:
* نظر:
داغ ترین ها